כל אישה בכל מידה יכולה ללבוש בגדים לבנים. 10 טיפים

תאמינו או לא, הזכות ללבוש לבן ממש לא שמורה רק לנערות בנות 16 במידה 36. גם נשים עם אגן רחב או בטן פחות מושלמת יכולות ללבוש לבן – הטרנד הלוהט של הקיץ ושל חג השבועות שבא עלינו לטובה – ולהיראות מעולה.

אז על מה צריך להקפיד כשאתן בוחרות פריטים לבנים, מה להדגיש ומה להסתיר ואיך לובשים את זה בלי להתלכלך. מתוקף עבודתי, אני מתמחה בסטיילינג וייעוץ אופנה לנשים, ושמחה להציע 10 טיפים שכל אישה צריכה לאמץ:

1. שקוף למעלה – IN, שקוף למטה – OUT

בגדים לבנים רבים הם שקופים למחצה, מה שמעניק הצצה חלקית לגוף, לקימוריו ולעיתים, תרצו או לא, גם לצלוליט. לכן, כשאת בוחרת בגד לבן לחלק התחתון של הגוף, הקפידי שהבד לא יהיה שקוף למחצה, שתהיה ביטנה או שהפריט תפור כפול. לרוב, מכנסיים לבנים נוטים להיות מעט שקופים וניתן לראות דרכם את התחתונים או גרוע מכך, את הירכיים, על כל גומותיהן. לכן, הקפידי לבחור מכנסיים מבד עבה, אטום או שתפור כפול, ולא ניתן לראותו דבר. מכנסיים כאלו, לא ידגישו את מה עדיף לא להדגיש.

לגבי חולצה חצי שקופה – אין בעיה. אפשר ללבוש מתחתיה גופייה צמודה ולפתור את הבעיה. אגב, גם את את אכן לובשת גופייה מתחת לחולצה, את יכולה לקחת את המראה ל-2 כיוונים שונים: 1. להוסיף גוון להופעה – גופייה בולטת בצבע בורדו למשל, תיצור לוק אחר וקליל. 2. מראה קלאסי – גופיה בצבע גוף (ניוד) תעניק לך מראה נקי.

משחקי שקיפויות מבורכים בבגדים לבנים. עירית קפלן ל-UNDONE, קיץ 2013

צילום: איתן טל

2. ללבוש לבן בלי להיראות חיוורת

על מנת לצלוח לוק לבן בצורה מוצלחת, עלייך לוודא שהוא לא מחוויר אותך. אם הצבע הלבן גורם לך להיראות חיוורת, שלבי עימו דגשים קטנים של צבע (בעזרת אקססוריז) כמו: שרשרת צבעונית, נעליים מיוחדות או תיק שימשוך את תשומת הלב.

טיפ חשוב: הצבע הלבן עלול לגרום לשיניים להיראות צהובות יותר ולכן כדאי להקפיד על התאמת ליפסטיק שינטרל את ההשפעה של החולצה הלבנה. על מנת לשבור את החיוורון יש לשלב עם אודם בגוון דומיננטי ומלא חיים (כמובן, לפי מה שמתאים לצבע העור של כל אישה) שיכניס רעננות לפנים.

3. הלבשה תחתונה לא נכונה

הטעות הנפוצה ביותר של נשים הקשורה בבגדים לבנים היא הבחירה בהלבשה תחתונה לבנה. אני ממליצה לבחור בתחתונים וחזייה בצבע גוף בלבד, כיוון שזה הגוון היחיד שלא יבלוט מבעד לבגדים.

גם את נערה בנפשך, שילוב של חזייה שחורה או צבעונית מתחת לחולצה לבנה או תחתונים וגרוע מכך, חוטיני, מתחת למכנסיים הלבנים מושכים תשומת לב מיותרת. עם כל הרצון לקצת ביטוי עצמי צבעוני, רצוי לשמור על מראה קלאסי ככל האפשר.

צריך להקפיד על הלבשה תחתונה בצבע גוף עם השמלה הלבנה של דורין פרנקפורט

מחיר: 545 שקל. צלם: עמית גושר

4. לבן מכף רגל ועד ראש

אנחנו אומרות את זה כל פעם מחדש ונמשיך להגיד עד שתפנימו: "לבן זה משמין"- הוא מיתוס שגוי. יותר מזה, האפקט "שחור זה מרזה" עובד נהדר גם עם לבן. טוטאל לוק אחיד (מראה מונוכרומטי) של לבן יעניק לכל אחת מראה צר וארוך יותר.

יש להקפיד לבחור בגדים בגזרות שמחמיאות לגופך. ותזכרי, שאפשר להתגנדר גם עם שמלות לבנות! זכרי, אם לבן באמת היה כ"כ משמין, מה הסיכוי שכולן היו לובשות אותו בערב הכי חשוב בחיים שלהן?

