נוסעים לבודפשט? אל תחמיצו סיור בברים ההרוסים ברובע היהודי

טסים בקרוב לבודפשט? הביקור שלכם בעיר הקסומה הזו לא יהיה מושלם מבלי שחוויתם את תופעת ה״ברים ההרוסים". תופעה ייחודית שהפכה לאחת מחוויות חיי הלילה הכי טרנדיות באירופה.

את ״הברים ההרוסים״ תמצאו ברובע היהודי של העיר, שננטש אחרי מלחמת העולם השנייה, ממוקמים בחורבות של בתי חרושת נטושים, בנייני דירות שהפכו לבתי רפאים, מרתפים וחנויות שנעזבו.

הם מעוצבים בסגנון מעורב עם רהיטי רטרו, קירות מתקלפים, צנרת חשופה, ומקושטים באמנות בלתי שגרתית. תוכלו למצוא שם שתייה בזול, מוזיקה נהדרת, רחבות ריקודים, אמנות רחוב ואנשים לבביים ופתוחים. בשנים האחרונות הם הפכו את האזור לנקודה הכי חמה בעיר, הן מבחינה תרבותית והן מבחינה קולינרית.

באמצעות אפליקציית הטיולים bitemojo, המאפשרת להכיר מקומות באמצעות מפגש עם אוכל, סיפורים ואנשים באופן עצמאי, תוכלו לטייל ולטעום בכמה מהמקומות האלו:

Warm Up

1072, Nagydiófa u 26

בר זה, שנפתח בשנת 2013, כשמו כן הוא: הזמנה לפתוח את הערב במשקה שיפתח לכם את הצ׳אקרות.

צילום: פיטר אולה, bitemojo

 

הבר שוכן בין עשרות בתי קפה, ברים ומסעדות במרכז הרובע היהודי והפך במהרה לאחד המקומות הטרנדים בשכונה. המקום הכי בולט בו הוא הבר המשמש גם כמטבח, ונותן לאורחים הרגשה של אינטימיות ופתיחות. החדר האחורי של הבר שימש בעבר גלריה בה הציגו אמנים מקומיים מוכשרים את עבודתם. הסדרה "פסים לבנים" התלויה שם היא עבודתו של האמן רקה וולקאי. אל תטרחו לחפש כאן תפריט, אין כאן אחד כזה. כל מה שעליכם לעשות הוא לספר לרוברט והצוות המוכשר שלו מה מצב הרוח שלכם ומה הטעמים והצבעים האהובים עליכם והם כבר יערבבו לכם קוקטייל ייחודי שלעולם לא תשכחו!

 

      צילום: פיטר אולה, bitemojo

 

Cupákos

Dob utca 31, 1074

משמעות השם, חתיכת עצם חזיר עם קצת בשר מושלמת עבור לעיסה. המקום נראה כמו חנות קצבים ישנה, עם אריחים לבנים ועליהם קישוטי קיר, אבל אם תסתכלו בתפריט המיוחד לאוהבי בשר, תרגישו עד כמה המקום עכשווי. תוכלו למצוא שם נקניקים, צלעות חזיר, בטן חזיר, מפרק חזיר בבירה, וגם סוגי בשר אחרים כגון בשר בקר, נקניקיות עוף, פטה כבד עוף, כבד אווז או רגלי ברווז וכן תבשילים מקומיים. המנות הצדדיות שוות תשומת לב: מלבד מבחר המנות הנמצאות בכל מסעדת בשר הונגרית קלאסית, כגון ירקות כבושים או חרדל ולחם, אפשר גם למצוא כאן תפוחי אדמה או תבשיל אפונה ירוקה, כרוב טחון בשמפניה או חזרת חרדל ואגסים.

צילום: פיטר אולה, bitemojo

Doblo

1072 Dob utca 20

 

הבר ״דובלו״ שנפתח בשנת 2009, היה בר היין הראשון מסוגו בבודפשט והוא מציע אך ורק יינות הונגריים (למעט יין אחד המגיע מארגנטינה). האווירה הייחודית והיוקרתית, ניכרת בכל מקום, במיוחד בלבני הקיר המזכירות מרתפי יין ישנים, הנברשות האלגנטיות והכורסאות הנעימות. כל פרט במקום הוא פרי מוחם של הבעלים פווידוביץ ואשתו. בבואכם למקום, שימו לב לתקרת הלבנים שמעל לכניסה, תכנונה מדהים באמת, ולכל הנברשות והמנורות, שכל אחת מהן ייחודית (וחלקן למכירה) ומיוחדת.

                                          צילום: פיטר אולה, bitemojo

הבר באורך 14 מטרים, מעוצב בהתאמה אישית והוא יצירת אמנות בפני עצמה. הבר זכה למוניטין כ״בר היין הנאה ביותר בבודפשט״. במקום מושמעת מוסיקת ג'אז, בלוז ולהקות צועניות המופיעות על הבמה הקטנה. בנוסף לחדר המרכזי יש גם גלריה, בשם ״דובלו שפרה״, המתאימה לאירוח פרטי של קבוצות קטנות, וכן מרתף טעימות. מתחת למקום נמצא בר סודי בשם ״הוד רוממותה הארנב״ שהכניסה אליו אפשרית רק לחברי המועדון.

צילום: פיטר אולה, bitemojo

דובלו ממוקם בבניין שנבנה במאה ה -19 על ידי בעל בית עשיר בשם לואי מור, שהעביר אותו בירושה לבנותיו. אלו מכרו אותו ליצרן קפה, שב-1912 פתח במקום בית קפה. לאחר חילופי בעלים רבים המקום ננטש עד שנרכש באופן בלתי חוקי על ידי הזוג פווידוביץ. הם שפצו אותו מהיסוד ועיצבו מחדש את כל המקום.

**********************

את מקומות אלו ועוד, תוכלו כאמור לגלות ולטעום בעצמכם באמצעות אפליקציית הטיולים bitemojo, המאפשרת לכם להכיר מקומות כמו מקומיים בזמן ובקצב שלכם, ללא מדריך, באמצעות הטלפון הנייד בלבד.

קוראות onlife מקבלות הטבה של 30% הנחה ברכישה של הסיורים באפליקציה במהלך חודשים פברואר ומרץ.

יש להזין בסל הקניות קוד הטבה ONLIFE

 

בודפשטברים הרוסים