מיילי סיירוס: פרובוקטיבית בשקל או לוחמת חברתית?

עד לפני כמה ימים היה נדמה שאי אפשר להביך את מנחה הטוק שואו האמריקאי ג'ימי קימל. הוא הרי יודע לעשות זאת בעצמו לאורחיו באופן כמעט וירטואוזי. אני מניחה שאף אחד לא יכול היה לשער שדווקא מיילי סיירוס וצמד שדיה הכמעט חשופים (וליתר דיוק, חשופים לחלוטין, עם שתי מדבקות בצורת לב על פטמותיה), יהיו אלו שיוציאו את המנחה מדעתו. אבל בינינו, זה באמת קצת מביך לראות עירום פרובוקטיבי של זמרת שיש שיאמרו- בינונית ומטה (אך עשירה מאוד), שאין לה יותר מידי מה להציע מאשר גוף נערי חצוף עם אפס סטייל ונשיות?  

 

עוד באון לייף: 

 

כמה מים חלפו בנהר הסיירוס מאז ימי האנה מונטנה העליזים. כמה כימיקלים ואדי כוהל עברו בגופה של הילדה התמימה והחמודה שאלפי מעריצי דיסני נשאו עיניהם אליה. הו, כמה אבות חרמנים ישבו בבית והתביישו בתגובות הפיזיות שתקפו אותם, אחרי הפעם הראשונה שחזו בגיבורה של ילדיהם רוקדת בקליפ עירומה כביום היוולדה. אין ספק כי סיירוס מצליחה תמיד להפתיע עם השפנים הפרובוקטיביים שהיא שולפת מהשרוול. פעם זו היתה הלשון של סיירוס שתפסה כל פיסת עדשה אפשרית, היום רבותיי וגבירותיי זו הפטמה.

 

"האם את מרגישה בנוח שאנשים סביבך מרגישים לא בנוח", שאל את סיירוס קימל שנע על כסאו באי נוחות מורגשת. תשובתה ההססנית "לפעמים כן", היתה קצת מפתיעה, בהתחשב במראה לשונה המשורבבת החוצה בכל פריים אפשרי. אחר כך סיפרה סיירוס כי באחד האירועים בו השתתפה נכח גם פול מקרטני. מה שהציל אותה לטענתה ממבוכה רבתי מכך שמולה עומד אחד המוזיקאים המכובדים בעולם הוא החזה החשוף שלה (זה שמושיע אותה תמיד, לטענתה), שהעמיד את מקרתני במבוכה וחסך לה את ההתמודדות עם שיחת חולין מיותרת.

 

כשמביטים על הביוגרפיה של סיירוס בעיניים פחות ביקורתיות, אולי מתקבלת תמונה קצת יותר סלחנית לגבי הילדה שנולדה בנאשוויל בשם "דסטיני" אך קיבלה את הכינוי "מיילי" בעקבות שם החיבה שנתנו לה הורייה "סמיילי". סמיילי או מיילי, גדלה בצילו של אב דומיננטי, זמר הקאנטרי המפורסם בילי ריי סיירוס וסבלה מהתעללויות מצד חברים בבית הספר בשל כך. חוסר הביטחון המשווע שחוותה כילדה, לאו דווקא השתפר כשעברה בשנת 2005 להוליווד וזכתה בגיל 11 בתפקידה הראשון בסדרת הנעורים המצליחה ביותר בטלוויזיה האמריקאית בזמנו. סיירוס סבלה מאד מהתדמית שדבקה בה ב"האנה מונטנה", ומרדה בה ככל יכולתה עד כדי כך שבחרה להשתתף בסרט הכושל LOL, רק כדי לגלם נערה מרדנית בהפרעה ולהשתחרר מתדמית הילדה הטובה אולי באופן סופי. בגיל 15 היא עוררה את השערורייה הראשונה שלה כשהצטלמה לצלמת אנני לייבוביץ' כשלגופה סדין בלבד. הרמז המיני הברור עורר את זעמם של אנשי דיסני וסיירוס נאלצה להתנצל. זו כמובן תהיה ההתנצלות האחרונה בקריירה של סיירוס (נכון לרגע זה), וכאן בדיוק התרחשה התפנית בקריירה של הילדה הטובה מנאשוויל.

 

כבר מזמן לא ילדה של אבא. תמונה: Shutterstock

 

על כישורי השירה שלה אפשר לחלוק, אך אין ספק כי אם יש משהו שהיא טובה בו הוא העירום. סיירוס היא מתפשטת סדרתית, והיא משתמשת בתכונה חסרת הבושה הזו לצרכי פרסום, פרובוקציה, אך גם למטרות טובות. "אמריקה עושה עניין ומפחדת מפטמות", "פיטמה היא בדיוק מה שיש לכם הגברים", הם ציטוטים שגורים אצל סיירוס, שהצטלמה יחד עם האחיות טלולה וסקאוט וויליס (הבנות של) בתמונות טופלס וביקיני כחלק ממחאת " free the nipple" המוחה על צנזורה של החזה הנשי באינסטגרם.

