מחקר: גברים אוכלים יותר כשהם בחברת נשים

מחקר חדש מצא כי גברים אוכלים הרבה יותר כאשר הם סועדים עם נשים, בעיקר כאלה שהם בקושי מכירים – כי הם מנסים להרשים אותן.

 

עוד באון לייף:

המחקר, שפורסם בכתב העת Evolutionary Psychological Science בחן את ההתנהגות של לקוחות במסעדת "אכול כפי יכולתך" בסגנון איטלקי. החוקרים עקבו אחרי 74 גברים ו -59 נשים במסעדה וחישבו כמה פיצה וסלט הם אכלו לפי הכמויות שלקחו עימם לשולחן והכמויות שנותרו.

 

החוקרים מצאו כי גברים אכלו הרבה יותר כשהם היו בחברת נשים ממה שהם אכלו בחברת גברים אחרים. כמה זה "הרבה יותר", אתם שואלים? 93% יותר מהפיצה ו- 86% יותר סלט. נשים, לעומת זאת, לא אכלו בצורה שונה באופן משמעותי בהתאם למגדר השותפים לארוחה שלהן (מה שכן, נשים דיווחו שהן אכלו יותר ממה שהן באמת אכלו בפועל. מפתיע, אה?).

 

גבר-גבר

אז איך זה קרה? "התצפית חשפה אכילה מרובה של גברים וזה מסתדר היטב עם נקודת המבט האבולוציונית לפיה לגברים יש נטייה להשתחצן בנוגע ליכולות שלהם", כתבו החוקרים. בהמשך הם השוו הניסוי שלהם לקבלת החלטות פיננסיות. "בתחום שאינו קשור למזון, לדוגמא, מחקר אחר מצא כי קבוצות מעורבות של נשים וגברים – בהשוואה לקבוצות רק של נשים או רק של גברים – נוטות לקבל את ההחלטות הכי מסוכנות בניסוי קבלת החלטות פיננסיות," הם הסבירו. "אכילת יתר איננה פזיזה כמו לחימה במלחמה אבל זה עדיין נחשב "התנהגות מסוכנת".

החוקר ראשי, פרופ' קווין ניפין, הסביר: "יש מחקר מוקדם שבוחן את האפשרות שאכילת מזון חריף עשויה להיות דרך "להשוויץ בפני אנשים אחרים". שכן הוא מצביע על סיבולת גבוהה למשהו שנתפס בעיניי אחרים כסבל. המחקר החדש בוחן את השאלה האם אכילת יתר עשויה לסמן בעצם את אותו הדבר: אדם שהוא בריא מספיק בשביל להיות מסוגל לעסוק בהתנהגות לא בריאה כמו אכילה מוגזמת (ועדיין לסיים את הערב בסדר גמור)".

הדחף של גברים להרשים נשים היה כאן מאז ומעולם. הממצאים של חוקרי אוניברסיטת קורנל משתלבים עם התמונה הכוללת של מערכת היחסים בין גברים ונשים (המחקר לא עסק בבחינת הרגלי האכילה של זוגות שאינם הטרוסקסואלים).

 

רוברט ספולסקי בחן את התופעה הזאת בכתבה בוול סטריט ז'ורנל, בה הוא מציג מספר מחקרים בהם נטל חלק. אחד שפורסם בכתב העת הבריטי לפסיכולוגיה מצא כי גברים נוטים יותר לתרום למטרות צדקה בנוכחות נשים, בעוד מחקר אחר מצא כי "גברים נמצאו בסבירות גבוהה יותר לאמץ עמדות אגרסיביות על מלחמה, בשעה שנשים נכחו לצדם והקשיבו לעמדתם".

כמובן, המחקר המדובר איננו סיבתי – כלומר, לא ניתן לומר בצורה חד משמעית שהגברים אכלו יותר בגלל השהות לצד נשים אלא רק להצביע על העובדות לפיהן כשהיו נשים לצדם – הם אכלו יותר. ובלי קשר, יכולים לקחת משולש פיצה נוסף. אנחנו מסתכלות.

תגובות (0)
הוסף תגובה