אווה צ'אן: האישה עם התפקיד הכי חשוב בעולם האופנה

אווה צ'ן לא אייקון אלמותי כמו אנה ווינטור, לא פופולרית כמו קיארה פראני ואין לה את הקסם המסתורי של אלכסה צ'אנג. אבל בכל זאת כדאי לכם להכיר אותה, משום שהיא אוחזת באחד מהתפקידים המעניינים והחשובים בעולם האופנה של עידן המדיה החברתית: הדירקטורית של שותפיות האופנה באינסטגרם. במילים אחרות, היא אחראית על קידום ופיתוח מערכת היחסים בין מותגי אופנה לבין אינסטגרם. בעידן שבו זוהי אחת הפלטפורמות המשמעותיות ביותר לעסוק באופנה, מדובר בתפקיד עם חשיבות עצומה, וההשפעה שלה מאז כניסתה לתפקיד כבר ניכרת.

צ'ן גדלה בניו יורק להורים מהגרים מסין וטאיוואן. הקריירה שלה לא התחילה בתחום האופנה- היא למדה רפואה באוניברסיטת הופקינס, ורק לאחר התמחות קצרה במגזין "הרפר'ס בזאר" היא החליטה על שינוי כיוון לתחום המדיה. מנקודה זו ואילך היא הוסיפה לקורות החיים שלה טייטלים מרשימים: עורכת ביוטי במגזין Elle וטין ווג, וכן עורכת ראשית במגזין Lucky, מגזין נישתי מבית Conde Nast שכבר הפסיק את פעילותו. חודשים ספורים לפני שהמגזין נסגר, התפטרה צ'ן מתפקידה ומונתה לתפקידה באינסטגרם זמן קצר לאחר מכן. היא נכנסה לתפקיד מאתגר: איך אפשר לגרום למותגי אופנה לראות באינסטגרם כשותף לתהליך המיתוגי והשיווקי שלהם? איך אפשר לגרום לרשת החברתית, שלאחרונה הגיעה למניין של מיליארד משתמשים, לחשוף את הגולשים בה למותגים ולטרנדים שלא רק דרך בלוגריות?

את תשובתה של צ'ן לשאלות אלה אפשר ללמוד מהאופן שבו היא מנהלת את החשבון הפרטי שלה. צ'ן חיבקה לחלוטין את השימוש בפרופיל והיא לא מפחדת להשתמש בו- בכל רגע נתון ישנן לפחות 20 תמונות בסטורי שלה, היא מעלה לפחות שתי תמונות ביום לפיד, היא משתמשת ומקדמת את כל הפיצ'רים החדשים של אינסטגרם ונראה שלא חושבת פעמיים אם להעלות תמונה של הסלט הבינוני שהיא אוכלת לצהריים או סלפי שלה חולה עם אף אדום. היא אפילו מיתגה פוזה חדשה לתמונות – The Eva Chen Pose – בה רואים את כפות רגליה על המושב האחורי של מונית ניו יורקרית, עם תיק המעצבים כזה או אחר ותפוח. היא אם לשניים שמשתפת בחיי המשפחה ולא מתביישת להודות בקשיים שבשילוב אמהות עם קריירה משגשגת – ואת כל זה היא עושה בהמון הומור, וכמתבקש, בהמון סטייל.

למרות שפרופיל האינסטגרם שלה מונה למעלה ממיליון עוקבים, אווה צ'ן היא לא מובילת הדעה (Influencer) הטיפוסית של אינסטגרם. הגבול בין לייף-סטייל לבין אופנה תמיד היה מטושטש, והדבר נכון פי כמה בעידן הנוכחי של המדיה החברתית- בלוגריות אופנה כבר לאו דווקא מתעסקות באופנה פר סיי, אלא בסגנון החיים הנפלא שלהן בכלליות, ואופנה הופכת להערת צד בפרופילים עמוסים בטיולים מפוארים לחו"ל וארוחות יוקרה. אבל דווקא צ'ן שומרת על פרופיל שעסוק, ובכן, בעיקר בעבודה שלה – כלומר אופנה. הסטייל שלה נגיש מחד ומאתגר מאידך – היא האישה שחולפת לידך ברחוב שגורמת לך לחשוב מה כדאי לך ללבוש שלא היית לובשת בד"כ ואיזה טרנד חדש יוציא אותך מאיזור הנוחות אבל יגרום לך להרגיש נפלא. כמו כן, אצל צ'ן לא תמצאו תוכן מממומן – שהרי, היא עובדת עבור אינסטגרם. אצל רוב הבלוגריות ומובילות הדעה אחוז התוכן הממומן רק עולה, עד שמרגיש כאילו לפחות מחצית מהתמונות הן פרסומת כזו או אחרת. כמובן שצ'ן מקדמת מותגים מסוימים כדי לחזק את השותפות שלהם עם אינסטגרם, אבל לא תמצאו אותה מחזיקה אריזה של תה להרזיה או משחה להלבנת שיניים – עוד יתרון לטובתה.

הפוטנציאל שמצוי בתפקיד שצ'ן ממלאת הוא עצום, ונראה שהיא מממשת אותו היטב – כבר מובן מאליו שכל מותג אופנה שמכבד את עצמו מתחזק עמוד אינסטגרם, בין אם מדובר בבית אופנה מפואר כמו שאנל או עסק קטן ומקומי ובאינסטגרם כבר ישנה תשתית שלמה שמאפשרת להם לקדם את עצמם, כולל לינקים ישירים לקניית הפריטים שבתמונות. הדיווח על טרנדים כבר לא קיים רק בשער הראשי של "ווג", אלא בטאב האקספלור של אינסטגרם. אז אם תרצי לשים לב לאחת מהדמויות שאחראיות לתזוזה הגדולה הזו של אופנה אל המדיה החברתית, הפרופיל של אווה צ'ן מומלץ. אפילו אם סתם בא לך לעקוב אחרי מישהי מלאת הומור וחן עם סטייל מעורר השראה.

אווה צ'אןאינסטגרםאנה ווינטורווג