דייט ראשון עם פטרוזיליה

כאשר גיל (52) תושב תל אביב, ואבא של אסף בן ה-15 הרגיש שהיחסים ביניהם תקועים במריבות יום יומיות, והוא לא מצליח ליצור אתו שום תקשורת, הוא החליט להזמין אותו לסדנת בישול. תחילה היסס מאוד כי לא היה בטוח שהפנקייקים שאסף עשה עד היום יגרמו לו להסכים, אבל לשמחתו ההצעה שלו התקבלה בברכה והוא רשם את שניהם לסדנת בשרים בפודסטפס- מרכז לסדנאות בישול, כי למרות הפנקייקים אסף הוא קרניבור מוצהר.

אפשר כבר עכשיו לספר שזו הייתה הצלחה מסחררת. 3 שעות ביחד בסדנת בשרים, עשו את שלהם. הם העבירו חומרי גלם לזה לזה, סכין, את המלח.  קצת דיבור, בדיחה והנה הם שוב אבא ובן חברים אחרי הרבה מאוד זמן שהם לא החליפו מילה ביניהם.

צילום: ברק שקד

נס? לא! רק חוויה נכונה שבגלל התהליך הארוך והמורכב שלה מצליחה לגרום לאנשים להיפתח זה לזה. לשתף פעולה וליהנות ביחד. יש לזה גם ערך מוסף לחיים. זה ברור.

גיל לא לבד. הרבה מאוד הורים לילדים בגיל ההתבגרות,  מוצאים את עצמם מחפשים דרכים להגיע שוב ללב של הילדים שלהם, בתקופה הסוערת הזו המאופיינת במצבי רוח קיצוניים, התקפי זעם, מרד ללא גבול וביקורת על כל העולם וגם על ההורים שלהם.

חוויה משותפת כמו סדנת בישול, היא טריגר מצוין לבלות ביחד אחרי הרבה זמן. הזדמנות לדיבור, להנאה. תהליך הבישול מוביל לזה באופן טבעי. הם צריכים לשתף פעולה זה עם זה. פתאום נופלים המחסומים, הם מתפקדים כצוות ולכל אחד מהם יש שאיפה להצליח במשימת הבישול המשותפת כי אחר כך הם גם צריכים לאכול את זה…

הסדנה הזו מתאימה גם לצעירים ולהורים, שאין להם שום נטייה לבשל אבל ישמחו ללמוד על נתח קצבים ואיך מכינים המבורגר משובח, כי זה בדיוק מה שאוכלים הצעירים של היום והם מבינים באוכל הרבה יותר ממה שהוריהם ידעו בגילם.

צילום: ברק שקד

בישול זה תהליך תירופויתי

פודטפס מרכז סדנאות בישול ברחוב ישראל בק, שייך לשניים: אבישי סייג ונועם שלו. שניהם מאמינים שבישול הוא אורח חיים, תרבות, התנהגות ודרך להביע את עצמך. בישול הוא לגמרי תהליך תירופויתי שגורם לאנשים לגלות את עצמם, את החולשות והחוזקות שלהם. מאפשר להם להתמודד עם המגבלות שלהם ולהתגבר עליהן. להכיר אנשים אחרים, לעבוד בצוות ולשתף, פעולה. לפתח סבלנות, משמעת, להיצמד לחוקים ולפתח את היצירתיות. סדנת בישול היא חוויה שמחזקת את הביטחון העצמי, גורמת לאנשים להתמודד עם כל מיני מצבים שלא קורים רק בסדנת בישול, הם קורים גם בחיים.

סדנה להורים ולמתבגרים או לילדים צעירים, היא חוויה משפחתית תורמת. היא משפרת את היחסים, מוסיפה ידע למשתתפים וגם מכניסה מתכונים חדשים למטבח הביתי.

 טיפול זוגי עם ראגו

הרבה זוגות כבר הבינו שסדנת בישול יכולה גם להוות תחליף מעולה לטיפול זוגי. הם נרשמים לסדנה מתוך כוונה לשפר את היחסים שלהם. הסדנה היא הסימולציה אפשר לומר. תוך כדי בישול משותף צצות בעיות (בעיות לא הולכות לשום מקום כשמבשלים). הם מנסים לפתור אותן, כי הם נמצאים במסגרת של זמן ומשימות. והם מוצאים פתרונות. מוצאים את הסבלנות, הפשרה והוויתורים כדי לעשות את המשימה ביחד. ככה עד סוף הבישול, הם לומדים עוד כמה דברים חשובים על עצמם ועל היחסים ביניהם.

