קמפיין: עכשיו מרשים גם לשמנות להתפשט

"קמפיין אופנה חושפני להעצמה נשית", נכתב בכותרת מייל שהגיע לתיבתי הבוקר. עוד בטרם פתחתי את המייל, כבר דמיינתי תחרות חושפנית בה יקובצו נשות ישראל החשופות. אבל לא, מדובר בקמפיין חדש של מותג האופנהML  שבחר במרינה גורוביץ, הנחשבת לאישה מלאה, להוביל קמפיין חושפני. בתמונות נוכחת דמות אישה יפהפייה, פעם לבושה בג'ינס ותו לו, ופעם אחת מסתתרת מאחורי כיסא, עירומה כביום היוולדה .מגוון של רגשות הציפו אותי נוכח המייל, ואסכם אותן בארבע מילים: הטוב, הרע, המגוחך והמעצבן.

עוד ב-Onlife:

הטוב:

בניגוד למתחרים ב"עונות", השכילוML  לבחור פרזנטורית שאינה מידת 38, וניסו להביא ניחוחות חו"ל לארצנו. התעוזה שבלצלם אישה עם צמיגים בגב כשהיא לבושה בג'ינס היא נהדרת, למרות שמדובר בחיקוי של התמונה המפורסמת מהגיליון של מגזין V. אבל ניחא.  סוף סוף הם מחבקים יותר אותנו, הלקוחות, ומעניקים לנו אבקת כוכבים וגם דוגמנית שאשכרה עברה את מידה 42. זו החלטה נבונה שאינה פשוטה בכלל בשוק האופנה המקומי.

מתוך הקמפיין של ML. צילום: שי יחזקאלי

הרע:

זה צעד קטן מדי, ומאוחר מדי. ML היא אוטוריטה בתחום המקומרות והפלאס סייז בארץ. עיניי כולנו נישאות אליהם, ומצפות מהם להיות קסטרו של השמנות: הכי אופנתיים, הכי מגניבים, הכי אמיצים ועד הרבה "הכי". אז נכון, הצעד הזה הוא התחלה של כיוון מעולה, אבל הוא כבר לא מספיק. אנחנו בשלב שכבר מצופה מהם שיעזו לבחור פרזנטורית שמנה, בלי להתבייש, בלי לחשוש. זה יכול היה להיות מהלך מושלם, אילו היה נעשה לפני שנתיים.

חוששים? צלמו שתי פרזנטוריות יחד. האחת שמנה יותר והאחת פחות. לכו על זה בלי חשש. תוכיחו לי שאתם אוהבים אותנו ומאמינים גם אנחנו, שנמצאות מעל מידה 44, יכולות להראות מיליון דולר בבגדים שלכם.

מתוך הקמפיין של ML. צילום: שי יחזקאלי

המגוחך:

דווקא מותג חזק כמוML , כזה שיש לו קהל לקוחות שבוי וקבוע, לא מעז מספיק, בעוד שמותגים קטנים מעזים יותר בשנים האחרונות.  PIPA FASHIONבחרו באמירה בוזגלו, דמות עסיסית שלא מתחבאת ומתחסדת, ו UN-DONEשבחרו בשחקנית עירית קפלן, שגם היא נושאת בחינניות את גודלה.

כאמור, המהלך של ML נהדר, אבל קצת מעט מדי מאוחר מדי, ולפנינו יש עוד עונה שלמה, אז זה הזמן להעז.

הקמפיין של אמירה בוזגלו לפיפה פאשן (צילום: זיו שדה)

מסרבת לניתוח קיסרי? נפגש בבית המשפט

צוות בית חולים באירלנד הגיש תביעה נגד אישה שסירבה לעבור ניתוח קיסרי. האם זה אפשרי ואיפה עובר הגבול האתי והמשפטי?

לכתבה המלאה

המעצבן:

מגזיןה V וציא גיליון מיוחד, כבר לפני כשלוש שנים, עם תמונות של שמנות חשופות. קמפיין דאב הפשיט נשים בכל הגדלים לפני  שנים, ורק עכשיו נזכרו במונופול הארצי על השומן להפשיט אישה.

מעבר לזה, אתם חברת אופנה. תלבישו את האישה מהמם ותעוררו סערה. למה צריך עירום? מה היה רע להלביש אותה בבגדים שהיו גורמים לנו לרייר? אלא אם אתם לא מאמינים שיש דבר כזה אופנה לשמנות?

אני מתפוצצת מזה שמפשיטים נשים רזות ושמנות כאחד, במיוחד בקמפיינים של אופנה. רוצים למכור לי חולצה? צלמו אותה. אם הייתי רוצה לראות נשים ערומות בשביל הפאן שלי, הייתי קונה פלייבוי. אל תתביישו בקולקציה, ואל תתביישו בי, בלקוחה שלכם, וזה לא חשוב אם מדובר בחברת לשמנות או לרזות.

דבר אחד בטוח, אני לא יכולה לחכות לראות את קולקציית הקיץ שלML  כי עם כל הפרמטרים, הטובים יותר והטובים פחות, סקרנתם אותי, ואני מקווה שתעמדו עכשיו ברף הציפיות שיצרתם. אי אפשר להעתיק רק תמונה ממגזין אופנה עולמי, צריך לגבות את זה בקולקציה שלא נופלת מרמת ההפקה ההיסטרית שכיכבה בו.