לבחור את הספורט שהכי מתאים לך

לפני שאת בוחרת את האימון שהכי מתאים לך חשוב שתביני מהי המטרה המרכזית שלך: לצורך ירידה במשקל? שמירה על כושר? אולי סתם לפגוש אנשים או פשוט להתנתק מהעולם לאיזו שעה. לא משנה מה תבחרי, יש גם חדשות טובות: אם תבחרי באימון האולטימטיבי עבורך יש סיכוי ממש טוב שגם תתמידי בו. כינסנו את מיטב המוחות בתחות וריכזנו עבורך את "מורה הנבוכים" למתאמנת המתלבטת. לקרא ולצאת לדרך.

 

עוד באון לייף:

 

1. פילאטיס, יוגה, פלדנקרייז

לסובלות מכאבי גב

אורך שריר, גמישות, שיפור בעיות שונות כגון כאבי גב, פריצת דיסק ועוד, ריכוז פנימי ואפילו שיפור חיי הסקס: כל זה מחכה לך בעולם הפילאטיס, היוגה וגם באלמנטים מסוימים בשעורי פלדנקרייז המומלצים בעיקר לסובלות מכאבי גב שונים.

 

גם אם את שייכת לחובבות הספורט האירובי, תגלי שהשעורים הנ"ל יכולים לשפר את ביצועייך האירוביים על ידי שיפור הגמישות וחיזוק השרירים, הדרושים כל כך על מנת למנוע פציעות ספורט שונות.

 

מיועד לשיפור הגמישות וחיזוק השרירים. יוגה (צילום: Shutterstock)

 

2. ריצה

לכאלו שלא אוהבות מסגרות ורוצות להוציא אנרגיות בזמנן הפנוי

 

האוויר הפתוח, מזג האוויר המשתנה ותנאי השטח המגוונים – כל אלה יכולים להיות שלך אם תבחרי לרוץ. אם זמן הוא מצרך יקר עבורך, תוכלי לבחור בריצה בעצימות גבוהה וכך לקצר את משך הזמן. אם את מתעוררת יקיצה טבעית ולא מכירה את המושג "שעון", תוכלי לבחור באימון ריצה איטי ונחמד בקצב שלך. מה הרווחת? שרפת קלוריות, הוצאת אנרגיות ובעיקר הרגשה מופלאה.

 

אימון ריצה שמתאים בקצב שלך (צילום: Shutterstock)

 

3. מכון כושר

תוצאות מהירות, למי שצריכה את הזמן והקצב שלה

אם את מחפשת אימון זמין ברוב שעות היום, אפשרות לזמן עם עצמך (תמיד אפשר להרכיב אזניות אם מישהו טוחן לך בניגוד לרצונך), ובעיקר אם את מעוניינת בתוצאות מהירות, חדר כושר הוא התשובה עבורך.

אפשר לשלב אימון אירובי כמו ריצה או ספינינג עם אימון כוח וכך להשיג את התוצאה המרבית המומלצת.

 

 

-כתבה פרסומית-

 

רוצה אימון כושר מוצלח? מה הם 9 הדברים שאת חייבת לעשות לפני אימון? לכתבה המלאה

 

 

 

 

4. TRX

למי שמסוגלת לקבל הוראות ומעוניינת לחזק את השרירים באופן אינטנסיבי

אימון רצועות מתאים למרבית האוכלוסייה, אך דורש פיקוח של מדריך בהתאם ליכולת האישית. סוג האימון כולל מגוון תרגילים ורמות קושי שונות, הוא דורש יכולת התמדה לאורך זמן של ביצוע פעולות חיזוק השריר.

 

5. הליכה

לגוף ולנפש. מתאים לכולן

אם רק המחשבה על ריצה גורמת לך להתחפר בתוך שקית במבה ולשכוח מהעניין, נסי פשוט להמיר את זה בהליכה. קחי את הזמן, נשפי אוויר והביטי בנוף. מהר מאוד את עשויה לגלות שהעניין ממכר. אז נכון, אולי לא תשתתפי במרתון הקרוב, אבל תרוויחי זמן איכות עם עצמך או עם פרטנר שתבחרי, ובעיקר תשפרי את סבולת לב הראה, את חילוף החומרים ועוד ועוד.

