כללי הלבוש הכי הזויים של בנות המלוכה הבריטית

תמיד נדמה לנו שנסיכות יכולות ללבוש מה שהן רוצות, בעיקר כי יש להן כסף לקנות כל בגד שנפשן חושקת בו, וזה עוד לפני הנחת הסלב. אבל מסתבר שכמו תמיד במשפחת המלוכה הבריטית, גם המלתחה מגיעה עם רשימת מכולת הכוללת כללים מדויקים שאותם אסור להפר. אז הנה כמה מהם, לידיעת הקוראת מייגן מרקל:

איסור על לק צבעוני

בזמן שאתן מתלבטות איזה לק הכי מסמל את פסח, סגול פוקסיה או אולי כתום חרדל, לבנות המלוכה מותר למרוח אך ורק לק בגוון טבעי. אז אם עד עכשיו ייחסתן את המראה הנטורל של קייט מידלטון לאופייה היבשושי, כדאי שתדעו שמעולם היא לא נשאלה על ידי המניקוריסטית שלה "אז מה בא לנו היום?". אם בכל זאת אתן תוהות מה היא כן מורחת: על פי הדיווחים היא משתמשת באותו הלק שהמלכה אליזבת מורחת עוד מאז 1989 – BALLET SLIPPERS של ESSIE.

לא כל אחת יכולה לענוד כתר

טיארה, אותו זר-כתר מפורסם, נחשב לאחד מהפריבילגיות המעטות השמורות לבנות האצולה. אבל גם שם לא כל אחת יכולה לענוד אותו, ובטח שלא לכל אירוע. זו זכות השמורה לנשים נשואות בלבד – ולכן רווקות וילדות לעולם לא יענדו אותן. "היא מסמלת את גולת הכותרת של האהבה ואת אבדן התמימות לנישואים", אמר ג'פרי מון, מחבר הספר "טיארה – תולדות הפאר", בראיון לפורבס. "הטיארה המשפחתית נלבשת על ידי הכלה, ומאותו רגע ואילך היא אמורה לענוד רק את התכשיטים של החתן. זה למעשה מסר תת-הכרתי לכך שהיא עברה מהמשפחה שלה למשפחה של בעלה". זו גם הסיבה שהפעם הראשונה שכלה עונדת טיארה היא ביום חתונתה, ממש כפי שעשתה מידלטון ב-2011. ולכן גם השיח בימים האחרונים בממלכה דן רבות האם מרקל גם כן תזכה לכבוד הזה, או שאולי לאור הנסיבות (גרושה, שחורה ואמריקאית), יאלצו אותה לוותר.

לכולנו אין כתר על הראש

תיק היד נועד להעברת מסרים

אולי לא שמתן לב, אבל לעולם לא תתפסו את המלכה אליזבת ללא תיק היד שלה, והסיבה לכך היא שהתיק משמש אותה כדי להעביר מסרים נסתרים. כך למשל, אם היא מעוניינת ללכת בתום ארוחה רשמית, היא פשוט מניחה את התיק שלה על השולחן ומיד העוזרים שלה מבינים שהגיע הזמן לחתוך. דוגמה נוספת: אם היא באמצע שיחה ומעוניינת שמישהו יחלץ אותה ממנה, היא פשוט מעבירה את התיק ליד השנייה. מעולם לא חשבנו שתיק יכול להיות כל כך מעליב.

בצד הנכון של התיק

התפקיד הנוסף (והלא פחות חשוב) של התיקים

מסתבר שדיאנה המנוחה היתה עושה שימוש קצת שונה בתיקי היד שלה. על פי אניה הינדמרץ', מעצבת התיקים הקבועה של הנסיכה, היא הרבתה להשתמש בתיקים כדי לכסות את המחשוף שלה בכל פעם שהתכופפה או כאשר יצאה מרכב. "היינו צוחקות בכל פעם שעיצבנו את מה שהיא כינתה 'תיקי מחשופים', קלאצ'ים קטנים מסאטן שעימם היא כיסתה את המחשוף שלה כאשר היא יצאה מהמכוניות", סיפרה הינדרמץ' בראיון.

דיאנה ותיק מחשוף אופייני

והתפקיד השלישי והאחרון של תיקי היד

עבור קייט מידלטון הפכו תיקי היד דווקא לתירוץ שעוזר לה לחמוק מלחיצות יד מעיקות. בכל פעם שהיא מעוניינת לשמור את הידיים שלה לעצמה, היא מעבירה את התיק קדימה ואוחזת בו בשתי ידיים. ההרגל הזה כבר הפך להיות כל כך קבוע, עד שאנשים נדהמו לראות את מרקל מסתובבת עם תיקים שנתלים עם רצועה על הכתף.

