המזונות שיסדרו לכם עור פנים קורן

 

כידוע, חשיפה מבוקרת לשמש, הימנעות מעישון והפחתת כמות הסוכר במזון שאתם צורכים (שמחליש את גמישות העור), יסייעו לכם לשמור על עור פנים נהדר, אבל מסתבר שהסוד למראה פנים צעיר וקורן יותר מתחיל ממש בצלחת שלכם. בעזרת ד"ר אסתר מנחם, נטורופתית וביולוגית, מטפלת בדיקור וצמחים סיניים ורכזת תחום נטורופתיה ברשת המרפאות כללית רפואה משלימה, אספנו שישה מאכלים שממש כדאי לכם לכלול בתפריט היומי שלכם. העור שלכם עוד יודה לכם על זה.

 

עוד באון לייף: 

 

בטטה

הבטטה מכילה בטאקארוטן, שהוא למעשה חומר המקור לוויטמין A. ויטמין זה שומר על מרקם העור, וגם עוזר בריפוי פצעים חתכים ודלקות. אגב, החומר הידוע רטין A שבו משתמשים למניעת קמטים, מבוסס בדיוק על אותו וויטמין. עוד מאכלים שיספקו לכם מנה יפה של הוויטמין: דלעת, גזר ומנגו.

 

 

– פרסומי –

המוצרים שאת פשוט חייבת לטיפוח העור שלך בחורף

מחקרים בקרב נשים בגילאי 35-65 הראו כי עיקר החשיבות עבורן בנושאי טיפוח העור הוא בתחושת הלחות שמלווה אותן לאורך זמן. לולא זו, הן ככל הנראה היו מפחיתות בשימוש בקרמים השונים.

 

ההבטחות של סדרת הקרמים מבית ניוטרוג'ינה לעור לח למשך 24 שעות והפחתת היובש בעור בכ-75% אמנם נשמעות מפתות וקסומות, אך מעלות תהיות בהקשר לסוד הקסם הטמון בהן. להמשך קריאה לחצו כאן >>

 

ברוקולי

מדובר בירק שנחשב ליעיל ביותר נגד תהליכי חמצון בגוף, שגורמים בין היתר להזדקנות העור ולמחלות. העלים הירוקים שלו (וגם של החסה והתרד), מכילים שפע של חומצה פולית, שמחסור בה מפחית את יכולת נשיאת החמצן בדם – מה שעלול להוביל לאנמיה ולהוביל למראה עור חיוור וחסר חיות.

 

אבוקדו

כמה שהאבוקדו ירוק וטעים, ועכשיו גם זמין על המדפים. כל סלט ישמח להשתדרג בו, בטעם עשיר ובמרקם ייחודי. אה כן, הוא גם מכיל ויטמין E, שגם הוא מצמצם את תהליכי החמצון הגורמים להזדקנות העור. את הוויטמין אפשר למצוא גם בחיטה מלאה, נבט חיטה, אגוזים לא קלויים ושמן זית איכותי.

 

 

פטרוזיליה

הפטרוזיליה מכילה ויטמין C, שנחשב לחלק אינטגרלי בתהליך ייצור הקולגן, התורם למראה עור מתוח ובריא. במצב של חוסר בוויטמין זה, נפגע ייצור סיבי הקולגן וכתוצאה מכך גם התהליך השיקומי של העור. זה בא לידי ביטוי בעיקר במקומות שבהם העור דק וכתוצאה מזה, בין השאר, מופיעים קמטי חיוך בזוויות העיניים. אגב, זאת הסיבה שחברות קוסמטיקה רבות משלבות את הוויטמין בקרמים שלהן.

בנוסף, חשוב לציין שעישון גוזל כמחצית רמות ויטמין C, ובישול הורס אותו. לכן עדיף לצרוך פטרוזיליה טרייה. גם פירות הדר מכילים שפע של ויטמין C.

 

 

סלמון

דגי ים, ובמיוחד סלמון, מכילים אומגה 3 שנחשב לנוגד דלקת יעיל ביותר, ומיטיב עם מחלות עור כמו פסוריאזיס וסבוריאה. בצריכה ממושכת, מעלה הדג את רמות הלחות של העור ומביא להקלה על תופעת עור יבש. בנוסף, הוא אפילו ידוע בסגולתו לשפר תסמיני חרדה ודיכאון, שגם להם בסופו של דבר השפעה על מראה העור.

 

ביצים

הביצים מכילות חומצות אמיניות, החיונית לייצור קולגן ואלסטין, ובכך תורמת למראה עור גמיש ומוצק.  ניתן להגיע לחומצות האלה גם על ידי אכילת גרגרי חומוס ושומשום.

 

 

מלפפונים לא קלופים

קליפת המלפפון מכילה סיליקה – חומר חשוב שמסייע לייצור הקולגן והאלסטין, שהם למעשה המרכיבים שבונים את העור ואחראים על גמישותו ומראהו הצעיר.

 

פלפלים אדומים

הפלפלים מכילים ליקופן: מסיס שומן ונוגד חמצון יעיל במיוחד, שקיים גם בעגבניות ובתות שדה. הליקופן נוטה  להיאגר בשכבות העור העמוקות ,וכך מגן מפני נזקי חמצון הנגרמים מקרינה אולטרה סגולית, עקב החשיפה לשמש.

 

 

מים

מכיוון שהגוף שלנו מכיל כ-70% מים ואף יותר, אם אתם מעוניינים במראה עור קורן וגמיש הקפידו על שתייה מרובה של מים והזינו את העור במרכיב החיוני לו ביותר.

תגובות (0)
הוסף תגובה