גלית גוטמן לא צריכה לייצג מידות גדולות

עולם הפרסום והשיווק למד לפני כבר לפני כמה עשורים ששימוש בפרזנטוריות שהן דוגמניות על, שחקניות ודמויות מוכרות, מוכר טוב יותר את הסחורה, כי אנשים היו רוצים "להתחלף עם הדמות ולחיות חיי זוהר". באופן עקרוני, פרזנטוריות נבחרות לפי התאמתן לערכי המותג והמוצרים, בהתאם לקהל היעד שאליו פונים – כך בעצם מוכרים לקהל היעד. אבל לא כך בקרייזי ליין.

עוד באון לייף:

מותג האופנה קרייזי ליין, שמציג אופנה במידות 40-52, בחר לעצמו לפרזנטורית את גלית גוטמן, שמככבת בקטלוגים בפרסומות שלהם כבר מספר עונות. לא, זה לא טור שנכנס בגלית גוטמן. היא מהממת בעיניי. אישה מרשימה, מלאת נוכחות, קרייריסטית, יפהפייה ואינטילגנטית, אממה – היא לא במידה 40 וגם לא 38, ולמרות זאת נבחרה לייצג מותג אופנה שאמור למכור בגדים לנשים ממידה 40 צפונה. מה שאומר שתופרים לה קולקציה במיוחד לצילומי הקטלוג והפרסומת, קולקציה שתתאים למידותיה הזעירות, מה שאומר שאין כל קשר, ולו קלוש ביותר, בין איך שהבגד מונח על גוטמן לאיך שהוא מונח על הלקוחה הממוצעת של הרשת.

השאלה, כמובן, היא למה – למה לבחור דווקא בגוטמן, ששוב, כישורי הדוגמנות ויופייה אינם קשורים כלל לדיון, ולא לבחור בפרזנטורית שקודם כל ולפני הכל נמצאת בטווח המידות של הרשת? הרי המטרה של קטלוג או לוק בוק היא כדי להציג ללקוחות איך הבגדים נראים על הגוף ולא רק על קולב בחנות. האם נשים במידה 40 הן כל כך מחרידות ולא ראויות, שלא מגיעה להן פרזנטורית במידתן? הייתכן שאין אף דוגמנית יפה וראויה להוביל קמפיין שהינה במידה 40, או חלילה מעל?

מתוך הקטלוג של קרייזי ליין. צילום: דודי חסון

אני מבינה שגוטמן היא שם דבר, היא מככבת בטלוויזיה ושמה הולך לפניה, אבל האם פרזנטורית של מותג, סלבית מוכרת ככל שתהיה, באמת ראויה לייצג רשת שאינה מייצרת כלל בגדים במידותיה? ומה אני, כלקוחה פוטנציאלית של הרשת, אמורה להבין מזה? האם הרשת מתביישת בי ובמידתי, שאפילו הפרזנטורית שלהם כלל אינה בטווח המידות? האם לא מגיעה לי כלקוחה שימכרו לי לוק בוק או קטלוג שאני יכולה להצביע עליו ולהגיד 'כזה אני רוצה' ולראות בערך איך זה יושב על גוף שמתקרב למידה שלי?

המהלך של קרייזי ליין תמוה ומוזר בעיניי. חבל שרשתות אופנה בוחרות היום להתעלם מפלח השוק אליו הן פונות וללכת שבי אחרי משטור הרזון, בכל מחיר. חבל שבוחרים להתבייש בלקוחות. אולי ראוי שהלקוחות יצביעו ברגליים ויתחילו להתבייש במי שלא מוצא אותן ראויות לפרסום, אבל מוצא לנכון לקחת מהן כסף.

ובפינת המלצת השבוע:

בחרתי דווקא ברשת צעירה יותר, שעשתה שינוי של 180 מעלות לאחרונה: SO SIMPLE . מותג שפונה לנשים במידות 40-48 ובחר כפרזנטוריות שלו את ריי שגב ופבלינה ברגן, דוגמניות פלאס סייז במידות 42-44, שהן בהחלט בטווח המידות של קהל היעד.

אבל הסיבה שבחרתי בהן לפרגון השבוע, זה לא רק בזכות הדוגמניות המהממות, אלא גם בזכות החצאית המושלמת הזו, שהתאהבתי בה לחלוטין. היא שיקית, נעימה וקלילה ומושלמת ללוק קייצי ואוורירי.

צילום: לם וליץ