ההחלטה הגורלית שהובילה אותי לזגורי אימפריה

לפני שמונה שנים עברה ג'ודית מרגי את אחד הימים המכוננים בחייה. באופן אירוני, היה זה רגע שכל ישראלי שנולד בארץ עובר מבלי שהוא מתייחס אליו בכלל – קבלת תעודת הזהות הכחולה. "זה רגע שאני מאוד גאה בו והוא בלתי נשכח עבורי", היא משחזרת. "אני זוכרת שהחזקתי את תעודת הזהות וחשבתי כמה זה רגע חזק שדווקא ישראלים לא מעריכים אותו כי הם נולדים עם תעודת הזהות ביד, אין להם את הרגע הזה, ברגע כזה אני מרגישה יותר הכי ישראלית שאפשר".

 

 

כאמור, מאז עברו שמונה שנים, בהן הספיקה מרגי ללמוד משחק בסמינר הקיבוצים. שם, פגשה בבימאי מתחיל העונה לשם מאור זגורי. אחרי שהתרשם מיכולות המשחק של העולה החדשה, הבטיח לה זגורי כי ייצור במיוחד עבורה תפקיד בסדרה שהוא כותב. מרגי לא לקחה את ההבטחה ברצינות רבה מדי, אבל להפתעתה זגורי דווקא עמד במילה שלו, והיא אכן זכתה להשתתף בסדרה המצליחה אותה כתב וביים "זגורי אימפריה".

 

אך למרות התפקיד המרשים, מרגי עדיין מקבלת תגובות על הבחירה להיות שחקנית. "אני חושבת שבכל מקום בעולם מעמדו של השחקן הוא דיי שווה, במובן הרע", היא אומרת. "בכל מקום יגידו לך שזה לא במאמת מקצוע. כאחת שגדלה במשפחה יהודית בצרפת, הייתי מאוד בטוחה בעצמי ובבחירה שלי. זה לא בא לי בקלות אבל הם הבינו".

 

ג'ודית מרגי ביום בו קיבלה את תעודת הזהות (מימין) והיום 

 

מרגי מספרת כי בהתחלה היא פחדה מהאופן שבו פערי השפה ישפיעו על הקריירה שלה, "אבל אני חושבת שלהיות שחקן זה קשה, לא משנה איפה אתה נמצא. אם אתה שמן, או רזה, או עם צבע עיניים לא נכון – אנשים תמיד ימצאו סיבות למה הם לא מצליחים. אמרתי לעצמי שאני לא מחפשת תירוצים יותר. זה באמת מסובך. אני מבינה מלהקים, כי אם מישהו צריך משפחה צברית הוא לא יכול ללהק אותי, אז אני מחליטה להפוך את הדפקט לאפקט – אני משתמשת בצרפתית כמה שיותר, יש לי מופע סטאנדאפ שרץ הרבה זמן. השאיפה שלי בחיים היא לכתוב לאנשים תפקידים אחרים, וככה לאט לאט להביא את השינוי. פעם בארץ היו המון רוסים ותוך כמה שנים בכל פרויקט היה תפקיד למבטא רוסי. הציבור בארץ עוד לא הבין שהצרפתים הגיעו לתמיד".

 

מרגי יודעת שהציבור בישראל לא ממש מקבל עולים חדשים בזרועות פותחות, עם זאת היא חושבת שהשינוי צריך להתחיל דווקא בעולים. "אני יורדת על ישראלים שעה וחצי, אבל בסוף כולם יודעים שאני לא ביקורתית כלפי הארץ אלא דווקא ההפך. אם יש משהו שלמדתי מישראלים, זה את היכולת לצחוק על עצמם, הומור עצמי זאת תכונה מדהימה. אני לא מפסיקה להיות אופטימית, הצרפתים אולי יכולים לקנות דירות ולהסתגר, או שהם יכולים להתחיל לבדוק את עצמם ולהסכים להיות חלק מהתרבות שממנה הם באו".

 

למופע של מרגי קוראים ?אינשעלייה?, משחק מילים שהוא שילוב של אינשאללה – עלייה. מופע קומי מוזיקאלי על בחורה שמגיעה לארץ עם המון ציפיות ומגלה שחיים פה זה לא בדיוק מה שהיא חשבה. "אנשים לאט לאט התחילו לראות והיה על זה גל גדול של תגובות, והמופע התחיל לרוץ בחו?ל ובעמותות גדולות", היא מספרת. "המופע זה יצר באזז באירופה כמעט שנה. בארץ הקהל מזדהה, ובחו?ל הם רוצים מאוד לשמוע איך החיים נראים בארץ".

 

אבל המופע והתפקיד הטלוויזיוני לא מספיקים למרגי. "עשר שנים מהיום, אני מאחלת לעצמי את אותה אנרגיה שיש לי עכשיו. לא לוותר. כל פעם שהיה מכשול, חיפשתי פתרון ונולד מזה פרויקט. זה דורש אנרגיה מיוחדת, ואני מאחלת לעצמי לא להפסיק ליצור".

 

חצאית שחורה וחולצה אדומה בלי שרוולים, טליה

 

 

המאפרת יעל יעקבי על האיפור שבחרה עבור ג'ודית מרגי:

"ג'ודית פשוט בחורה יפהפייה. קצת קשה היה לי להחליט מה להדגיש, כי המכלול עצמו נהדר – עיניים של איילה, עור חלק ושפתיים נהדרות במסגור של תלתלים משגעים.

על עורה הנחתי מייקאפ קליל בגימור מואר. החלטתי בסופו של דבר לשים דגש על עיניה הגדולות בלוק מעושן למהדרין: עפרון עיניים שחור כבסיס, שהונח על העפעף העליון ובשורשי הריסים התחתון ולאחר מכן טושטש היטב, כשמעליו הונחה צללית שחורה מנצנצת וצללית בגוון חום מוזהב על קו קפל העפעף. הריסים הודגשו במסקרה מעבה ועצמות הלחיים הודגשו בברונזר משזף, כשעל תפוחי הלחיים ועל השפתיים נתתי נגיעה קטנה של שפתון עמיד קטנטן. לסיום, משחתי גלוס אפרסקי על שפתיה, להשלמת המראה הרענן והחי". 

 

המוצרים שבהם יעל השתמשה בהם: 

עפרון שחור של לייף
מסקרה של קלרינס
צללית שחורה של לייף מס 415
צללית קלרינס  ombre mate  
05 sparkle grey
Silky blush powder סומק לייף
גלוס של לייף מס 7
פריימר מאיר קלרינס 03 peach 
תגובות (0)
הוסף תגובה