בלי הגדרות: המעצבות הישראליות שלא מחלקות למידות ופשוט פונות לנשים

עד לפני שני עשורים, מרבית המעצבים בישראל ייצרו עד לפחות מידה 46. אבל מאז טרנד הרזון השתלט על התחום, ומעצבים מצמצמים את הקולקציות למידות 36-42, מה שמוביל לקשיים אדירים בהכנסות. בשנים האחרונות מעצבות אופנה רבות הבינו שייצור טווח מידות קטן אינו ריווחי, וכיום ואנחנו עדים להתפתחות של מגמה החוזרת לטווח מידות רחב לקולקציות, ממידה 36 ואף פחות ועד למידה 48-50.

עוד במדור של גאלה רחמילביץ': 

בעוד שבאירופה וארה"ב כל בתי הכולבו והרשתות הגדולות מחזיקים טווח מידות רחב שכזה, אנחנו בישראל עדיין מחכות שהרשתות פה יפנימו את מצב השוק ויגדילו את המידות. אבל עד אז, קבלו כמה מהמעצבות שכבר עשו את השינוי הזה ולאט לאט משנות גם את פניי האופנה הישראלית:

TWO TONE

זוג המעצבים שמעון אזקיאל (תעשייתי) וזוהר כלב (אופנה) הקימו את המותג Two Toneמתוך תובנה שכולן רוצות להיראות במיטבן – ללא הבדלי מידה, מבנה גוף וצבע. הקולקציות שלהם מאפשרות לכל הנשים להרגיש שוות, בלי מידות, בזכות שיטת ONEItem –  שיטה שפותחה וחודדה בכדי לייצר פריטים המתאימים לכל אישה במידה 36-48.

MOTIF

אחרי שנים של עבודה כמעצבת ברשת אופנה גדולה, הדס אביקזר החליטה להשיק מותג משלה ובדרך שלה – וליצור אופנה לנשים בכל המידות, מ-36 ועד 50. בתוך הטווח העצום הזה הקולקציות מחולקת לשלוש מידות בלבד, בסגנון הוואן סייז אבל הרבה יותר מדוייק. הרבה שמלות אובר סייז טרנדיות, מעילים מלטפים וחולצות עדינות שיתאימו למראה קולי, שיקי וללא מאמץ.

נועה רובין

המותג נושא את שמה של המעצבת נועה רובין, שהחיפושים הנואשים אחר בגדים שיהלמו את גופה הוביל אותה לקחת את העניינים לידיים ולפתוח בקריירת עיצוב ענפה. המותג של רובין מציע בעיקר שמלות (אבל לא רק) שמלטפות את הגוף, עם בדים רכים שאפשר לרוץ איתם מבוקר עד ערב (כן, גם אחרי הילדים בגינה) ומבלי לדאוג שיתקמטו. כל הדגמים מדורגים במידות 36-50. בקולקציית החורף החדשה ניתן למצוא צבעוניות עזה שמפיחה חיים בין כל השחורים והאפורים בארון.

הילה

רשת החנויות הילה משנה תדמית ומציגה קולקציה קלאסית, טרנדית ועל זמנית במידות 36-50, עם סניפים בכל רחבי הארץ. לאחרונה הם אף חיזקו את צוות העיצוב עם המעצבת המוכשרת טלי אימבר, שיצרה להם קולקציה נשית ועדינה שמתאימה היטב למהלך היום המשוגע של האישה הישראלית, מבוקר ועד ערב.

לילא – WITH INDIAN TOUCH

לילא הוא מותג ישראלי שמעצב ומייצר בהודו (איזה כיף להם! חודשיים בעונה הם שם!), וגם הוא מציג קולקציות רחבות ומגוונות במידות 36-56. הבדים הטבעיים והקלילים, הגזרות שמכבדות את גוף האישה והצבעוניות המרגשת הופכים את הקולקציה שלהם למשמחת במיוחד, וגם המחירים הנגישים עושים טוב על הלב).

את כל המעצבות והמותגים שבכתבה תוכלו לפגוש באירוע האופנה הגדול של השנה, PLUS SIZE FASHION WEEK , שיתקיים בתאריכים 16-18/11/16 בביתן 13 בגני התערוכה בתל אביב. לפרטים נוספים היכנסו לאתר GALASTYLE