גורמה לתינוקות? 6 רעיונות לגיוון ושדרוג התפריט

עד עכשיו זה היה די ברור: התינוק שלכם ניזון בעיקר מהנקה, תמ"ל או משילוב ביניהם. והנה, הגיע גיל חצי שנה וגם הזמן לעשות קצת בלגן במטבח, ולהכין לו אוכל אמיתי. נו טוב, בגרסה המעוכה שלו, אבל בכל זאת, תודו שהתקדמנו.

אז אחרי שעברתם את שלב הטעימות, ואחרי שכבר הבנת את פרינציפ הבננה המעוכה, וכבר טחנתם מרק עוף לשבוע, התחלתם לשבור את הראש בנסיון להבין: מה עוד אפשר להציע למישהו שזה עתה למד ללעוס?

מגוון, הוא חשוב, כידוע, לא רק מבחינת העשרת התפריט התזונתי של הפעוט, אלא גם כדי שילמד להכיר ולחוות כמה שיותר מאכלים ולסגל לעצמו הרגלי אכילה בריאים ומגוונים.

ובכן, כדי לעזור לכם במשימה, ריכזנו מספר רעיונות למנות נהדרות לפעוטות בגיל הזה. זה בסדר, תודו לנו אחר כך.

 

להורדת קופון הנחה לדייסת מטרנה לחצו כאן >>

 

מחית בננה ואבוקדו: מכילה שומן בלתי רווי המסייע להתפתחות ולתחושת השובע!

אז נכון שאולי זה נשמע אחד מהשילובים היותר מוזרים, אבל הפעוט שלכם דווקא עשוי לחבב אותו. ואם זה יקרה, הוא ירוויח לא מעט ערכים תזונתיים.

למה זה טוב?

הבננה היא מקור אנרגיה נפלא, עשירה באשלגן, בוויטמינים ומינרלים . האבוקדו, עשיר מאוד בשומן בלתי רווי, שהינו שומן טוב ומועדף  שיסייע לגדילה ולהתפתחות.

השילוב ביניהם מוצלח במיוחד מכיוון שמעבר למרקם הנעים שילוב שומן במנת פרי מסייע לתחושת שובע ארוכה יותר.

 

דייסת דגנים לתינוקות: מועשרת בברזל מינרל המסייע להתפתחות התינוק

יש משהו נורא נחמד בדייסה. מעבר לעובדה שקל להכין אותה, אתם יכולים להיות שקטים ולדעת שאין סיכוי שלא ריסקתם היטב את הרכיבים. (בניגוד למרק עוף או לרסק תפוחים למשל).

למה זה טוב?

לחם הוא נהדר, אבל בגיל חצי שנה המרקם שלו עדיין בעייתי ללעיסה. לכן, דייסה לתינוקות היא הדרך הטובה ביותר להציג לתינוק את הדגנים הראשונים שלו, היא מגיעה בהרכב ובמרקם שהותאמו במיוחד לתינוקות. בנוסף דייסות לתינוקות המועשרות בברזל, של תינוקות, הן מבין המזונות הראשונים המומלצים לתינוקות בשלב זה. וזאת מכיוון שברזל הוא מינרל חשוב מאד להתפתחות קוגניטיבית של תינוקות ומחסור בו עלול להוביל לאנמיה. בונוס? אפילו משרד הבריאות ממליץ על דייסה כמזון עשיר בברזל שמאפשר לתינוק/ת להתנסות בדגנים.

צילום shutterstock

 

מחית בטטה וסלק: לחיזוק מערכת החיסון

משום מה, לחלקנו יש נטייה להתקבע על מאכלים מסוימים, זה הרי נוח ומוכר. הקטן אוהב גזר? מעכשיו נסדר לו ארוחות עם גזר לכל החיים. אבל היי, יש עוד מאכלים שממש כדאי להכיר. סלק למשל, הוא דוגמה מצוינת לירק מזין שיכול להשתלב נהדר בתפריט, ולעורר את הסקרנות הטבעית של הקטן. אז קחו בטטה אפויה וסלק מבושל, וקיבלתם שילוב טעים,  מזין וכיפי.

