מפסיקים לחשוש ומתחילים להתאמן

למה כל כך קשה להתחיל להתאמן? איך מפסיקים לבהות בטלוויזיה ויוצאים לעשות כושר, ואיך הופכים את זה לאהבה במקום למטלה? 

 

בשלב הראשון מתחילים התירוצים: "אולי מחר", "אין לי עם מי", "כבר עשיתי ספונג'ה" ו"כושר זה רק למי שיש זמן". מגוון התירוצים שתספרי לעצמך כדי לא להתאמן הוא אין סופי. ביחד עם ד"ר סימה זך, ראש בית הספר לחינוך במכללה האקדמית ב"וינגייט", ומומחית לפסיכולוגיה של הספורט, ניסינו להבין את איך יוצאים מהלופ.

 

עוד באון לייף:

 

 

-כתבה פרסומית-

 

רוצה אימון כושר מוצלח? מה הם 9 הדברים שאת חייבת לעשות לפני אימון? לכתבה המלאה

 

 

 

לדברי ד"ר זך, אנשים מתרצים את חוסר הפעילות שלהם במגוון רחב של סיבות אשר בראשן 'מככב' המחסור בזמן. מתבגרות, צעירות ומבוגרות, כולן רואות את השעון בחייהן כחסם עיקרי לביצוע פעילות גופנית. אם זמן הוא דווקא לא הבעיה שלך בחיים, יכול להיות שתמצאי את עצמך משננת את אחד המשפטים הבאים: "חם לי מידי כדי להזיע", "קר לי מידי כדי לצאת מהבית", "בערב אני מקדישה את הזמן למשפחה", "באימון הקודם היה לי קשה", "אני עייפה, אולי יום אחר", "אני לא אוהבת ללבוש בגדי ספורט".

 

אז איך מתגברים על החסם ומתחילים להתאמן? 

 

1. החליטי שאת רוצה את זה, אבל באמת!

המרחק בין הרצון האמתי לבין הביצוע הוא קטן ממה שאת חושבת. ברגע שתביני את חשיבות הספורט בחייך ותחליטי שאת הולכת על זה, כבר תעשי חצי מהדרך.

 

2. הכיני רשימת תירוצים ובטלי אותם בזה אחר זה

כמעט כל תירוץ הוא עניין פתיר. ברגע שתכתבי לעצמך מה מונע ממך להתחיל להתאמן ותנסי להציע פתרונות, תראי שלא יישאר לך הרבה עם מה להתמודד.

 

3. נסי להשיג תמיכה מאנשים משמעותיים

הורים, בני זוג, חברים, ילדים, כל מי שיכול לתמוך ולפרגן לך. אם תעשי את זה, תראי שהעניין יעזור לך גם כדי להתחיל את המסע וגם כדי להתמיד בו.

 

תמיכה מאנשים קרובים תעזור להגיע לתוצאות ולהתמיד. צילום: Shutterstock

 

4. חפשי פעילות שתגרום לך הנאה

ככל שתיהני יותר מהפעילות אותה את מבצעת או ממשהו שקשור אליה, יש סיכוי טוב יותר שתרצי להתמיד בה. "זה נכון לגבי בחירת סוג הפעילות, מדריך לטעמך, מיקום מועדף, מסגרת מתאימה או אפילו מוזיקה שעושה לך טוב", אומרת ד"ר זך. אם חברה שלך בחרה לפזז בשיעור אירובי, יש סיכוי שאת תמצאי את האהבה שלך דווקא בשעורי פילאטיס.

 

כדי להפיג את החשש, חשוב לחפש פעילות ספורטיבית שגורמת להנאה. צילום: Shutterstock

 

5. לא לוותר מהר!

רשמת למכון כושר אבל המכשירים היו תפוסים והשרירים שלך אפילו יותר? נסי ללכת שוב. אולי תגלי שביום אחר ובשעה אחרת החדר פחות עמוס, המדריך יותר פנוי ואת יכולה להתאים לעצמך תכנית שבאמת תתאים לך ולקצב שלך.

 

6. פני זמן קבוע לפעילות

יום קבוע בשבוע ושעה קבועה יעזרו לך להפוך את העניין להרגל, והפעילות תהפוך לחלק בלתי נפרד מהשגרה השבועית שלך.

 

זכרי שהתחלות הן לא תמיד פשוטות, וזה נכון לכל דבר בחיים כמעט. אם בשלב הלמידה והתרגול הבסיסיים ביותר תחווי קשיים יותר מאשר הנאה, אולי בהמשך הדרך המצב יתהפך. ברגע שתעברי את המחסום הראשון, הדרך צפויה להיות קלה יותר. בהצלחה!

תגובות (0)
הוסף תגובה