למה פרסומת לפיג'מה נראית כמו לינק לסרט פורנו?

הפרסומת האחרונה של מותג ההלבשה התחתונה 'דלתא' העלה בי המון רגשות מעורבים. בהתחלה חשבתי שמדובר רק בתגובתי הסולדת מהפרסומת עצמה, אבל שיטוט באתרי החנויות אחר פיג'מה עבורי הבהיר לי שזה עמוק הרבה יותר.

בפרסומת הזו לפיג'מה מופיעה הפרזנטורית- ספק אישה ספק נערה בפיג'מה ילדותית, עם קוקו ורוד וסוכריה על מקל כשרגליה פסוקות וביניהם סל כביסה, ורוד כמובן, ובו בקבוקי סבון ומרכך זקורים להפליא, ומאחוריה שתי מכונות כביסה. היא כמובן מחויכת ומרוצה הרי היא נמצאת בפסגת שאיפותיה לא?

הפרסומת של דלתא

יש שירימו גבה ויגידו לי שאני מגזימה. שזו רק פרסומת. אבל זה רחוק מלהיות רק פרסומת. זו הדרך שבה עדיין רואים נשים בשנת 2020, מתוקות, מרצות, עושות כביסה, ילדותיות ומפתות וכמובן תמיד מחייכות ומרוצות מהמצב. עולם הפרסומות הוא עולם מחושב ושקול. תאמינו לי שכל פרט ופרט, מצבע הסל דרך צבע הגומייה בקוקו ועד הזווית בה הועמדו הבקבוקים חושבה מראש במטרה לגרום לנו להרגיש דברים מסוימים ולחשוב דברים מסוימים. אני הרגשתי סוג של בחילה. מה הקשר של כל אלה לפיג'מה? איך זה בדיוק אמור לשכנע אותי לרכוש את אותה פיג'מה? המחשבות שלי, בלי שליטה, נדדו לסצנות פורנו שונות של ילדה אישה שמפתה גבר גברץ בחילה, כבר אמרתי?

בעוד אני מסתובבת עם התחושה הזו שנגרמה לי על ידי הפרסומת הזו (ואגב זו לא הפעם הראשונה שדלתא מוציאים פרסומת פרובוקטיבית שמושכת אש ולכן אני בטוחה שזה לא נעשה בתום לב ובהיסח הדעת) המשכתי לחפש לעצמי פיג'מה, ואז הבנתי שהפרסומת הזו היא רק קצה הקרחון.

בטח שמתם לב שקולקציות האביב קיץ כמעט של כל רשתות האופנה מתבססות השנה על הדמויות של Warner Bros ושל דיסני: מיקי, מיני, דאפי דק ובאגס באני שולטים ובענק בביגוד העונה- מתחתונים דרך חולצות ועד, ניחשתם נכון- פיג'מות. בעוד זה לגמרי סביר ומקובל שאלבש חולצת טי עם הדפס של מיקי ושאפילו ארכוש לי גופיה עם ציור של באגס באני, אני שמה את הגבול בבגדים תחתונים ודווקא שם אין כמעט יכולת בחירה. בתור אישה, זה נחמד ללבוש פיג'מה ביתית של חולצה ומכנסיים ולא למצוא בחנויות רק בייבי דולים וכותונות סקסיות, אבל למה על רובם יש הדפסים ילדותיים?

לא מצאתי חנות אחת ולא בשתיים ואפילו לא בשלוש חנויות שום פיג'מה נשית שלא הייתה ילדותית. וכשנואשתי והלכתי לאחת מחנויות הבגדים התחתונים כמובן ששם מצאתי רק פיג'מות "נשיות" סקסיות, מפתות עם תחרה וסאטן וכדומה. כלומר- את יכולה להיות או ילדה קטנה מתוקה ומפתה, או אישה בשלה סקסית ומפתה. שמתם לב שהמפתה חוזר על עצמו? נכון זה לא בכל החנויות, אבל זה ברובן.

כל כך הורגלנו לראות פרסומות כאלה ובגדים כאלה בחנויות שאנחנו כבר רואות את עצמנו בתור נשים ילדות ולא מבינות מה לא בסדר בכך שאישה בוגרת לובשת פיג'מה עם הדפס של דיסני, עם קוקו ורוד (וסוכריה כמובן!) בזמן שהיא עסוקה איך לא במטלות הבית.

הגיע הזמן להתקדם. הגיע הזמן שחברות הפרסום יבינו שלא רק נשים עושות את מטלפות הבית, וגם שנשים לא עושות רק את מטלות הבית,  ובטח שלא בצבע ורוד וחיוך, בדיוק כמו שגברים מתעניינים בעוד נושאים חוץ מכסף, מכוניות וכלי עבודה. הגיע הזמן שחברות הפרסום ירימו את הדגל וייצרו פרסומות של נשים בפיג'מה מתאימה בסיטואציה מתאימה. לדלתא אגב יש כמה וכמה פרסומות גם כאלה- אז אולי פשוט שימשיכו בקו הזה במקום לנסות להתחכם ועל הדרך לייצר אנטיגוניזם.

***

יש לא מעטות שעבורן הימים האלה הן גיהינום.  כשכולם בבית וגם האלימות נוכחת ביתר שאת. חיה בזוגיות אלימה? מחפשת אזן קשבת? התקשרי עכשיו לקו החירום של ל.א לאלימות ואון לייף 6724* 24/7 בכל השפות. אנונימיות מובטחת 

 

מיניות בפרסוםפיג'מה דלתא