חוזרת לרגע: אולפת חיידר על המסע ששינה את חייה

כשאולפת חיידר נשאלה לאיזה רגע בחייה היתה רוצה לחזור, היא לא היססה ומיד העלתה את הנסיעה שלה לאנטרטיקה ב-2004. לאותו מסע יצאה חיידר יחד עם משלחת משותפת של יהודים וערבים ובמשך 45 יום הם צעדו יחד, קפאו מקור יחד, התלכלכו יחד והתעייפו יחד. אולי לכם זה נשמע כמו מסע מעייף וקשה במיוחד, אבל עבור אולפת היה זה הרגע שבו היא הבינה שכל אחד יש לו את היכולת להעביר ולעשות שינוי חברתי.

 

 

 

 

מאז ילדותה היתה חיידר יוצאת דופן בנוף. בגיל 13 התחילה לשחק כדורעף, ובמשך 28 שיחקה בנבחרת ישראל. "האתגר הגדול היה שהחברה הערבית לא קיבלה אותי כערביה שמתעסקת בספורט. אז ייצגתי את המדינה, ואז היתה לי בעיה שהחברה הישראלית לא קיבלה אותי כי אני ערביה".

 

חיידר מספרת שתמיד היה לה קשה להשתלב, "לשכור בית לא נתנו לי, מקומות עבודה לא העסיקו אותי ברגע שידעו, הייתי מגיעה לשדה התעופה וכל החברות שלי היו עוברות לצד אחד ואני לצד שני. מכאן הייתי צריכה לקבל החלטה: או שאני נכנסת למקום שבו אני מתבכיינת על זה שאני מיעוט במדינה הזו ונהיית קורבן, או שאני לוקחת אחריות ומנסה לעשות איזשהו שינוי חברתי".

 

 

חיידר חיפשה כל מיני דברים שיכולים להפגיש בין ערבים ויהודים. "הדבר הראשון שעשיתי היה השתתפות במסע אופניים למען הסביבה שייצא מראש הנקרה עד אילת. ב-2004 פנה אלי מטפס ההרים האגדי דורון אראל ואמר לי שהוא מחפש משתתפים במסע 'שוברים את הקרח' באנטרטיקה. הקרח היה הקרח הטעון בין ערבים ליהודים. אחרי המסע קיבלנו פרס על 'עשיית שלום בצורה לא שגרתית' מטעם ארגון אמריקאי שעוסק בפיתוח מנהיגות דרך פעילות בטבע".

 

בעקבות הפרס החלה חיידר להעביר טיולים בעצמה מטעם הארגון. "גיליתי שכשאת לוקחת אנשים לפעילות בטבע, זה מתחיל מזה שכולם באים באותו לבוש, הכי פשוט, ללא סמלי סטטוס. לכולם קר, כולם מתלכלכים ומתעייפים באותו זמן ואופן, וזה כבר יוצר ביניהם דינמיקה שבה יש יותר משותף מנפרד". לדבריה של חיידר, "במצבים קיצוניים וקשים אין לך כוח להיות מי שלא אתה ואז האמת שלך באה ומשם אפשר להוביל תהליכים כנים ואמתיים".

כעת מתכננת חיידר מסע חדש ומאתגר, שבו לוקחות חלק שש נשים  – אחת מכל יבשת.

 

"אנחנו הולכות לעשות מסע רב שנתי, כלומר, כל כמה שנים נצא למסע ביבשת אחרת, כאשר הכותרת של המסע הזה הוא הכוח להוביל שינוי דרך נגישות למי שתייה. אנחנו מתחילים באוקטובר על הגנגס, ואז אפריקה, וב-2026 ניסע כולן לאנטרקטיקה. זאת תהיה סגירת מעגל אדירה בשבילי, כי באנטרקטיקה הכל התחיל?.

 

אולפת חיידר במכנסיים וחולצה של בוטיק NOEMI

 

המאפרת יעל יעקבי מספרת כיצד איפרה את אולפת חיידר:  
 
"אולפת היא בחורה מרשימה. היא תמירה, מחוטבת כדרך הספורטאים ושזופה.
יש לה מבנה פנים חזק, עם עצמות לחיים גבוהות ותווים משורטטים. ביום יום היא איננה נוהגת להתאפר כלל, כך שבחרתי עבורה משהו מאד טבעי ולביש, כזה שלא הופך אותה למישהי אחרת ושיגרום לה להרגיש בנוח כשתביט במראה..
על עור הפנים משחתי מייקאפ בעל גימור מאיר. את העיניים הדגשתי באופן מינימלי עם צללית בגוון שמנת מוזהבת. קו הריסים העליון והתחתון הודגש על ידי תיחום עדין של עפרון בגוון מעושן.
את עצמות הלחיים הדגשתי בהצללה של ברונזר ואת הרקות, בהתאמה, בקונסילר בהיר יותר-אשר הדגישו עוד יותר את מבנה הפנים היפה שלה.
על השפתיים משחתי ליפ באלם בגוון חום ורדרד טבעי מאד, אשר נותן לחות וגימור טבעי למראה לא עשוי.
פודרה שקופה על איזור ה-T, למניעת הברקות מיותרות ו…סיימנו". 
תגובות (0)
הוסף תגובה