תל אביב: אחת הערים הטובות בעולם עבור יזמיות

היכן בעולם הסבירות כי נשים יקימו עסק היא גבוהה? לפי דירוג מערכת הסטארט-אפים העולמית של 2015, מספר הנשים היזמיות הוא גבוה היום בצורה משמעותית ממספרן בשנים קודמות. למרות זאת, הוא עדיין נמוך ממספר הגברים שמתחילים עסקים חדשים. בשנת 2012, נשים היו המייסדות של קרוב ל-12% מהסטארט-אפים בעולם. המספר עלה השנה ל-18%.

 

 

באופן לא מפתיע, תל אביב נכנסה לעשירייה הפותחת, ונמצאת במקום השביעי עם 20% נשים שהקימו סטארט-אפים. בכך היא עוקפת את טורונטו שנמצאת במקום ה-8 עם 19%, ואפילו את הבירה הבריטית, לונדון שעומדת על 18%. יחד עם זאת, תל אביב ירדה בשלושה מקומות בדירוג הכללי (מקום חמישי) לעומת הדירוג הקודם של 2012, בשל שינוי בשיטת המדידה של הערים. שיעור הצמיחה של העיר העברית הראשונה עדיין גבוה מהממוצע ביחס לשאר הערים ברשימה, ועומד על 2.9%.

 

אם בוחנים את הערים שבהן נמצאות רוב הנשים היזמיות, ארבע מתוך העשר הן ערים בארה"ב. שיקאגו לוקחת את הבכורה עם 30% נשים שמככבות בסטארט-אפים חדשים. בוסטון לא רחוקה ממנה עם 29%. בירת ההייטק הנוצצת עמק הסיליקון, הגיעה רק למקום ה-3 עם 24%, ולוס אנג'לס אחריה עם 22%. עיר צפון אמריקאית נוספת סוגרת את החמישייה הפותחת – מונטריאול עם 22%.

 

הדירוג נקבע על פי מספר פרמטרים שכוללים את ביצועי הסטארט-אפים, המימון שגייסו, הישגיהם בשוק ועוד. הרשימה אינה כוללת ערים מסין, יפן וטאיוואן, שבוודאי היו משנות את התמונה.

 

 

לכתבה בפורבס ישראל

 

לכתבות נוספות בפורבס ישראל:

תגובות (0)
הוסף תגובה