5. רסני את הצבעוניות

בהמשך לסעיף הקודם – טוטאל לוק לבן הוא אופציה מעולה. מדובר במראה קלאסי, על-זמני, רענן וקליל. לכן, עם הצבע הלבן רצוי לשלב עד 2 צבעים נוספים (באגף האקססוריז). גם כאן לא צריך ללכת רחוק מדי: יותר מ-2 צבעים ותראי כאילו "העמסת" על הלוק והמראה הכללי שנוצר הוא רועש ומבולכן.

אפשר לשלב לבן עם שחור למראה עוצמתי ומלא נוכחות. ורדרד או סגלגל בשילוב עם לבן יעניק לך מראה מתוק ונינוח וגם שילובים קלאסיים כגון לבן וזהב יעשו היטב את העבודה מבלי שתראי מתאמצת.

שימי לב: בעזרת אקססוריז צבעוניים ניתן "לגנוב" את תשומת הלב למקומות שאת אוהבת בגוף שלך: נעליים אדומות יעניקו מראה דרמטי ושרשרת דומיננטית תדגיש מחשוף.

לבן מכף רגל עד ראש במראה מונוכרומטי. PIPAFASHION.CO.IL

חולצה 229 שקל, מכנסיים 199 שקל. צילום: אביטל אפשטיין

6. שילובי בדים

שילובי בדים שונים וטקסטורות שונות בגווני הצבע לבן יעניקו לכל אחת מראה מתוחכם. גופיית משי לבנה בשילוב עם חצאית קומות לבנה, חולצת טי-שירט מודפסת בשילוב מכנסי כותנה לבנים או חצאית תחרה לבנה עם בלייזר לבן – הם לוקים מנצחים שיעניקו ללובשת אותם מראה נשי ווקייצי.

7. ללבוש לבן ולא צהוב

אוהבת את הצבע הלבן אבל החולצה שלך כבר קצת שינתה את הצבע? לא רוצה לבזבז כסף על בגד לבן (ולפעמים חד פעמי)? הבעיה עם רוב הבדים הלבנים היא שהם מצהיבים עם הזמן והלבן לא נשאר לבן-לבן אלא הופך ללבן-צהוב. מה עושים? נסי להשרות את החולצה במים פושרים עם מיץ לימון או חומץ כחצי שעה, ואז כבסי את החולצה במכונת הכביסה. זה אמור לעזור. עדיף להימנע מחמצון הבד הלבן באקונומיקה כיוון שזו גורמת ללבן להצהיב.

8. תפרים שמרזים

גם אם בחרת בגד בגזרה רחבה או אובר סייז, הקפידי שיהיו בו תיפורי אורך בולטים – גם אם הם בצבע הבגד (ולכאורה לא רואים אותם). התפרים האורכיים יעניקו מראה צר יותר. גם רכיסת כפתורים אורכית תעשה את העבודה. אם אין, אבזרי את הבגד בשרשרת ארוכה או צעיף משי דקיק שיעניקו חיתוך אורכי וכך גם גזרת אוברסייז או גזרה רחבה לא תגדיל אותך.

חיתוכי אורך יוצרים מראה צר יותר. קולקציית קיץ 2013 של ML

צילום: שי יחזקאל

9. תעוזה וסטיילינג

נכון שחונכנו להאמין שלבן זה משמין, אבל אחרי שגילינו שמדובר במיתוס שגוי, זה בדיוק הזמן לפתוח את הראש ולהעז ולאתגר את המלתחה עם שילובים חדשים ונועזים. למשל, אם בחרת לשלב חולצה וחצאית לבנות, הדגישי את קן המותניים בחגורה עבה צבעונית שתעניק מראה שיקי ואופנתי. עם זאת, היזהרי מחצאיות שעוטפות את הבטן ומבליטות אותה. הדגש על גזרות מחמיאות וסטיילינג נכון נשארים רלוונטים גם כאשר מדובר באאוטפיט לבן.

10. שרוולים מחמיאים

שרוולים צמודים לא עושים חסד עם זרועות רפויות – בכל הצבעים ובלבן בפרט. הקפידי לבחור חולצה עם שרוולים שעוטפים ברכות את הזרוע או אפילו מעט יותר רחבים ממנה. ותרי על חולצות עם שרוולים צמודים מדי שלוחצים או חותכים את היד. למראה זרוע חטובה וצרה עוד יותר, בחרי שרוולים לבנים שקופים ומתנופפים. זה עושה פלאים.

אריסטו שמט קולציית קיץ 2013. צילום: איתן טל