 

הליכה בטבע או על שפת מהר מאוד עלול להיות ממכר. (צילום: Shutterstock)

 

6. שחייה

למי שמחפשת שקט בחיים ובמים

מתחשק לך לעשות משהו מרגיע אך מאמץ? עבדת שעות רבות ועכשיו את מחפשת זמן לעצמך? זה הזמן להתפנק בבגד ים שווה ולקפוץ למים. כן, גם ממש למים. כמה בריכות יעשו טוב ליכולות האירוביות שלך ואולי גם למידת הג'ינס שלך.

 

אימון שמשלב רוגע אך גם מאמץ. שחייה (צילום: Shutterstock)

 

7. גולף

למי שיש עודף זמן פנוי ויכולה להרשות לעצמה

השימוש במתקנים, שכירת הציוד ועלות השעורים הם לא עסק זול. אבל אם כבר עברת כמה דברים בחיים שלך והבנת שכדאי לך למצוא תחביב שגם ייטיב עם הכושר הגופני שלך וכן, בכל מחיר, אולי תמצאי את עצמך על מדשאת הגולף הקרובה לביתך. אה, וקחי את הזמן – מדובר במיומנות שלוקח זמן ללמוד.

 

8. קפוארה / זומבה

למי שחיה בקצב

אם את טיפוס שאוהב לנגוס בחיים ביסים גדולים, לרקוד, לצחוק ולבלות בחברת אנשים,  תוכלי לנתב את זה לסוגי אימון כגון קפוארה (אימון לחימה בצורת ריקוד) או "זומבה" (אירובי באמצעות ריקוד). תוכלי להכיר אנשים חדשים, לחוות את הקצב, להכניס קצת גיוון וצבע לחיים שלך, וגם לשרוף לא מעט קלוריות על הדרך.

 

9. אימון אינטרוולים – HIIT

מעט זמן – הרבה עבודה. לא למזוכיסטיות בלבד (אבל בעיקר להן)

מדובר באימון מאוד עצים שאפשר לבצע במסגרת שעור בסטודיו או באימון אישי. המטרה היא לבצע מספר תרגילים המעלים את הדופק ועובדים על כל הגוף – הכל מתבצע בעצימות גבוהה ביותר ובזמן מינימלי. אימון מסוג זה מתאים בעיקר לצעירות עד גיל 50 ולמי שמעוניינת בעבודה קשה ובתוצאות מהירות.

 

10. אימון טאבטה (TABATA)

לחובבות הסבל והתוצאות המהירות

יש לנו השערה שהיפני שעל שמו קרויה השיטה, שייך כנראה לזן ה"קמיקזה". מדובר ב- 8 סבבים שבהם מתקיימות 20 שניות עבודה, 20 שניות מנוחה אך בניגוד לשיטה הקודמת, עצמת העבודה נמצאת במגמת עלייה מתמדת לאורך כל השיעור. למי שנהנית לסבול ורוצה להשיג תוצאות מהירות.

 

11. אימון אישי

מי שזקוקה לדחיפה קבועה ומוכנה לשלם על זה

מעבר לעלות הכספית, מאמן כושר אישי יכול להיות חבר לחיים. הוא כבר מכיר כל בעיה בריאותית שלך, כל מטרה שעליה את חולמת וכל עקב אכילס שלך. הוא לא ייתן לך לוותר לעצמך (והרי גם את לא תוותרי, כי משהו צריך להצדיק את ה הכסף שאת משלמת לשעור).

 

אם את זקוקה לזריקת מוטיבציה, פרגני לעצמך מאמן טוב ותתחילי לעבוד. בהצלחה!

 

יש מישהו שדואג שלא תוותרי לעצמך. אימון אישי (צילום: Shutterstock)

 

*הנאמר בכתבה הינו בגדר המלצה בלבד ואינו מהווה תחליף להתייעצות עם מאמן כושר מוסמך.

 

 

יועצי כושר לכתבה: רוית ליבלינג – מאמנת ובעלים ב"רשת פרופיט"; קרן טמיר אלירז – מאמנת כושר אישית, מתמחה ביציבה ואימון פונקציונלי; אדי קוגן – ראש תחום מועדוני בריאות וכושר בביס למאמנים במכון וינגייט ; אנדריי זליקמן – מאמן כושר בכיר במועדון הכושר "בראשית" בני ציון

תגובות (0)
הוסף תגובה