כמה חלבון אתם באמת צריכים מדי יום?

לחלבון יש חלק מרכזי וחשוב בבניית הרקמות בגוף, ביניהם רקמות השריר, והוא משמעותי לייעול התפקוד של הגוף.

איפה מוצאים חלבונים?

לפי השנתון הסטטיסטי לישראל, בשנת 2006 כמחצית מכמות החלבון הגיע לישראלי/ת הממוצע/ת ממזונות צמחיים (למשל קטניות וזרעים) והחצי השני – מהחי. (בשר, דגים, ביצים ומוצרי חלב).

 

כמה באמת צריך?

הכמות משתנה לפי גיל, מין, משקל, מצב בריאותי, ורמת הפעילות הגופנית שאתם עוסקים בה.

ההמלצה היומית היא :

לאנשים שאינם עוסקים בספורט (אבל מנהלים אורח חיים נורמלי) – צריכה של 0.8 גר' חלבון ביום לכל קילוגרם משקל.

נאמר שאת שוקלת 60 קג, כמות החלבון היומית צריכה להיות 48 גר חלבון ביום.

נאמר שאתה שוקל 80 קג – הכמות היומית צריכה להיות 64 גר חלבון ביום.

ואם אני עושה ספורט?

הכמות המומלצת לאנשים שעוסקים בפעילות גופנית היא בין 1.4 ועד ל-2 גרם חלבון לכל קג במשקל הגוף.

אז נאמר שאת שוקלת 60 קג ועוסקת בפעילות גופנית מאומצת – כדאי מאוד שתצרכי מעל ל 84 גר חלבון ביום.

ואתה, ששוקל 70 קג הולך לחדר הכושר פעמיים בשבוע (ומתכנן 5) – כדאי שתצרוך מעל ל-98  גר חלבון ביום.

 

והנה הסיכום הפשוט:

 

 

 

 

אימון גופנידנונה פרוחלבוןיוגורטתזונה בריאה