פסטורל – מלון עם רעיון

העצה הכי טובה בטיולים היא לשאול את המקומיים. ואם שואלים את המקומיים, ושאלנו כמה וכמה מקומיים (כמה מהם קרובי משפחה וכמה מזדמנים), מלון פסטורל בכפר בלום הוא המלון הכי שווה בצפון. בתפר שבין הגולן לגליל נמצא אחד האזורים הכי יפים בארץ, וזה בהחלט מיקום מעולה לשהות בו ולצאת ממנו לטיולים בסביבה.

 

מעניין לגלות שהמלון המפואר החל את דרכו כשישה חדרי אירוח סגפניים וקטנים שבנו מתרומות של קרובי משפחה אמריקאים של כמה חברים בקיבוץ. האורחים מאמריקה הגיעו לבקר את החלוצים בציון ולא היה להם איפה לשים את הראש. ב-1957 הם השיגו מימון והקימו את ששת החדרים הראשונים וגם בית קפה זעיר שהגיש ארוחות בוקר בסיסיות. אמריקה בקטן. "ואז 'עם האוכל בא התיאבון' והחלו לבנות בכפר בלום ובקיבוצים נוספים בסביבה חדרי הארחה לנופשים", אמר לי פעם דובי בנארי, מנכ"ל מלון פסטורל ותושב הקיבוץ, במסגרת כתבה שהכנתי את השינוי שעבר על הנופש הישראלי בעשורים האחרונים. מאז זרמו מים רבים בירדן ונבנו עוד ועוד חדרים בנוף הקיבוצי המטופח וכיום יש כבר כ-190 חדרים ברמות שונות. יש אגף של חדרי בוטיק מדהימים, חדרי סופיריור, פרמייר, גרנד, סווטיות וגם החדרים הפשוטים כמו אלו שאנחנו שהינו בהם באגף גליל מעולים ומעוצבים. ולראייה היה בהם מקום לזוג הורים, שלושה ילדים, לול לתינוק, עגלה, שלוש מזוודות, שק צעצועים ומה לא.

 

 

ואם נחזור להמלצות של המקומיים, אז בחרנו לנפוש בפסטורל בפעם השנייה בשלוש השנים האחרונות, על אף שאנחנו מאוד אוהבים לגוון ולהתנסות בחידושים. למה? כי יש לפסטורל את כל החבילה – חדרים מרווחים עם חדרי רחצה ענקיים ומפנקים, מרפסת או חצר צמודה לחדר (מעולה לילדים אנרגטיים), שטח אדיר של 53 דונם, אוכל בשפע, בריכה בקיץ, ספא מהיפים בארץ (תעלו לחדר ההירגעות בקומה השנייה ותבינו מהי משמעות הביטוי "נוף של גלויה"), פעילויות לכל המשפחה (קוסם, משחקי חשיבה ומופעים מוזיקליים התקיימו בימים שהיינו. כל יום יש משהו אחר, מה שאין בשום צימר ובמעט מאוד בתי מלון אחרים שהם לא באילת) והכי חשוב – גישה מעולה לאתרים שווים בגליל העליון ובגולן.

 

 

מה כולם מחפשים? ערך מוסף

כל מלונאי ישמח לספר לכם שהיום הולכים לכיוון של ייחוד נישתי. מלון ספא? יש. מלון בריאות? יש. מלון אמנות? יש. מלון מוזיקלי? יש. בימים אלו חונכים בפסטורל את העונה ה-14 של "פסטורליה בצלילים". כ-12 סופי שבוע מוזיקליים בנושאים שונים ומגוונים – מוזיקה קלאסית, ג'אז, זמר עברי, ספרות, שירה ועוד ועוד. בקרב המלונאים שוררת כבר כמה שנים ההבנה שהנופשים מחפשים ערך מוסף, עוד משהו מלבד חדר מעוצב, חלוק רחצה מפנק, wi-fiחינם ומכונת קפה בחדר. סופי השבוע המוזיקליים בהחלט עונים על ההגדרה. השנה מתחילים ב-19 בנובמבר. לחצו לתוכנייה המלאה

 

מה עושים בסביבה?

עם שלושה ילדים מתחת לגיל שמונה זה לא ריאלי לרבוץ בכיף בחדר בחלוק רחצה לבן ולשתות אספרסו שחור. חייבים לצאת לשטח. בקיץ אנחנו נוהגים לפקוד את קייקי כפר בלום הסמוכים, המציעים רפטינג לכל מזג, מרוגע לקטנטנים ועד סוער לנועזים. בעונות קרירות יש אטרקציות אחרות. אנחנו אישית אוהבים לבחור תא שטח ולחרוש אותו. כך הגענו למושבה קדמת צבי ברמת הגולן, משהו כמו חצי שעת נסיעה באחד הכבישים הכי יפים בארץ, כביש 918.

