בגיל שש לבת של ביונסה יש סטייליסט פרטי

בזמן ששוב נאלצתם למנוע מהזאטוטית שלכם ללבוש את חולצת האלזה שלה בפעם השלישית ברציפות, ילדה אחרת, בקצה השני של העולם, נכנסה אל חדר הארונות שלה, מדדה כמה אאוטפיטים שאותם הביא לה הסטייליסט והקניין הפרטי שלה, עיקמה קצת את האף, זרקה הערות, ולבסוף החליטה באיזה בגד היא הולכת לכבוש את העולם היום.

התסריט הזה הוא אמנם דמיוני, אבל כנראה שהוא מתאר את שגרת הבוקר של בלו אייבי די במדויק. בתם הבכורה של ג'יי זי וביונסה אמנם רק בת 6, אבל כבר עכשיו היא נחשבת למיני סלבית בזכות עצמה, ומתורגלת היטב לעשות פוזות לפפראצי ולרקוד את כל התנועות בשירים של הוריה. בהתאם למעמד המחייב, ומאחר וכל יציאה פומבית שלה הופכת לתמונה שנמכרת באלפים, חובבי הרכילות התחילו לשים לב להופעות של בלו אייבי, שהופכות ליותר ויותר מושקעות, מקוריות ומחושבות.

לאחרונה נודע שזה לא בגלל שלילדה יש חוש אסתטי מפותח, אלא שכמו תמיד במקרה של ביונסה, יש פה יד מכוונת ומאוד לא מקרית, שהחליטה להפוך את הילדונת לאייקון אופנה, עוד לפני שהיא יודעת לבטא את המילה "אייקון".

כבר כמה זמן שמנואל א. מנדז מפרסם תמונות של בלו אייבי הקטנה, אבל ביום חמישי האחרון, אתר האפנה Women's Wear Daily אישר באופן סופי את השמועות על כך שהוא הסטייליסט והקניין הפרטי של הילדה. מנדז נכנס לעבוד כעוזר אישי של ביונסה בשנת 2009, וכרגע לא ברור בדיוק מתי הפך לסטייליסט ולקניין הפרטי של ביתה, אבל נראה שכבר זמן לא מבוטל זה תפקידו הרשמי, ולכן הוא גם זה שאחראי להופעות האחרונות שלה שעוררו לא מעט הדים, כמו החליפה הלבנה של ואלרי קובלסקה אותה לבשה לטקס הגראמי האחרון, או שמלת הזהב שאליה שודכה פאה תואמת, אותן לבשה לאירוע גאלה אומנותי.

כמו שכל חובב טראש בטח שם לב, הסטייל של אייבי הקטנה הרבה פעמים זהה כמעט לחלוטין לזה של המלכה האם, או לפחות מתכתב איתה. וממש כמוה, גם המיני-מי נהנית מבגדי מותגים ומעצבי-על, כמו גוצ'י ודולצ'ה אנד גבאנה, לצד שילובים הלקוחים ממותגי הספורט, בהם אדידס ונייקי.

כמובן שהשיח ברשת מהר מאוד התחלק לשניים: אלו שתהו כיצד מנדז השיג את אחת העבודות הנחשקות בעולם, ואלו שטענו שכל מי שחושב שמדובר בג'וב נחשק מעולם לא נאלץ להלביש ילדה דעתנית בת שש. מעטים, וכלל הנראה בטח שלא מספיק, דיברו על המסר העגום בכל הסיפור הזה.

לאחרונה יותר ויותר ילדות מיליונריות כמו בלו אייבי או נורת' ווסט (הבת של קים קרדשיאן וקניה ווסט) נחשבות לאייקוני אופנה עוד לפני שהן יודעות קרוא וכתוב. הן הופכות להיות כוכבות אינסטגרם אך ורק בזכות הבגדים שהן לובשות, ובכך אנחנו מעבירים לילדות שלנו מסר חד וברור: עזבי אותך ממשחקים, עזבי אותך מטיפוס על עצים, מחקירה של הסביבה שבה את גדלה, מעונות השנה, מפיתוח קשרים וכישרים חברתיים. הדבר הכי חשוב שאת יכולה לעשות בחיים זה להנפיק תמונות אינסטגרם אופנתית. ואם יש לך את זה – יש לך את הכל.

אני מודה שעם כל הקנאה שיש לי בבלו אייבי (וגם בגילי המופלג יש לי), אני גם קצת עצובה עבורה. אמנם יש לה ארון מלא בשמלות, ואפשרות להתחפש בכל יום, אבל אם אישה בוגרת יכולה להישבר בעקבות הלחץ להראות ייצוגית בכל פעם שהיא יוצאת לרוקן את הפח, מה המחיר שזה עלול לגבות מילדה בת שש?

אופנהביונסהבלו אייביסטיילינג