בלי ידיים. קייט מידלטון

תמיד יש תלבושת שחורה בתיק

בכל פעם שבני משפחת המלוכה טסים מחוץ לבריטניה, הם לוקחים איתם במזוודה תלבושת שחורה אחת לפחות, לכל צרה שלא תבוא. כך, במקרה של מוות פתאומי, הם יכולים לחזור לארצם מוכנים לאירוע. הכלל הזה ככל הנראה נקבע לאחר שב-1952 ביקרה אליזבת בקניה, בדיוק כשאביה נפטר. מכיוון שהיא לא לקחה עמה תלבושת שמתאימה לאבל, היא נאלצה לחכות במטוס במשך שעות, עד שנמצאה עבורה התלבושת המתאימה שאיתה תוכל להראות בפומבי.

המלכה לובשת בהיר – ולא בגלל שהיא מעוניינת בכך

כמעט תמיד המלכה אליזבת בוחרת ללבוש לאירועים רשמיים צבעים בולטים. בעצם, אולי "בוחרת" זו לא המילה הנכונה. על פי הקרובים אליה, אליזבת מחויבת ללבוש בגדים שיבלטו בהמון, למרות שהם לא תמיד תואמים את הטעם האישי שלה, כדי להעניק לאנשים את הסיפוק בלהגיד "ראיתי את המלכה". רוברט הרדמן, הביוגרף של המלכה, סיפר שהיא פעם אמרה: "אני לעולם לא אוכל ללבוש בז', כי אף אחד לא ידע מי אני".

המלכה אליזבת מתמזגת ברקע

המלכה חובשת כובעים בגלל מסורת ישנה

לכל אירוע מלכותי המלכה תגיע עם כובע שתואם את הגוונים הבהירים של הבגדים שלה, זאת כדי לעמוד בחוקים הישנים, שקבעו כי אישה צריכה לכסות את השיער שלה. למעשה, עד לשנות ה-50 לא היה נהוג שאישה מכובדת מראה את השיער שלה. היום זה כבר פחות קריטי גם עבור משפחת המלוכה, אבל בכל זאת לאירועים רשמיים כמעט כל הנשים יגיעו עם סוג כזה או אחר של כיסוי ראש. הניסיון להיות יצירתיות בבחירות, הוביל גם לפריחה הגדולה של יצרני הכובעים, כמו למשל פיליפ טרייסי חביב משפחת המלוכה.

מלחמת הכובעים

 

הנסיך ג'ורג' תמיד לובש מכנסיים קצרים

אמנם הנסיך ג'ורג' נראה מתוק להפליא כשהוא לובש מכנסיים קצרים וגרביים גבוהות, אבל לא זו הסיבה לכך שככה מלבישים אותו. מסתבר שאחד מקודי הלבוש הבריטיים הבלתי כתובים קובע שמכנסיים ארוכים שמורים רק לבנים גדולים יותר ולגברים, בעוד שפעוטות נאלצים לקפוא מקור וללכת עם קצר עד גיל 8. כנראה שכשיש מספיק כסף לבייביסיטר ולא סופרים ימי מחלה, אין פחד מקצת קירור.

הנסיך ג'ורג'. עוד לא יודע מה זה ארוך

לא נועלים עקבים ליד המלכה

בנות המלוכה כבר יודעות היטב שהמלכה ממש לא חובבת עקבים – לא על עצמה אבל גם לא על אחרות. אחרי כמה תקריות מביכות, המידלטונית כבר הבינה שאם היא בכל זאת מעוניינת לנעול עקבים, עדיף לה שזה לא יהיה בנוכחות המלכה, וכך נשמר הסטטוס קוו.

משקולות בבגדים

זה אולי נשמע כמו סוג של עינוי, אבל בקרוב גם אתן תרצו כזה: אחרי שב-2011 קייט מידלטון צולמה כשהשמלה שלה מתנפנפת משל היתה מרלין מונרו, תופרי בית המלוכה עלו על רעיון לתפור משקולות קטנות לשולי השמלות שלה, ובכך למנוע מהן לעלות עם כל משב רוח. למעשה מדובר במשקולות לווילונות שעברו הסבה מקצועית, וכעת בבית המלוכה נוהגים לכנות אותם "משקולות תחתונים".

לא מעופפת. החצאית של קייט מידלטון

מאוד מומלץ להשתמש בגרביונים (אם כי זו לא חובה)

אחרי טקס הכרזת הנישואים של מייגן והנסיך הארי, היו לא מעט שהרימו גבה על הבחירה של הנסיכה לעתיד להופיע בציבור ללא גרביונים, ומיד הצביעו על כך שזה רמז לכל החוקים שהיא עוד עתידה לשבור. אמנם לבישת גרביונים מעולם לא הייתה חובה שכתובה בספר חוקי הלבוש, אך המלכה האם בהחלט מעודדת את זה, ודיאנה וקייט מעולם לא ויתרו על התענוג המפוקפק.

מייגן מרקל נטורל

אופנהדיאנהמייגן מרקלקייט מידלטון