נמאס לכן מהמידות של רשתות האופנה? הצטרפו למחאה

בתקופה האחרונה נראה שתעשיית האופנה מתקדמת (בעצלתיים) לקבל את "האחר" ומתחילה להבין שיש נשים מעל למידה 38. מותגים מסוימים מרחיבים את טווח המידות שלהם, אחרים בוחרים בפרזנטוריות מלאות לדגמן קולקציות חדשות. אך למרות הצעדים המהוססים ברור לכולם שמוקדם מידי לשמוח, מרבית המותגים עדיין מפלים נשים במידות גדולות (וב"גדולות" הכוונה היא למידות גדולות יותר מההיצע שקיים כיום בחנויות), והרוב המוחלט של רשתות האופנה כלל לא מכוון או מייצר מגוון של מידות, ובכך מקשה על נשים מעל למידה 44 למצוא פריטי לבוש שיתאימו להן.

אישה אחת אמיצה החליטה לעשות מעשה: קייטי סטורינו, בלוגרית אופנה אמריקאית המתגוררת בניו יורק, החליטה לחלוק את התסכול שלה לגבי תעשיית האופנה עם העולם ולהוביל שינוי. מבדיקה קצרה שערכה עם העוקבים שלה גילתה סטורינו שגם 97% מהם מרגישים שאין מספיק בגדים אופנתיים במידות שלהם. אחרי שווידאה שהיא לא לבד, היא התחילה את ההאשטאג  #MakeMySize (בתרגום חופשי: 'תעשו את המידה שלי'). הבלוגרית פנתה לעוקבים שלה בפוסט מעורר השראה וכתבה:

"אני שמחה ומשבחת מותגים שעושים שינוי וכוללים מגוון רחב של מידות בקולקציות שלהם. בואו נראה למעצבים אחרים שהם מתעלמים מחתך אוכלוסייה עצום שיכול לרכוש מהם. בבקשה תתייגו מותג שהייתם רוצים שייצר בגדים במידות שלכם. אני מתחילה את תנועת #MakeMySize!"

סטורינו קראה לנשים לצלם סלפי מתאי מדידה של חנויות, בעודן מודדות בגדים שהיו רוצות לרכוש וביקשה שיתייגו את אותו המותג. לצד הפוסט שהעלתה לאינסטגרם היא העלתה, בלי בושה ובלי פחד ממה שיגידו, תמונה שלה מנסה להידחס לג'ינס שקטן ממידותיה ותייגה לצד התמונה את רשת האופנה שייצרה את הג'ינס. בהמשך העלתה הבלוגרית תמונה שלה מודדת שמלה מיניאטורית כשהחזה שלה מתפרץ ותמונה עם שמלה נוספת שממאנת להיסגר על גופה.

עד מהרה ההאשטאג החדש תפס תאוצה, והעוקבות של סנטורינו החלו להעלות בעצמן תמונות שלהן נדחקות לפרטי לבוש קטנטנים ולתייג מותגים. קייטי סיפרה שהיא עצמה בעיקר מכוונת ל'זארה', ומקווה שהחברה תתחיל לייצר בגדים במידות יותר גדולות. נכון לעכשיו התקבלה רק תגובה ממותג אופנה אחד. בית האופנה, שנקרא 'אליס ואוליביה', הגיב לפוסט בו תוייג ע"י סטורינו, אבל במקום לעלות על הגל ולהכריז על ליין שלם של מידות חדשות, הוא פשוט הציע לבלוגרית לרכוש חצאית אחרת ש"תחמיא לה ותתאים למידותיה". העוקבים הנאמנים של קייטי גידפו את התגובה המבישה והיא מצידה השיבה לבית האופנה: "במקום שתהיו פתוחים למידות חדשות אתם מציעים לי להידחס לבגד במידה שלא מתאימה לי ומעולם לא התאימה לי. מותגים רבים מרחיבים את ההיצע שלהם, אני רק מבקשת שתהיו פתוחים לרעיון".

למרות השקט היחסי וההתעלמות, ברור לכולם שהתנועה צוברת תאוצה והמותגים מודעים למהלך המבריק של סטורינו, ובמוקדם או במאוחר רשתות האופנה יצטרכו להתייחס לנושא.

דימוי גוףמותגיםמידות גדולותרשתות אופנהרשתות חברתיות