רק אהבה תנצח את השנאה

מתקפת הטרור שהתרחשה בפריז על ידי מרצחים קיצוניים אסלאמיים לפני כשבוע גרמה לשברון לב גדול בעם הצרפתי ובמקביל העצימה את האסלאמפוביה במדינה. אולי זו שהסיבה שתמונה מקסימה של זוג מעורב – היא ילידת צרפת, הוא יליד סוריה ריגשה כל כך את הרשתות החברתיות.

 

עוד באון לייף:

 

השניים, חמיד סולימאן ורובי אאורלי עומדים טופלס בפלאס דה רפובליק ההומה אדם, מתנשקים בלהט ומחזיקים שלט בו כתוב: "כזוג סורי-צרפתי אנחנו משלמים מדי יום את המחיר על קיומם של טרוריסטים, פנאטיים, גזענים וכו'… לכו כולכם להזדיין! האהבה תמיד מנצחת".

 

ביום ראשון האחרון, יומיים לאחר הפיגועים, הם פרסמו את התמונה בפייסבוק וזו הפכה לוויראלית. בארבעה ימים צברה התמונה כ-5,000 לייקים ו-5,000 שיתופים. התמונה העניקה השראה רבה לזוגות מעורבים אחרים שהעלו תמונות של עצמם מחובקים ומאושרים.

 

 

"אנחנו על כדור הארץ כבני אדם בשביל לאהוב," אומרת רובי. "לא עבור שום דבר אחר. לכולנו מגיע ללכת להופעה בלי להיהרג בה".

 

בני הזוג נפגשו ב-2012 זמן קצר לאחר שסולימן נמלט מסוריה מולדתו והגיע לצרפת. כשני אמנים, הם נפגשו בתיאטרון בפריז ומאז לא נפרדו.

 

השניים פנטזו על איך הילד העתידי שלהם עשוי להיראות והחליטו לחפש בגוגל תמונות של תינוקות צרפתיים ותינוקות סוריים. תחילה כתבה רובי בשורת החיפוש "תינוקות צרפתים" וסדרה של פעוטות מלאכיים, בני אדם זעירים, הופיעה על המרקע. כשרובי הקלידה "תינוקות סוריים" בשורת החיפוש, סולימאן תפס את המחשב בלהט ואמר לה "לא! אני לא רוצה שתראי סדרה אינסופית של ילדים סוריים מתים ופצועים", הוא הסביר לה, "לא רוצה שתסתכלי על מלא ילדים שהגורל שלהם דומה או זהה לגורלו של אילאן, הילד הכורדי שנהרג (שתמונתו הופצה בכל כלי התקשורת).

 

כעת הזוג צרפתי-סורי הצטלם לסרטון קצר שיצר והפיק אתר מיק בו הם משתפים את הגולשים באינטימיות המקסימה ששוררת ביניהם וונזכרים בהבדלים התהומיים בעולמות מהם הם באו. הסרטון הוא ניסיון נוסף להעביר את המסר: רק אהבה יכולה לנצח את השנאה. צפו:

 

תגובות (0)
הוסף תגובה