הלקוחות זועמות: אותם פריטי הלבוש בדיוק במחיר גבוה יותר למידות גדולות

בריטניה כמרקחה: רשת חנויות האופנה New Look דורשת מלקוחותיה לשלם יותר על בגדים במידות גדולות.

הקונים הגיבו בכעס אתמול כשגילו כי במותג האופנה הבריטי הנחשב מוכרים את אותם פריטי הלבוש בדיוק במחירים שונים בהתאם למידות. עד מידה 16 (בישראל מידה 44) דורשים מחיר מסוים ומעליה- מחיר אחר.

אחת הלקוחות, מריה וואסל, האשימה את הרשת בהטלת "מס שומן" על לקוחותיה לאחר שגילתה כי זוג מכנסיים מפוספסים ירוקים במידה שלה נמכרו ב -22.99 פאונד לעומת 19.99 פאונד.

היא גם מצאה כי חולצת טריקו במידה 18, שעבורה שילמה 12.99 פאונד בסוף השבוע שעבר, נמכרת ב- 9.99 פאונד בלבד אם המידה בטווח הסטנדרטי. שמלה פרחונית אדומה, שאמש נמכרה ב-24 פאונד עולה רק 18 פאונד עבור גרסה סטנדרטית זהה במידה קטנה יותר.

בואו נתעכב רגע על "הטווח הסטנדרטי" של המידות עליהן מדובר פה. המחיר הרגיל ניתן לבגדים עד מידה 44. בגד מעל מידה 44 נחשב כבר לפלאס סייז ועליו תשלמו יותר. ומהי המידה הממוצעת של בגדי נשים בבריטניה? אה, כן, 44 (בישראל, המידה הממוצעת היא 40-42). במילים אחרות, כמחצית מהאוכלוסייה צריכה לשלם יותר על בגדים.

אין ספק, ב- New Look עלו על דרך נהדרת לעשות יותר כסף ועל הדרך, לגרום לנשים להרגיש רע עם עצמן ולדחוף אותן לקטגורית "החריג" בשעה שאין בהן שום דבר חריג.

וואסל, בת 43, מאשפורד, קנט, לובשת מידה 18. לדבריה, "זה כאילו מפלים אותי לרעה בגלל היותי טיפ-טיפה יותר גדולה מהממוצע. הרי הגודל הממוצע כאן הוא 16. למה אנשים צריכים 'להיענש' אם הם יותר גדולים מהממוצע? מלא חנויות עושות את זה כל הזמן וזה נמאס. יש כאלה שטוענים שבגדי פלאס סייז עולים יותר. זה בולשיט. עבדתי בחנות בגדים למידות גדולות במשך שנים ואני יודעת איך זה עובד". וואסל מתכוונת להחרים כעת את הרשת. "הם לא עושים לעצמם טובה גדולה עם האפליה הזו. זה שוק לא פשוט והם גם ככה סוגרים חנויות על ימין ועל שמאל". וואסל הציגה את ממצאיה ברשת החברתית והגולשים הגיבו בביקורת חריפה. לאחר מכן היא יצרה קשר עם New Look ושם נאמר לה כי "פריטי לבוש מסוימים נראים דומים אבל עשויים להיות שונים במקצת".

טאם פרי, יו"ר הפורום להשמנת יתר, טוען כי גביית מחיר גבוה יותר עבור בגדי פלאס סייז הם "תמריץ טוב" לנשים להישאר מתחת לגודל 18. לדבריו, זה "לגמרי הגיוני שיצרני הבגדים יידרשו יותר כסף עבור יצירת בגדים גדולים יותר כי הם דורשים יותר חומר. אני חושב שאם אישה תשלם יותר עבור הבגדים שלה כי היא בגודל 18 או יותר אולי היא תחשוב ברצינות על להיכנס קצת לכושר. רק טוב יכול לצאת מזה".

New Look מסרו בתגובה: "על מנת להבטיח שלא יתרחשו הבדלים כאלו בעתיד אנו נמצאים כעת בתהליך של סקירת מבנה התמחור של קולקציית הפלאס סייז שלנו בדרך שתיטיב ככל האפשר עם הלקוחות שלנו. אנו גאים בהיצע שלנו עבור לקוחות במידות גדולות המידות ומעריכים את כל הלקוחות שלנו, בלי קשר לצורת גופם או גודלו".

אופנהבגדיםמותגי אופנהמידות גדולותפלאס סייז