5 דרכים להוריד את מינון המלוח מהתפריט שלכם

והיום חידה: מה משותף לחטיפים, מזון מעובד ופיצוחים? נכון מאוד: כל אלה עשירים בנתרן, ואולי זו הסיבה שהם גם אהובים על חלק גדול מאתנו. אבל מה שלא רבים מאתנו יודעים הוא שהטעם המלוח הזה הוא למעשה עניין נרכש. במילים אחרות: אם אתם רגילים להמליח כל דבר שנכנס לכם לפה, ייתכן מאוד שאתם בעצם מרגילים את בלוטות הטעם שלכם בפה לטעם מסוים, וכך למעשה ההרגל הופך למעין התמכרות שלא תמיד קל להיות מודעים אליה. החדשות הטובות: יש מה לעשות בעניין. ליתר דיוק – קבלו 5 עצות יעילות שיעזרו לכם להפחית את השימוש בנתרן ולחיות בריא יותר.

  1. הוסיפו רוטב עגבניות: מה הקשר אתם שואלים? ובכן, זה ההסבר של רונית דוידוביץ, יועצת בכירה לתעשיית המזון: "במהלך בישול ממושך, החלבון שבעגבניות מתפרק והופך ל'גלוטמט חופשי', מה שמעניק טעם עשיר למזון ויכול לסייע למנוע את הצורך בהוספה מיותרת של מלח למנה".
  1. השתמשו בעשבי תיבול: "שימוש בעשבי תיבול: מעצים את טעם המנה ללא תוספת מלח", מסבירה דוידוביץ. "רוזמרין, תימין ונענע למשל, הם תבלינים ארומטיים ונהדרים שיכולים לאפשר את הפחתת השימוש במלח או באבקת מרק".
  1. העדיפו להשתמש בבשר טרי: הסיבה היא שבשר שעבר תהליך הקפאה, לרוב עובר המלחה שנועדה לסייע בשימורו, מה שמעלה כמובן את כמות הנתרן שבו.

 

  1. השתמשו במלח מופחת נתרן: תודו שעל הטריק הזה עדיין לא שמעתם: מלח מופחת נתרן. מדובר במלח המכיל רק 50 אחוז נתרן ו-50 אחוז אשלגן, וניתן להשיג אותו כמעט בכל סופר. מה שנחמד בו, זה שאפשר להשתמש בו ממש כמו במלח רגיל – הטעם לא ייפגם אבל הבריאות שלכם תשתפר.

 

  1. אמצו את שיטת הבישול הארוך: אם אתם מתלבטים בין סטייק לבין חמין לשבת, לכו על האופציה השנייה. במהלך הבישול הארוך, נוצרות תרכובות טעם עמוקות, באמצעות פרוק החלבונים שבמזון, מה שמעניק אשליה של טעם מלוח יותר.
אוכל בריאבישולמלחמלח דל נתרן