בדיאטה? שבו לאכול פיצה

בכל שנה בפברואר מיליוני אנשים ברחבי העולם חוגגים את יום הפיצה הבינלאומי ביממה מאושרת של חגיגת פיצה במגוון טעמים מיוחדים. פיצה פונגי עם קרם פטריות שמפיניון ופורטובלו, אנשובי, מוצרלה, פיצה פרסקה של עגבניות מרוסקות, מוצרלה, עלים ירוקים ופרמז’ן. פיצה ירקות עם עגבניות צלויות, מוצרלה ופרמז'ן, חציל, זוקיני, ארטישוק בזיליקום ועלי רוקט. וכל שאר התוספות האקזוטיות מאננס טרי ועד ביצת עין.

הפיצה, אחד המאכלים שתפסו את הלב, החך והקיבה של רבים, התחילה את דרכה באזור העיר נאפולי שבאיטליה. משם, מצאה את דרכה לכל רחבי העולם ומעטים המקומות בהם לא נמצא פיצרייה שתתאים את המאכל האהוב לאוכלוסייה בה היא פועלת.

עד כמה שזה נשמע מוזר, הפיצה היא הג'אנק פוד הבריא ביותר שיש.

היא משלבת תכולת חלבון גבוהה עם מנת פחמימה. החלבונים שאנו אוכלים מאפשרים את בניית הגוף. את השרירים, כדוריות הדם ורקמות הגוף הדרושים לנו על בסיס יומיומי. בניית השרירים מן החלבונים דורשים אנרגיה המתקבלת מן הפחמימות במזון. בדיוק בגלל זה ארוחה מאוזנת תכיל שילוב של חלבונים ופחמימות.  

בזכות הגבינה, הפיצה מכילה כמויות סידן וחלבון גדולות. שני משולשי פיצה מכילים כמות חלבון הדומה לזו שיש בגביע גבינה לבנה שלם. תוספת כפולה של גבינה מכפילה את כמות הסידן בשני המשולשים ל-800 מ"ג: תצרוכת הסידן היומית לילד עד גיל 8.

רסק העגבניות מכיל ליקופן, אחד מנוגדי החמצון החזקים ביותר היעיל במניעת מחלות רבות. חשוב לזכור כי משולש פיצה ממוצע מכיל בין 200-350 קלוריות ולכן יכול להיות תחליף לארוחה מהירה גם בהליך ההרזיה ללא רגשי אשמה. מילת המפתח היא במידה!

בהכנת פיצה חשוב לזכור שאין מה לנסות להפוך אותה לבריאה "יותר" עם קמח מלא. יש להשתמש בקמח לבן עשיר בגלוטן על מנת לתת לבצק גמישות ורכות. היום תוכלו למצוא "קמח 00" שמספק את תוספת הגלוטן אותו אנחנו צריכים על מנת לקבל את הרכות והגמישות הנדרשות. רוצים פיצה בריאה באמת? תצאו אותם בחומרי גלם איכותיים: ברוטב העגבניות, בתוספת הירקות ובגבינות אמיתיות ועשירות בשומן.

מתכון לבצק פיצה איכותי:

המצרכים:

קילו קמח

20 גרם קמח

700 גרם מים

5-4 גרם שמרים יבשים

 

אופן ההכנה:

  1. מניחים במיקסר את הקמח והשמרים ומערבבים כדקה במהירות נמוכה.
  2. מתחילים להוסיף מים. השתמשו בשלב זה ב-450 גרם מים קרים, שתוסיפו באיטיות רבה לקמח, תוך כדי ערבול במהירות נמוכה.
  3. הוסיפו את המלח והמשיכו לערבל עוד כ-5 דקות.
  4. כעת הוסיפו את המים ששמרתם בצד, הם יעזרו למלח להיטמע בבצק ולאט.
  5. המשיכו לערבל למשך עוד 5 דקות נוספות.
  6. הוציאו את כדור הבצק למשטח עבודה לעשר דקות מנוחה בטמפרטורת החדר, מכוסה בניילון נצמד. אפשר לשמן את הבצק בעוד קצת שמן זית כדי שלא יתייבש.
  7. כעת מחלקים את הבצק לכדורים במשקל 250 גרם. מהכמות שלנו יוצאים 6 כדורים, שיהיו הבסיס ל-6 פיצות. מניחים את כדורי הבצק, ביניהם, ונותנים להם לתפוח 24 שעות במקרר ועוד 4 שעות בחורף ושעה בקיץ מחוץ למקרר לפני האפייה.

      8.קחו ביד כדור בצק אחד, קמחו אותו  בקמח דורוםמכל צדדיו ופזרו עוד קצת על משטח העבודה.

  1. הניחו את שתי הידיים במרכז הכדור והתחילו למתוח לצדדיו, בתנועות מעגליות. מקפידים שלא לגעת בשולי עיגול הפיצה עד לקוטר של 25 סנטימטר.
  2. נערו את הבצק מעודפי הקמח והניחו אותו בתבנית על נייר אפייה.
  3. בעזרת מצקת, מזגו את רוטב העגבניות או ממרח בזיליקום בתנועות מעגליות, ממרכז הפיצה לכיוון השוליים. השאירו שולי בצק נקיים כ-2 ס"מ.

    12.פרוסות  הניחו המוצרלה  על הבצק וזרזפו מעט שמן זית על הכל.

  1. הכניסו לתנור שחומם מראש ל-250 מעלות לכ-8-12 דקות. התנור. הזמן מאוד תלוי בחוזק התנור שלכם – הפיצה צריכה להזהיב מבלי שהבצק יהיה קשה מדי.

בתאבון!

קרן שמש מרצה באקדמית גליל מערבי, נטורופתית ותזונאית, מטפלת רגשית ומנחת קבוצות לשינוי דפוסי אכילה

פיצה