מועדון ה-100: נשנושים עד 100 קלוריות

כל מי שמנסה לרדת במשקל או מנסה לשמור על המשקל מכירה את ההתלבטות לגבי מה לאכול, כמה לאכול ומתי לאכול וכמובן שכל זה נעשה תוך בדיקת "המחיר" הקלורי של התענוג. הקונפליקט הפנימי הזה צף במיוחד כשזה מגיע לכל אותן ארוחות ביניים ונשנושים קטנים בין הארוחות ובשעות משבר.

 

עוד באון לייף: 

 

"כולנו מכירים את ההרגשה שחייבים לאכול משהו קטן ורצוי טעים ברגעים שהחשק תוקף אותנו", אומרת אסנת בוברוב, דיאטנית לייף מבית סופר-פארם, "בדרך כלל זה קורה סביב השעה 16:00, מה שמוכר כמשבר אחר הצהריים. רוצים קפה ומשהו קטן וטעים ליד, ולרוב זה נובע מעייפות ומחוסר אנרגיה. אגב, אם ה"משברון" הזה קורה לפני ארוחת הצהריים כדאי לבדוק אם לא הוקדש מספיק זמן בארוחת הבוקר".

 

על פי בוברוב, יש משהו מאוד נוח במוצרים שאפשר לקנות כמו שהם באריזתם ושהם כוללים עד 100 קלוריות, כך אנחנו יכולים לאכול אותם מבלי לחשב את הביסים ומבלי להתחיל לקזז מארוחות אחרות. מה גם שאת רובם קל לאכול תוך כדי תנועה – בעבודה, בדרך הביתה או בין העיסוקים. "יש שפע של אפשרויות כמו חטיפי אנרגיה, קרקרים, פריכיות, חטיפי שוקולד קטנים, ארטיקים דיאטטיים, מעדני חלב דיאטטיים, כוס פופקורן, שתי עוגיות, קרמבו וכדומה", היא אומרת.  

 

 

בוברוב מסבירה שאפשר לבחור גם בפירות יבשים או באגוזים (או בשילוב של שניהם), אך אז יש לשים לב לכמויות. "שניים-שלושה תמרים מיובשים בגודל גדול-בינוני או חופן צימוקים או חמוציות עומדים בהקצבה, אבל אם קשה לכם לעמוד בכך – אולי כדאי לבחור במוצרים באריזה מוגדרת, המכילה מאכלים עד 100 קלוריות", היא אומרת.

 

בוברוב מביאה כמה טיפים לבחירת חטיפים:

1. ראשית חשוב להבין שעל הנשנוש להעניק לנו תחושת שובע. זה לא יקרה אם נאכל בעמידה, תוך כדי צפייה בטלוויזיה, גלישה במחשב או ניהול שיחת טלפון. כך בכלל לא נרגיש שצרכנו חטיף או ממתק וזה לא 'יספר' על ידינו. אני ממליצה לשבת עם כוס קפה או חליטת תה, שהם בעצמם ממלאים, ולאכול את הנשנוש הנבחר. לדמיין איך נראה בן אדם אוכל – ולחקות את ההתנהגות הזו", אומרת בוברוב, "שובע לא קשור בהכרח למחיר הקלורי, אלא גם למידת הפניות המחשבתית ותשומת הלב המוקדשת למה שאנחנו אוכלים".

 

 

2.  אם נמצאים בבית, רצוי לבחור באוכל חם כמו מרק ירקות, דייסת קוואקר עם קוקוס וקינמון, חליטת תה וכדומה. כשבוחרים באוכל חם הוא מחמם את מרכז השובע שלנו. מאכלים חמים גורמים לנו להאט את הקצב וכך נחושיותר שבעים במחיר של פחות קלוריות. מה גם, כשאוכלים מרק או דייסה יש סיכוי רב יותר שנשב סביב שולחן. בחירה נוספת וטובה היא פרי, למשל תפוז, תפוח, קלמנטינה, חופן תותים וכך הלאה. יש יתרון גדול בפרי שנלווה אליו אקט של קילוף, הדורש המתנה בסבלנות ולא להתנפל ולטרוף.

