עוגת בוואריה עם רוטב שוקולד

אם יצא לכם לאכול במסעדות בשנות השמונים בוודאי זכור לכם הקינוח האלמותי של קרם בוואריה. אותו קרם מוסי רוטט עם ביסקוויט בתחתית וסירופ שוקולד תעשייתי מעל.

 

למרות שמדובר בקינוח שקרוי על שמה של מדינה בגרמניה, ישראל אימצה אותו בחום והמון מסעדות הגישו בוואריה (לעיתים פרווה ולעיתים אפילו מאבקה) לסיום הארוחה.

מאז עברו אי אלו שנים, המסעדות השתדרגו ואיתם השתפרה גם הבוואריה האהובה שמתאימה מאוד לקיץ הישראלי. היא מתמוססת בפה, רכה וקלילה וניתן להכין אותה גם כעוגה ולחתוך לריבועים וגם במנות אישיות בתוך כוסות זכוכית או אפילו במיכלי פלסטיק של פעם.

 

כך או כך, הדבר היחיד שנותר הוא סירופ השוקולד התעשייתי שמשתלב מעולה עם הבוואריה, יש שיאמרו שאפילו יותר טוב מאשר רוטב שוקולד אמיתי. אל תסתכלו עלי, זה לא אני שאמרתי. טוב, זאת אני, אבל אני מפצירה בכם לנסות את 2 האופציות. אחת נוסטלגית יותר והשנייה משודרגת ומאזנת טוב יותר את הטעם המתוק של העוגה.

 

בקיצור, רוצו להכין! ואל תשכחו לספר לי איך יצא.

 

מצרכים (המתכון מספיק לעוגה בתבנית פיירקס 20X30 ו-2 כוסות אישיות):
 2כוסות חלב
 6ביצים מופרדות
1ו-3/4 שקיות ג'לטין (20 גרם)
כוס סוכר
חצי שקית (40 גרם) פודינג וניל עלית
 2מיכלי שמנת מתוקה (500 מ"ל)
כפית תמצית וניל איכותית (כזאת שיש בה נקודות קטנות של וניל)

 

לתחתית ביסקוויטים:
שרוול פתי בר וניל או שוקולד
1/2כוס חלב

 

אופן הכנה:
 מניחים בסיר חלב, חלמונים, ג'לטין, סוכר, פודינג וניל ותמצית וניל וטורפים מעט עד שנוצרת תערובת אחידה. מניחים על אש בינונית-נמוכה וטורפים עם מטרפה ידנית עד שהתערובת מסמיכה למרקם של מעדן חלב (חשוב מאוד לא להפסיק לטרוף אחרת תיווצר לכם חביתה). מסננים ומניחים לתערובת להתקרר במקרר (מינימום 1/2 שעה) או על השיש.

כשהתערובת קרה מקציפים את החלבונים ומקפלים אותם בעדינות לקרם וניל.

 מקציפים באותה קערה (לא צריך לשטוף בין לבין) את השמנת המתוקה עד למרקם של קצפת ומקפלים לתוך תערובת החלבונים עם הקרם וניל.

מסדרים בתבנית פיירקס פתי בר טבולים במעט חלב ושופכים מעל את קרם הוניל. מקררים היטב ומגישים עם רוטב שוקולד ואגוזי מלך קלויים וקצוצים.

 

רוצים לשדרג את הבוואריה? ממיסים 150 גרם שוקולד עם 200 מ"ל שמנת מתוקה ומזלפים על הבוואריה.

 

 

 

צילום: רחלי קרוט

 

לאתר פוד פייג'

תגובות (0)
הוסף תגובה