מתכון לפלפלים אדומים ממולאים

פלפלים בכל הצבעים יעילים לזירוז פעילות העיכול ומשפיעים על הקיבה ועל המעי הגס. פלפלים ירוקים הם בעלי אנרגיה קרירה וטעם שנע בין מר למתוק. הפלפלים האדומים הם בעלי אנרגיה חמימה וטעם מתוק, וידועים כמשפיעים לטובה גם על פעילות הלב ועל מערכת הדם. אנשים אשר סובלים מרגישות לסולנין (רעלן טבעי שקיים בפלפלים ובירקות הסולניים) עלולים לעתים לחוות לאחר אכילת פלפל שלשולים, הקאות, כאבי ראש ונפיחות של הבטן. על כן אכילת פלפלים אינה מומלצת לכל אחד. מצבים בהם אכילת פלפלים יעילה בהחלט הם במקרי עצירות, מחלות לב, דלקות בשתן, סוכרת ועוד.

 

השותפות הבולטות של הפלפלים במתכון שלפנינו הן העגבניות. הן בעלות אנרגיה קרה, וטעמן חמוץ-מתוק. העגבניה ידועה כמטהרת חום ומנטרלת רעלים, מחזקת ין ותומכת בנוזלי הגוף. אכילת עגבניות מחזקת את הקיבה, משפרת את תהליך העיכול ועוזרת במצבים של עצירות, צרבות, גסטריטיס, חוסר תאבון ועוד.

ועכשיו, לעבודה!

 

מתכון לפלפלים אדומים ממולאים – (כ-6-7 מנות)

המרכיבים למלית:

·        6-7 פלפלים בינוניים (מומלץ להשתמש בפלפלים אדומים, אך גם פלפלים אחרים מתאימים)

·        1/2 ק''ג בשר טחון

·        1 בצל גדול חתוך דק דק

·        כוס אורז לבן שטוף

·        מלח ופלפל לפי הטעם

·        קומץ פפריקה מתוקה וחריפה

·        חופן עלי פטרוזיליה/כוסברה – לפי הטעם

·        2 כפות רסק עגבניות אורגני

·        1/2 כפית סוכר חום

·        1/2 כף שמן זית

הערה: לגרסא צמחונית, טבעונית או פרווה, ניתן לוותר על הבשר. במקרה כזה, יש להוסיף עוד חצי כוס אורז למלית.

 

המרכיבים לרוטב:

·        4-5 עגבניות בינוניות מבושלות חתוכות גס

·        2 כפות רסק עגבניות אורגני

·        מים חמים

·        מלח ופלפל לפי הטעם

·        קורט פפריקה מתוקה וחריפה

·        1 כף שמן זית

 

אופן ההכנה:

1.    משרים כוס אורז בכלי עם מים למשך כחצי שעה.

2.    בינתיים, מבשלים במים רותחים על הגז 4-5 עגבניות בינוניות.

3.    שוטפים היטב את הפלפלים. חותכים את הראשים של הפלפלים, שומרים אותם להמשך ומנקים היטב את הפלפלים מתוכנם.

 

 

4.    קוצצים בצל לקוביות קטנות, ומעבירים לקערה עמוקה.

5.    מוסיפים את כוס האורז המושרה לאחר סינון.

6.    מוסיפים חופן פטרוזיליה ו/או כוסברה קצוץ דק-דק.

 

 

7.    מוסיפים 1/2 ק''ג בשר טחון.

8.    מוסיפים 2 כפות רסק עגבניות אורגני, 1/2 כפית סוכר ותבלינים לפי הטעם.

9.    בקערה נוספת מערבבים היטב קוביות שנפרסו מהעגבניות המבושלות, רסק אורגני, תבלינים לפי הטעם, כף שמן זית ומעט מים חמים לדילול הרוטב.

 

 

10. ממלאים את הפלפלים בתערובת האורז, ומשאירים מעט מקום בתוך כל פלפל, מאחר והאורז תופח בבישול. מסדרים את הפלפלים זה לצד זה בתחתית הסיר ומכסים בראשי הפלפלים.

11. מוזגים את הרוטב כך שיכסה את כל הפלפלים. אם יש צורך, מוסיפים עוד מים עד כדי כיסוי ומתקנים את התיבול.

12. מבשלים בסיר מכוסה, על אש קטנה-בינונית, 45-60 דקות. כעבור כשלושת רבעי שעה, יש לפתוח את המכסה, ולבשל עוד 12-15 דקות.

 

 

מעבירים לצלחות ואוכלים.

 

**בקרו באתר של מאיה – רפואה סינית ובעיות עיכול                        

תגובות (0)
הוסף תגובה