 

סיירוס יודעת ללא ספק לנצל היטב את מעמדה התקשורתי הרם כדי לנסות ולהשפיע על אג'נדות הקרובות לליבה, כגון השתתפות בקמפיין כנגד סרטן העור בשיתוף עם מעצב העל מארק ג'ייקובס וכמו כן לגליזציה של מריחואנה. במספר ראיונות שנערכו עימה היא מספרת כי היא מעדיפה מריחואנה על פני אלכוהול, מכיוון שהתחושה הרעה המלווה את השכרות אינה אותה תחושה המלווה אותה לאחר עישון קנביס, ואף הוסיפה כי "יש סיבה טובה לכך שבוב מארלי הוא ה'אמא תרזה' של עולם המוזיקה. ראיתי הרבה אנשים נופלים לאלכוהול אבל מעולם לא ראיתי מישהו שמתרסק בגלל גראס", היא טענה למגינת ליבם של הורים רבים שטענו כי היא מעודדת את הנוער לשימוש בסמים. תנועות שונות ברחבי העולם המעודדות צריכה חופשית של סמים קלים, כמובן שקפצו על המציאה ואימצו את סיירוס כפנים הלא רשמיות של הלגליזציה.

 

מתוך טקס ה-VMA. תמונה: Shutterstock

 

מפתיע או אולי בעצם לא, שבטקס פרסי ה- VMA שנערך לפני כמה ימים, חשבו כי דווקא סיירוס היא המנחה האולטימטיבית. הטקס שגם ככה מורכב כולו מכוכבני נוער, מוזיקת טראש ובעיקר אמנים עם טעם נוראי בבגדים, צריך ככל הנראה לעורר פרובוקציות כדי ליצור איזה שהוא באז תקשורתי שאינו שייך לאמנות וירטואוזית כלשהיא (שאינה קיימת, מן הסתם). סיירוס כמובן סיפקה את הסחורה, לא רק בדמותן של שבע תלבושות איומות על הבמה והנחיה מתאמצת, אלא גם חשפה שד (הפתעה!) מאחורי הקלעים "בטעות" מכוונת, ששודרה אל מיליארדי צופים ברחבי העולם כמה דקות מאוחר יותר. וזה המקום אולי להזכיר את תקרית האוננות בשידור החי של הטקס של 2013, כשהופיעה לצידו שלרובין ת'יק, ואת  אנה וינטור, עורכת "ווג", שהחליטהלבטל את השער של סיירוס שהיה מתוכנן  להצטלם בגליון כריסמס חגיגי בעקבות זאת.

 

אבל סיירוס לא נותנת לצקצוקי הלשון ועקומי הפרצוף בתעשייה ומחוצה לה להפריע לה מלעשות רק מה שבא לה. כעת היא גם השיקה לראשונה בחינם און ליין דרך האתר הרשמי שלה, וזאת לטובת מעריציה ברחבי העולם. אם לשפוט על פי הציטוטים מ-17 השירים שבו, זו תהיה הצלחה מסחררת שתגרור סיבוב הופעות בחוטיני ופטמות חשופות. אלא שרגע לפני הטעימה, היינו ממליצים בשם יצחק קדמן להרחיק ילדים מהמסך: "מוות קח אותי איתך", "כשאתה מזיין אותי אתה אף פעם לא שם", "אני מרגישה כמו גוש של חמאה שנמסה בשמש. עכשיו שאתה ואני אחד" ועוד פנינים.

 

בפוזה אופיינת בהופעה. תמונה: Shutterstock

 

ומה עם אהבה? לאחרונה הודתה סיירוס שהספיקה בחייה הקצרים לנהל מערכות יחסים רבות, כי לא כל מערכות היחסים שניהלה היו הטרוסקסואליות וכי היא לחלוטין פאנסקסואלית. בימים אלה היא בעיקר נצפית מסתובבת יד ביד עם דוגמנית ויקטוריה'ס סיקרט סטלה מקסוול, עם כי היא עצמה טוענת שהיא לא נמצאת בזוגיות. והנה אולי עוד חצי נחמה שיוצאת מכל מפגן הפרובוקציה המהלך המכונה מיילי סיירוס – היא לא מתביישת. לא בגופה, לא בדעותיה ולא בנטיות המיניות שלה. ומי יודע? אולי בסוף היא עוד באמת תצליח לעשות משהו טוב.

תגובות (0)
הוסף תגובה