"תעבירי לי את העגבניות" מבקש איתמר בן ה-30 מאשתו מיכל שגררה אותו  ההייטקיסט לסדנת בישול איטלקית.

"הוא לא מצליח להרים את הראש מעל העבודה, ואנחנו לא מצליחים לייצר זוגיות" אומרת מיכל ואיתמר מהנהן בהסכמה. הוא אחראי על מחלקת פיתוח באיזו חברת הייטק, אשר חוטא לפעמים בהכנת פסטה. הסדנה הזאת הוא אומר מאוד מעניינת אותו, למרות שאם מיכל לא הייתה רושמת אותו הוא בחיים לא היה יוזם את זה.

ויש גם גברים בשלנים שסוחבים את הנשים שלהם לסדנה כי הם השפים של הבית והם רוצים שגם היא תעשה משהו לפעמים, רוצים ללמוד עוד כמה מתכונים וגם לעבור חוויה משותפת עם האישה שלהם, למה תמיד רק סרט…

וכמובן שמגיעים גם זוגות שרוצים לבלות ביחד במשהו מעניין ומקורי, לצבור חוויות. כאלה שרוצים הפסקת אוכל אמתית. בדרך כלל הצד שאוהב לבשל לוקח את הצד השני, או זוגות שאף אחד מהם לא יודע לבשל ורואים בזה הזדמנות להתחיל ללמוד. כי מישהו הרי צריך לבשל בבית…

"פתאום הוא לא מתעקש להחליט כמו תמיד" אומרת נועה שרשמה את בעלה איתן יחד אתה לסדנת בישול אסייתי. "הוא מת על אוכל סיני ואני הבנתי שאם אני אלך אתו לסדנה, יצוצו גם דברים אישיים. בהתחלה הוא מידר אותי ולא נתן לי בכלל מקום, עד סוף הסדנה כבר הצלחנו לעבוד כמו צוות".

בישול זה תהליך של התפתחות אישית

לאבישי סייג אחד המנהלים של פודסטפס, רזומה ארוך שנים בחינוך והוא רואה איך המשתתפים בסדנאות שלו עוברים בינתיים סדנת חינוך מחדש בלי להתכוון.

אבישי:" בישול זו עשייה שדורשת חשיפה, קילוף של כל השכבות ונוכחות מוחלטת. זהו תהליך בריא מעבר לבישול, ריפוי וגילוי עצמי. מתחילים בנקודה אחת ומסיימים בנקודה אחרת. בתוך התהליך הזה לומדים תקשורת, שיתוף פעולה, השתתפות בקבלת החלטות, אסרטיביות וגם ויתור. כן את כל זה אפשר ללמוד תוך כדי הכנת מרק חורפי".

אבישי מסביר כי  משימות הבישול דורשות מהמשתתפים לשתף פעולה זה עם זה, להתייעץ, לחלוק, לדבר והרבה פעמים זה דבר שלא קורה להם בחיים, אבל קורה להם בסדנה והם לוקחים את זה אתם הלאה. העובדה שהם נדרשים לעשות משהו ביחד, גורמת להם להבין איך הם יכולים לעבוד ביחד. איך לחלק ביניהם את התפקידים. איך להיות רגיש ומתחשב כלפי השני וזה כבר לא רק שיעור בישול אלא שיעור לחיים"

צילום: ברק שקד

.

פודסטפס מבשלים לכם עולם

פודסטפס קיים 15 שנה, תחילה הוא פעל בבני עטרות וכבר 10 שנים שהוא בתל אביב. אל הסדנאות מגיעים כאמור הורים ומתבגרים, צעירים, הורים וילדים, זוגות צעירים וגם וותיקים ועוד. יש מגמה בולטת של עניין רב מצד צעירים בני  25 שרוצים ללמוד לבשל. גם גברים וגם נשים. חלקם רואה את עצמו עוסק בזה בעתיד וחלקם רוצה ללמוד את זה, כי מטבח היום עם כל הפתיחות למטבחי עולם בטיולים לחו"ל, זה  דבר מעניין שאפשר ללמוד באמצעותו גם על מסורת ותרבויות אחרות.