 

התחלנו בחוות בל עפרי (www.bellofri.co.il) של תמי ובבי קבלו, ממייסדי היישוב. אנשי חקלאות, אמנות ומעש, שלא ממש יודעים מה זה לנוח גם אחרי שגידלו לתפארת ארבעה ילדים. מלבד גידול פירות כמו דובדבנים, תפוחים וענבי יין, הקימו השניים לפני כמה שנים חווה תיירותית-חווייתית-אקולוגית, שבה מסבירים את כל המלאכות המסורתיות – איך טוחנים חיטה לקמח, איך מפיקים יין מענבים, איך אוצרים שמן זית, איך אופים לחם ועוד, והכל בשיטות של ימי קדם. הילדים נלהבים לנסות בעצמם ועל הדרך מבינים שלקנות לחם בסופר זה לוקסוס. במקום יש פינת חי חביבה, יקב תחת המותג עין נשוט השוכן בבונקר סורי ישן ומסעדה כייפית. המסעדה עשויה, בדומה לכפר כולו, מחומרים ממוחזרים שיש בסביבה, יש בה אח עצים ואוכל טעים (חלבי, צמחוני וטבעוני, יש גם דגים) שמכינה תמי במו ידיה. חוץ מיקב יש לשניים מחלבה קטנה עם גבינות עזים נהדרות שאפשר לאכול במקום או לקנות הביתה, יחד עם בקבוק יין טוב. במסעדה יש אפילו פינת משחקים לילדים, מה שיאפשר לכם ההורים להתרווח עם כוס יין ביד ולהביט לנוף דרך חלונות הזכוכית הענקיים.

 

 

תמי לא יכולה להסתיר את גאוותה כשהיא מספרת שבמרחק נסיעה של כמה דקות פתח בנם תום, שף במקצועו, חומוסייה חדשה בשם "רק חומוס". תום, שעבד כשף בתל אביב, בין היתר במסעדת דקה המעולה, חזר לנוף ילדותו וממשיך לבשל גם פה. תקפצו אם אתם בעניין של חומוס גורמה.

 

מול בל עפרי נמצא בית הריבות של שרה. בית עץ קטן מהאגדות ובתוכו מדפים עמוסים ביותר מ-180 סוגי ריבות מהמוכרות כמו ריבת תות או פטל ועד שילובים מרתקים כמו בננה-קפה, קוקוס-דלעת, ורדים, תאנים בוויסקי ועוד עשרות מעדני פרי מדהימים על בסיס חומרים טבעיים וטריים בלבד.

 

 

בשבת בחרנו להתמקד בגליל העליון ושמנו פעמינו לשמורת תל דן. אחד האתרים הכי אהובים על מטיילים ישראלים וגם תיירים, בכל עונות השנה. לא יודעת מתי הייתם שם לאחרונה, אבל לי אישית ציפתה הפתעה – בריכת השכשוך הנעימה שלקראת סוף המסלול מוסגרה בדק עץ, והכל נעים ונוח. העובדה שהתאריך היה ראשית נובמבר לא מנע מהילדים לקפוץ למים לשכשוך מרענן. תענוג.

 

 

את הטיול סיימנו באכילת פיצה טרייה, קריספית וחמה בפיצה טראק בכניסה לקיבוץ דפנה. מאחורי היוזמה הקולינרית הצפונית עומדים בני הזוג יואל ואביבה אורבוך, תל אביבים ומסעדנים, שהתאהבו בצפון והחליטו להעתיק את הסטנדרטים הקולינריים שאליהם הורגלו לצפון. לשבת על הדשא עם מגשי פיצה וקנקן בירה הוא פתרון קלאסי למשפחות עם ילדים אנרגטיים.

 

ואם לא ביקרתם עדיין ואתם בסביבה – תעצרו באנדרטה המיוחדת לזכר הנספים באסון המסוקים. מקום טעון ויפה בו זמנית. כדי לא לסיים את החופש בעגמומיות עצרנו בחנות המפעל של נעלי טבע נאות בקיבוץ נאות מרדכי ורכשנו לזאטוטים מגפי גומי לחורף המתקרב.

 

נופש במלון פסטורל מ-1,140 שקל ללילה לזוג, כולל ארוחת בוקר. להזמנות: www.kfarblum-hotel.co.il

תגובות (0)
הוסף תגובה