אסוס שוב הצליחו להרגיז את הגולשים

אחרי לא מעט שערוריות, ענקית האופנה אסוס שוב מוצאת את עצמה תחת כותרות לא מחמיאות. הפעם היא אמנם לא יוצאת נגד תרבות, או לוחצת על נקודות רגישות של גזעים וגוונים, אבל היא לא פחות מגוחכת ואפילו מעצבנת: הסופרת אמנה סאלים שמה לב להערות הקטנות שרשומות תחת תמונה של בגד ים שנמכר באתר המותג. שם, בין החומרים מהם הוא עשוי והגזרה שלו, צוין בפירוש שאי אפשר להיכנס איתו למים. כן – בגד ים שאי אפשר להיכנס אותו לים או לברכה.

סאלים צייצה: "האם מישהי יכולה להסביר לאסוס איך בגדי ים עובדים?", ומיד קיבלה שלל תגובות מצחיקות, שבכולן עולה המסר הברור: כנראה שמישהו באסוס מאמין שלנשים יותר חשוב להיראות טוב על חוף הים, מאשר באמת ליהנות. הרי בגד ים כזה נועד בעיקר כדי לעשות סיבובי דאווין על החוף, או כדי לעלות תמונות פוטוגניות ומעוררות קינאה לאינסטגרם. הוא בטח לא נועד לנשים ש-רחמנא ליצלן – רוצות לרוץ על החוף, לשחק מטקות ואז גם לעשות את הדבר שבגללו בעצם הולכים לים: להיכנס למים.

בגד הים שייך לחברת PrettyLittleThing, אבל אסוס, שמוכרים אותו, אחראים לכיתוב המפורט שלו. דובר של PrettyLittleThing אמר כי "הפריט המדובר הוא למעשה פריט אופנתי ללבוש סביב הבריכה/במסיבות בריכה. בשל העדינות של הקישוטים עליו, לא היינו ממליצים ללקוחות לשחות איתו. אנחנו נפעל לשינוי תיאור המוצר ב- ASOS".

בינתיים, הציוץ של סאלים ממשיך להכות הדים, ובעיקר לספק עוד ועוד תגובות מצחיקות, כמו "ללבוש בגד ים לבן אף פעם לא נגמר טוב".

 

רק לפני כמה חודשים, המותג נאלץ להוריד מהמדפים תכשיט לראש, אותו הוא מכר תחת השם "נברשת שיער", זאת אחרי לא מעט תלונות על כך שאותו תכשיט הוא למעשה טיקה מסורתית, שאותה נוהגות ללבוש כלות מדרום אסיה. המאשימות טענו שמילא אסוס עשו ניכוס תרבותי כדי לייצר פריט אופנתי, אך חמורה מכך היא העובדה שהם החליטו לשנות את השם של התכשיט, ובכך להראות זלזול בתרבות.

תכשיט הראש הבעייתי

"ל-ASOS יש הרגל של גניבת דברים מתרבויות אחרות, ובעת ובעונה אחת מחיקת המקורות לטובת הרווח שלהם בלבד ולא לטובת התרבות שממנה הם גונבים", אמרה אקריטי ננדה, סטודנטית מאוניברסיטת אוקספורד שגרה בהודו עד גיל חמש. "זה אמנם לא תמיד עניין של ניכוס, אבל לפחות צריך להראות רמה מינימלית של כבוד על ידי שימוש בשם הנכון של הפריט".

אבל עוד לפני עניין הטיקה, אסוס הכניסו את עצמם למשבר אמון רציני עם הלקוחות, זאת אחרי שהם פרסו מודעה שבה נראית ידה של אישה שחורה, שעליה מרוחים גוונים שונים של מייקאפים. אלא מה? כל הגוונים הרבה יותר בהירים מגוון עורה. כמובן שמהר מאוד היו זעקות על גזענות ועל השימוש בדוגמנית שחורה רק כסוג של קנבס על מנת להבליט מייקאפים שנועדו לנשים בהירות. לזכותם של אסוס יאמר שהם קשובים ללקוחות שלהם, והמודעה ירדה מהאוויר במהירות שבה היא עלתה.

המודעה הגזענית

 

 

אסוסבגדי יםגזענותקניות ברשת