איך נראות הדוגמניות של סתיו 2015

לא רק אנחנו עסוקים עכשיו בסיכומי שנה. אתר האינטרנט the fashion spot פרסם לאחרונה מחקר שבדק את הגיוון בקמפיינים שעלו לסתיו 2015. על פי התוצאות מבדיקה של 460 פרסומות, מסתבר שבניגוד להלך הרוח ברחוב – או לפחות ברחוב הווירטואלי – המחאות המבקשות לראות יותר ייצוג של מה שמכונה "הנשים האמתיות" לא באמת הגיעו לעולם האופנה, ונשארו עמוק בתוך הסטטוסים של הפייסבוק, שכן בניגוד למה שקורה ברשת, בפרסומות ובקמפיינים הרשמיים אנחנו עדיין רואים בעיקר נשים לבנות, רזות, צעירות ויפות עד רמה בלתי אפשרית.

 

עוד באון לייף: 

אנדרה פז'יק: הדוגמנית הכי מצליחה בעולם היתה גבר

הדוגמניות המפתיעות של המותג ליין בריאנט

שרון סטון כבר לא אובססיבית למראה

 

גזע

למרות כל המחאות והדיונים בנושא, האחוזים בקטגוריה הזו לא משתנים: 84.7 אחוז מהדוגמניות שלוהקו השנה היו לבנות. אחריהן, בפער עצום כמובן, עומדות דוגמניות אסייתיות עם 6.2 אחוז, דוגמניות שחורות קיבלו רק 4.4 מהייצוג ואילו לטיניות עומדות על 1.7 אחוז בלבד. למעשה, הייצוג של השחורות והלטיניות ירד בשנים האחרונות, ואילו הדרישה לדוגמניות אסייתיות טיפה עלתה. אבל כמובן שמדובר באחוזים זניחים נוכח המספרים הזעומים של דוגמניות לא לבנות.

 

אלכסנדר וונג. עולם של לבנות

 

בין המותגים המוזכרים לשמצה בתחום הגיוון בגוון העור עומדים Chlo?, שמאז 2001 ליהקו רק דוגמניות לבנות וכן Saint Laurent שדבק בדוגמניות לבנות מאז 1960 (!!). עוד מוזכרים מותגים כמו גוצ'י, ולנטינו וורסצ'ה, שליהקו לקמפיינים שלהם ארבע נשים ומעלה, ובכל זאת השאירו את כל מי שלא לבנה בחוץ. כך גם היה המקרה עם ברברי, זאת למרות שדווקא באביב 2015 הם ליהקו את שתי הדוגמניות הכהות המובילות ג'ורדן דאן ונעמי קמפבל.

 

בהמשך, הדוגמניות העסוקות ביותר כוללת רשימה של נשים לבנות, בהן לקסי בוילינג (שנמצאת בראש הרשימה עם 8 קמפיינים), קרלי קלוס, קרוליין טרנטיני וקמיל רואו.

 

ג'ורדן דאן ונעמי קמפבל בקמפיין האביב של ברברי

 

מידות

בניגוד לרעש היחסי שנשמע מצד נשים ודוגמניות במידות גדולות, מתוך 707 ייצוגים של דוגמניות השנה, נשים מלאות (או לפחות כאלו שנחשבות למלאות על ידי תעשיית האופנה) לוהקו 11 פעמים בלבד, כלומר 1.5 אחוז. מתוכן היתה רק דוגמנית אחת שלא היתה לבנה – סבינה קרלסון קנדיס, שדגמנה לליין בריאנט. בתשעה מהמקרים, הדוגמניות לוהקו לחברות אופנה למידות גדולות. המקרה השני היה רק של חברת טרגט, שמייצרת בגדים ממידה 0 ועד 10. למרבה הצער, מותגים שמחזיקים בנוסף לקו הרגיל שלהם גם ליין למידות גדולות, כמו מייקל קורס, קלווין קליין, טומי הילפיגר וראלף לורן, כמו גם רשתות דוגמת Forever 21 ו-H&M, העדיפו שלא לגייס דוגמנית פלאס סייז כדי להראות את המגוון במידות שיש אצלם.

 

סבינה קרלסון קנדיס, בודדה במערכה

 

גיל  

דווקא מבחינת הגיל יש איזושהי עליה מינורית ומעודדת, עם 22 הופעות של נשים מעל לגיל 50. עם זאת, כולן היו לבנות ורובן המוחלט מוכרות, כמו שרון סטון בת ה-57 שדגמנה לאיירפילד, והמעצבת דונטלה ורסצ'ה בת ה-60 שדגמנה ג'יבנשי. בנוסף, ישנם מותגים שתמיד נותנים ייצוג לנשים מעל 50, כמו דולצ'ה וגבאנה ומארק ג'ייקובס, שלסתיו 2015 בחר בשחקנית דבי מזר ובאישה והאגדה שר.  

 

שרון סטון לאיירפילד, זה לא הגיל זה הפרסום

 

בעוד חלק ממומחי האופנה טוענים שנשים מבוגרות הן טרנד שהולך לחלוף, אחרים מבקשים להצביע על העובדה שאנשים מעל לגיל 60 תופסים היום כ-80 אחוז מכלל הצרכנים, ולכן אף תעשייה – כל שכן כזו המיועדת לאנשים מבוססים ומעלה – יכולה להתעלם מהם.

 

אנדרה פזי'ק לקנת' קול, משלוש יוצא אחד

 

מגדר

שוב, למרות הרעש התקשורתי, בסתיו 2015 נצפו רק שלוש דוגמניות טרנסג'נדריות, וכמובן ששלושתן היו לבנות. עם זאת, מדובר בשיפור משמעותי מאז אביב 2015, אז לא לוהקה אף טרנסג'נדרית. שלוש הנבחרות, אגב, הן אנדרה פז'יק, ולנטין דה הין והארי נף

תגובות (0)
הוסף תגובה