למה זה טוב?

כי כשמדובר בירקות כדאי לגוון כמה שיותר ולאכול מכל קשת הצבעים שלהם. הצבעים הם לא רק ליופי אלא מעידים על נוכחות חומרים התורמים לבריאותנו כגון נוגדי חמצון ופיטוכימקלים . הבטטה מכילה בטא קרוטן – נוגד חמצון חשוב מאוד לחיזוק מערכת החיסון.  גם הסלק עשיר בנוגדי חמצון, ביניהם אנטוציאנינים, שאף הם חשובים בהגנה על מערכת זו.

 

מחית גזר, קישוא וברוקולי: עשירה בוויטמין A

במקרה הזה, הגזר המתקתק יעזור לעדן את טעם הברוקולי, וכך יגביר את הסיכוי שהוא יתקבל בברכה בצלחת של הקטן שלכם. שווה לנסות.

למה זה טוב?

הברוקולי, ממשפחת המצליבים, מכיל חומצה פולית, וויטמין A  ועוד נוגדי חמצון, שחשובים בחיזוק המערכת החיסונית, כאמור. בדומה לבטטה, גם הגזר מכיל בטא קרוטן, ושניהם בשילוב עם הקישוא יוצרים מרקם נעים ונהדר, ובשורה התחתונה מסייעים בשמירה על התפקוד התקין של הגוף.

 

להורדת קופון הנחה לדייסת מטרנה לחצו כאן >>

 

מרק כתומים עם כורכום ועדשים: לשיפור מערכת העיכול

כדי להכין מרק כתומים, כל מה שאתם צריכים זה מעט שום, גזר דלעת ובטטה שיתבשלו להם עם כורכום ומעט מים בסיר, עד לריכוך. לאלה תוכלו להוסיף עדשים כתומות שהושרו כחצי שעה לפני הבישול, ולבשל את הכל כשעה.

למה זה טוב?

העדשים מהוות תוספת מבורכת של קטניות, המכילות חלבון איכותי וידועות כמקור צמחי נהדר לברזל, סיבים ומינרליים, בכלל מומלץ להעשיר את התפריט של כל בני המשפחה בקטניות שהינן מזון בריא וגם זול.

רבות דובר בשבחו של הכורכום, המשפר את תפקוד מערכת העיכול, מונע תהליכים דלקתיים בגוף, משפר את פעילות מערכת החיסון, וחכו לזה: מהווה תחליף נהדר למלח, כמשפר טעם טבעי במנה.

בקיצור, מדובר במנה משביעה ומאוד מזינה ומומלצת לתינוקות.

צילום shutterstock

 

פירה אדום על בסיס עגבנייה וחומוס: מכיל חלבון שחיוני לגדילה

והנה שוב אנחנו יוצאים קצת מקופסת הפירה הרגילה, ומנסים להכיר לקטן טעמים וצבעים ועולמות חדשים. למנה הזאת דרושים: 4 תפוחי אדמה מבושלים, 2 עגבניות מבושלות, 200 גרם חומוס מושרה ומבושל.

למה זה טוב?

קטניות כבר אמרנו? החומוס הוא מקור מצוין לחלבון מן הצומח, עשיר בסיבים תזונתיים ומשפר מאד את ההרכב התזונתי של פירה תפוחי אדמה סטנדרטי. כשמוסיפים לחגיגה הזאת גם עגבנייה מבושלת, מעשירים את המנה בליקופן, שריכוזו רק עולה ומשתבח עקב תהליך הבישול.

מילה לסיום: אל תתייאשו אם הקטן שלכם לא עף על המנה החדשה ברגע הטעימה הראשון. הניסיון והמחקרים מלמדים שבהרבה מקרים דרושים ניסיונות חוזרים כדי לגרום לחיך שלו להתרגל לטעם החדש ולאמץ אותו. בהצלחה.

דייסהטעימות לתינוקמזון תינוקותמעבר למוצקים