4 מזונות מלאים שאתם חייבים להחזיק בבית

פעם שאוכלים מזון כזה, נהנים ממזונות שעברו פחות תהליכי עיבוד מדרך מהטבע אל המדף".

4 המזונות המלאים שכדאי להחזיק בבית

ביקשנו מארד לפרט 4 מזונות מלאים שכל אחד מאתנו יכול להחזיק בבית בקלות, וליהנות מהיתרונות שלהם בכל יום מחדש.

  1. אורז מלא: בדומה לדגנים מלאים אחרים, גם האורז המלא עשיר בסיבים תזונתיים המצויים בקליפתו שבניגוד לאורז הלבן למשל אינה מוסרת. הסיבים תורמים לעיכול, לתחושת שובע, מווסתים את רמות הסוכר והכולסטרול בדם ומפחיתים את הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס. בנוסף, האורז המלא מכיל גם וויטמינים ומינרלים חיוניים
  2. שומשום מלא: בדומה לאורז המלא, גם השומשום המלא מכיל שפע של שומנים טובים, ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון שבין היתר מצמצמים את הסיכון למחלות לב וכלי דם וגם מפחיתים את הסיכון לחלות בסוגים שונים של סרטן. מעבר לכך, מי שצורך אותו נהנה מכמות גדולה של סידן ,מגנזיום וברזל. אגב, טחינה משומשום מלא היא דרך טעימה, בריאה ונגישה לצרוך אותו באופן קבוע.
  3. כוסמת: אמנם לא כולם מתחברים לטעם ולארומה הייחודית של הכוסמת, אך מכיוון שטעם הוא עניין נרכש, כדאי ללמד ילדים כבר מגיל צעיר לחבב את הדגן הבריא הזה. בכוסמת תמצאו שפע של סיבים, ויטמינים ומינרלים ואפס גלוטן.אפשר להכין ממנה תבשילים מתובלים או לשלב אותה עם קטניות כמו אפונה למשל, לצורך השגת חלבון מלא.
  4. יוגורט מחלב מלא

חלב מלא הוא חידוש מרענן במקרר שלנו. חלב מלא הוא בעצם חלב שעבר כמה שפחות תהליכי עיבוד ומעורבות תעשייתית. אפשר להגיד שהוא הדבר הכי קרוב לחלב שנחלב הרגע מהפרה. מוצרי החלב המלא והיוגורטים בעיקר, הם חלק ממגמה תזונתית בריאה הקרויה "קלין איטינג", שבבסיסה עומד הרעיון לאכול מוצרים קרובים לטבע ולאדמה, העוברים כמה שפחות תהליכי עיבוד והתערבות.

בניגוד למוצרי חלב אחרים, מוצרי החלב המלא מכילים את אחוז השומן המקורי של החלב,. שמכיל את אחוזי השומן המקוריים והטבעיים שלו, ובגלל זה הוא גם טעים יותר.

 

 

clean eatingאוכל בריאאקטיביהמזון מלאסיבים תזונתייםקלין איטינגשטראוס