מעבר לתזונה בריאה יותר לא חייב להיות מתיש ולכלול אינספור ביקורים בחנויות מיוחדות והוצאות כספיות מיותרות. גם כמה צעדים קלים ובחירות טיפה שונות יכולות לשדרג את חייכם באופן משמעותי. הנה כמה דוגמאות לרכיבי מזון שיש בכל סופר, ושיכולים להפוך את חייכם לבריאים יותר אפילו מבלי שתרגישו שאתם עושים שינויים או מתפשרים.

 

פלפל אדום חריף: שורף אבל דיאטטי

לא רבים מודעים לכך, אבל מסתבר שהפלפל החריף מגביר את תחושת השובע שלנו, ואף מצמצם את צריכת השומן בארוחה. על פי מחקר שנערך באדיבות אוניברסיטת קליפורניה והמרכז לחקר התזונה של האדם בלוס אנג'לס, נמצא שקפסאיצין, הכימיקל שאחראי על החריפות בפלפל, יכול להניע את הגוף שלנו לבזבז יותר אנרגיה ולשרוף יותר קלוריות. אז אם החלטתם להכניס יותר פלפל לחיים, הנה טריק יעיל במיוחד: במקום לזרוק את שארית הפלפל שבו לא השתמשתם לבישול, קצצו אותו לפרוסות דקות והקפיאו בשקית. את הפרוסות תוכלו לשלוף ולהשתמש בהן בפעם הבאה שתקפיצו איזה צ'ילי קון קרנה.

 

 

מלח מופחת נתרן: אותה מליחות – פחות נתרן

כולם אומרים לנו שחשוב להפחית בנתרן, אבל הם מתעלמים מהעובדה שמלח הוא חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו. אתם יכולים לדמיין פסטה, חביתה או סלט בלי מלח? ברור שלא.  אבל גם לזה יש פתרון פשוט: מלח מופחת נתרן! המלח הזה מגיע אל אותה רמת מליחות אבל עם חצי מכמות הנתרן, זאת משום שהוא מורכב מתערובת של מלחים שונים שבהם רכיב הנתרן מופחת משמעותית, אבל הטעם דומה מאוד.

 

כוסמת: הקוסמת שבמטבח

סביר להניח שכאשר האימהות שלנו בישלו לנו כוסמת בילדות, הן לא תארו לעצמן עד כמה הן מזינות אותנו. היום, אחי שנים של שקט יחסי, הכוסמת חוזרת – ולא בכדי. למעשה הכוסמת היא לא דגן וגם לא קטנייה, אלא זרעים של צמח ממשפחת הארכוביתיים, אשר עשירים בעמילן וחלבון. אי לכך, היא לא מכילה גלוטן ונחשבת לחלבון מלא. הגרסה הירוקה שלה גם מכילה ברזל ואבץ וכן אינוזיטול - חומר שלו מיוחסות תכונות של הרגעה, שיפור שינה וחיזוק מערכת העצבים.

 

 

קינמון: אכן מוסיף המון

מחקרים שונים מצאו שהתבלין הארומטי הזה לא רק משפר את הטעם ומעניק לכל משקה או מזון מתיקון טבעית, אלא גם הוכח שמי שנוהג לצרוך אותו באופן קבוע נהנה מזיכרון משופר ומיכולת קשב וריכוז טובה יותר. חכו, זה לא הכל: עוד נמצא כי הקינמון תורם להפחתת הסוכר בדם ומשפיע על חילוף החומרים בגוף. אם כך, עשו לכם הרגל: בכל פעם שאתם שותים תה, הוסיפו לו מקל קינמון. הטעם יהיה נהדר וגם תרוויחו עוד כמה יתרונות בריאותיים על הדרך.

 

סוכר קנים: אם כבר מתוק

סוכר קנים נחשב להכי מומלץ לשימוש מבין הסוכרים המעובדים, משום שהוא עובר הכי פחות תהליכים. הוא מופק מקני סוכר ומכיל ויטמינים ומינרלים ובהם ברזל, סידן ואשלגן, כך שגם אם ממתיקים מזונות, לפחות מעשירים אותם גם בחומרים מזינים תוך כדי. בנוסף, אם הולכים על גרסתו האורגנית, זוכים גם בסוכר שנקי מחומרי הדברה ודשנים כימיים – כי גם סוכרים לא חפים מהם.