 

3. למי שמסתובב וצריך מענה לצורך לנשנש כדאי לשאת בתיק חטיף אנרגיה, חטיף שוקולד, פריכיות, קרקרים וכדומה, העומדים בהקצבה של 100 קלוריות.

 

4. "כדאי להפעיל שיקול דעת ברגע הקנייה. רגע הקנייה הוא רגע גורלי, ואני ממליצה להתעכב ליד המדף ולקרוא היטב את הסימון התזונתי. ליצרנים אין בהכרח את האינטרס להנגיש לנו את המאכלים 'הזולים' מבחינה קלורית, אנחנו אלו שצריכים לחפש אותם", בוברוב ממליצה.  

 

אז מה יש על המדפים?

כאמור קל יותר לרכוש אריזה שכבר מכילה מאכל עד 100 קלוריות ולא לסמוך על היכולת שלנו לקחת רק אחד מאריזה גדולה. הנה, למשל, כמה מוצרים מומלצים:

 

 

למותג לייף מבית סופר-פארם יש מגוון של מוצרים העומדים "בתקציב": פריכיות מיני ביס מדגנים מלאים בתיבול שום בצל, חטיף דגנים בננה תמר Wellness בודד, או בטעמים של שוקולד חמוציות, יוגורט משמשים, תפוח עץ ועוד. כל אחד מהם עולה 3.90 שקל. בנוסף יש גם חטיף קורנפלקס ללא גלוטן במחיר 4.90 שקל.

 

 

לעלית יש סדרה הנקראת "עד 100 קלוריות" תחת המותג של הפרה הנצחית, ובו חטיפי שוקולד עם תוספות שונות במחיר של עד 100 קלוריות. מחיר: כ-14 שקל לאריזה של ארבעה חטיפים.

 

 

למותג Energy יש חטיפי דגנים חדשים, המשלבים פולי סויה וגרעיני חמנייה מצופים. בנוסף השיקו במותג סדרת עוגיות דגנים מלאים עם תוספות לטיפול "ברעב הקטן": עוגיות דגנים מלאים עם מיקס אגוזים; עוגיות דגנים מלאים עם אוכמניות מיובשות ומאפה עם דגנים מלאים במילוי קרם בטעם שוקולד. בין הרכיבים שיבולת שועל וסיבים תזונתיים, הידועים כתורמים לתחושת שובע.מחיר: 16.5 שקל למארז של 12 עוגיות בשישה מארזים אישיים או שש יחידות של מאפה הדגנים עם השוקולד; חטיפי אנרגיה של המותג נמכרים באריזות של שישיה חטיפים במחיר של 10-16 שקל.

 

 

אם אתם צריכים ממש ארוחה קלה, אז לטונה סטארקיסט יש קופסאות של טונה במים "במחיר" קלורי של 104 קלוריות בלבד. מחיר: 6.40 שקלים לאריזה.

 

 

חטיף Free עשוי מרכיבים טבעיים בלבד ומכיל 50% תמרים, העשירים במינרלים חיוניים לגוף כגון אשלגן, מגנזיום וסידן וכן בסיבים תזונתיים. אליהם מתווספים אגוזי הקשיו, המכילים חומצות שומן לא רוויות ועשירים באשלגן ואבץ. כל חטיף מכיל 99 קלוריות בלבד. מחיר מומלץ: 18 שקל  למארז של 5 חטיפים.

 

 

 

את כל אחד מאלו אפשר ללוות בחליטת תה חורפית מחממות במיוחד, כמו אלו של ויסוצקי בטעמים קינמון וליקוריץ או ג'ינג'ר ודבש. מחיר: מ-11.90 שקל לחפיסה. 

 

תגובות (0)
הוסף תגובה