העידן הזה מאופיין בקולינריה חוצת גבולות. בישראל אוכלים הכול, וככה זה בהרבה מטבחים בעולם. סביב האוכל התפתחה תרבות שלמה של טיולים, סיורים, לימוד והעשרה. המולטימדיה מוצפת בתוכניות בישול, תחרויות ועוד. מישלן כבר לא לבד. אנשים אוהבים לגלות אוכל בריא, תבלינים חדשים, צמחים שהם לא מכירים. זוהי תשוקה לגלות תרבות, נדידת עמים, מסורת, פולקלור והיסטוריה שהיא זו שהשפיעה ויצרה את מטבחי כל העולם. סדנאות בישול היא עוד הצצה, עוד טיול קטן למחוזות חדשים.

צילום: ברק שקד

דייט ראשון עם פטרוזיליה

אבישי מספר כי השתתפות בסדנת בישול הפכה גם לבחירה של זוגות רבים כדייט הראשון.

"בדרך כלל זוגות מתקשים לצלוח את הדייט הראשון, כי זה מביך ומלחיץ והם לא כל כך מוצאים על מה לדבר, וכל הסיטואציה מכשילה. אבל כשהם נדרשים לעשות משהו פיזי ביחד כמו להכין מתכון, הם נאלצים להיפתח, להתגבר על המבוכה ולהתחיל לתקשר. זהו תרגיל מעולה של הסחת דעת מהלחץ והמבוכה אל המעשה עצמו, אל הבישול.  כבר יש להם על מה לדבר, והם עושים משהו ביחד. דרך החסה והפטרוזיליה הם יכולים לגלות דברים אחד על השני הרבה יותר מישיבה בבית קפה ולכן יש גם סיכוי הרבה יותר גדול כשהדייט יצליח. במקום להתמודד עם ההתרגשות, יותר קל להם לעשות ביחד פאי רועים אירי. גם יותר טעים…".

ויש גם סדנאות לעובדים. סדנאות לצוותי עבודה במסגרתן הם לומדים מהו שיתוף פעולה ועבודת צוות. ימי כיף לוועדי עובדים ועוד.

9 סדנאות בישול: אסייתי, איטלקי, ביסטרו צרפתי, סדנת בשרים, בישול חורפי ועוד.

בפודסטפס יש 9 סדנאות ורשימת המתנה ארוכה. הן מתקיימות מהבוקר ועד הערב. כל סדנה מועברת ע"י שף מוביל בתחום. הסדנאות הן:  סדנת בישול איטלקית חלבית, סדנת בישול איטלקית בשרית. סדנת בישול מקסיקני סדנת בישול צמחונית, ביסטרו צרפתי, בישול אסייתי. סדנת בישול בשרים קרניבורים וסדנת בישול חורפי.

יש עלייה גדולה בנרשמים לסדנת הבישול הצמחונית ולסדנת הבישול המקסיקנית.

כל סדנה אורכת 3 שעות. החלק הראשון הוא תאורתי והשני הוא מעשי. מחיר למשתתף הוא 265 ₪

אפשר לומר שיש ביקוש גדול מאוד לסדנאות של פודסטפס, וכדאי להירשם מספיק זמן מראש. אם תזמינו מקומות מראש, תוכלו גם אתם לעבור חוויה קולינרית מדהימה. אתם יכולים גם לקנות שובר מתנה למישהו שאתם אוהבים, לימי הולדת, יום נישואין ועוד. יופי של מתנה שימושית לחיים.

אומרים שאם אנשים מאוהבים אז הם שמים יותר מדי מלח בסירים. בסירים של פודסטפס מבשלים באהבה גדולה עם המלח במידה הנכונה, למרות שכולם מאוהבים בסדנאות האלה ולא מוותרים על אף אחת.

 

דייטינגהורים וילדיםיחסיםמערכת יחסיםסדנאות בישול