נהגי מונית יעברו השתלמות במניעת הטרדה מינית

חברת המוניות אובר בשיתוף פעולה עם עמותה מצרית למניעת הטרדות מיניות עתידה להעביר את כל הנהגים שלה השתלמות מיוחדת נגד הטרדה מינית. מטרת ההשתלמות היא "להכיר, למנוע ולנקוט בפעולה חיובית" נגד התנהגות מינית בלתי הולמת.

 

עוד באון לייף:

 

כל הנהגים הזמינים באפליקציית המוניות יעברו את ההכשרה המדוברת על מנת להעניק ללקוחות את "הנסיעה הבטוחה ביותר בקהיר," כך הבטיחה הנהלת החברה.

הפרויקט יצא לדרך בשיתוף פעולה עם Harassmap, יוזמה שהוקמה בשנת 2010 כדי לשים קץ לאדישות ולקבלה החברתית של הטרדות מיניות במדינה. שיתוף הפעולה עם אובר הוא רק אחד מני רבים שמרכיבים את קמפיין התאגידים בטוחים, שמטרתו להפוך את מקומות העבודה במצריים לבטוחים עבור נשים על ידי עידוד מדיניות של אפס סובלנות כלפי הטרדה. הפרויקט מיועד לעסקים בינוניים עד גדולים ולעובדי הרכבות בקהיר.

 

 

החיבור עם אובר הוא צעד משמעותי, שכן מספר הולך וגדל של נשים דיווח על תחושת פחד בעת נסיעה במוניות.מחקר שבוצע שנה שעברה מצא כי לפחות 95% מהנשים במצרים סבלו מטרדה מינית, לרוב תוך כדי הליכה ברחוב באור היום או בעת שימוש בתחבורה ציבורית.

 

מנכ"ל אובר בקהיר, אנתוני חורי, אמר שההכשרה תלמד מהי בדיוק הטרדה מינית, מה הם אופני הביטוי, השכיחות של אלימות מינית, הסיבות והתוצאות שלה, כמו גם טיפים לגבי תגובה אפשרית כאשר נהגות מונית מוטרדות או כשנהגים מוצאים את עצמם עדים להטרדה.

 

"אנחנו רואים בסדנה חלק מההשכלה הכללית הנדרשת לנהגי מונית על מנת שיוכלו למנוע הטרדה מינית בקהיר", הוא אמר. "המפתח טמון בחינוך".

 

מנהלת התקשורת של Harassmap, עאליה סולימאן, הסבירה כי הם מקווים שהשותפות תיצור מודל לחיקוי עבור חברות אחרות. "אנחנו שואפים ליצור סביבה של תאגידים שמחזיקים באנטי תרבות אונס. סביבה כזו תעזור בצורה משמעותית", היא הסבירה.

 

בחודשים האחרונים חברת אובר עלתה לכותרות ולא בדרך חיובית, בלשון המעטה. עשרות נוסעות של החברה ברחבי העולם סיפרו שהותקפו מינית על ידי הנהגים שלה. מקרים אלו התרחשו בצרפת, סין וקנדה. המקרה החמור ביותר התרחש בהודו: אישה נאנסה על ידי נהג החברה וסיפורה עורר מחאה נרחבת במדינה שהובילה לאיסור השירות בדלהי הבירה.

 

 

תיקון לחוק בכל הנוגע להטרדה מינית כבר עבר במצריים בראשית 2014 ומטיל עונשים הנעים בין שישה חודשים עד חמש שנים בכלא. יחד עם זאת, ארגוני זכויות אדם טוענים שהרפורמה לא הולכת מספיק רחוק. בהצהרה משותפת שנתנו בשנה שעברה, אמרו הארגונים כי במצרים שוררת "אווירה של חסינות" כשמדובר באלימות מינית.

 

Harassmap היו החלוצים בהעלאת מודעות לנושא. בין היתר פרסמה העמותה קומיקס בכל תחנות המטרו בקהיר המתאר את ההשלכות של הטרדות מיניות לנשים.

 

דליה עבד אל חמיד, העומדת בראש המשרד העוסק בסוגיות מגדריות באיגוד הארגונים לזכויות אדם אמרה שיצירת חללים בטוחים לנשים היא צעד חיוני במאבק בהטרדות מיניות אולם היא מעוניינת בשינוי רחב יותר. "זה יהיה באמת טוב אם יוזמה כזו תתרחב ותיושם על אנשים נוספים שאינם נהגי מוניות באובר. נשים שמשתמשות באובר הן אלה שמשתמשות בתחבורה פרטית ושיש להן כרטיסי אשראי, והן ממש לא רוב הנשים במצרים. נשים שמשתמשות בתחבורה ציבורית וברכבת התחתית חשופות יותר להטרדות הרבה יותר מאלה שנוסעות במכוניות שלהן ומדי פעם לוקחות מונית, "אמר עבד אל-חמיד."כמובן, כל הנשים במצרים נאלצות להתמודד עם הטרדות על בסיס יומי, אבל ככל שיש לאישה יותר כסף, כך היא תזכה להגנה גדולה יותר וסיכוייה להיות מוטרדת פוחתים".

תגובות (0)
הוסף תגובה