אתר ההיכרויות שאסור לכם להיכנס אליו

תושבי סולט לייק סיטי שביוטה נדהמו בוקר אחד לגלות שלט חוצות המפרסם אתר הכרויות שמיועד ללבנים בלבד. האתר, שנפתח בספטמבר, מכיל למעלה מ-700 חברים והוא עונה לשם הלא ממש חינני WhereWhitePeopleMeet.com, ובתרגום חופשי: איפה שאנשים לבנים נפגשים.

 

עוד באון לייף: 

האישה האחרת: לנהל רומן עם גבר נשוי

הנקמות הכי יצירתיות של נשים שנבגדו

7 דברים שגברים חייבים להפסיק לעשות בדייטים

 

בדף ההסבר של האתר כתוב כי התשובה לכל אלו שתוהים מדוע צריך דווקא אתר כזה היא "למה לא? הרי יש מגוון של אתרי הכרויות שמיועדים כמעט לכל מוצא, גזע, דת וסגנון חיים".

 

באופן אירוני, מנהלי האתר מבטיחים שבניגוד לשמם, כל אחד ואחת יכולים להירשם לאתר "כל עוד את/ה מעל ל-18 ואת/ה מחוייב/ת לשמור על החוקים של האתר". בנוסף הם כותבים כי הם מאמינים שכל בני האדם שווים וכי כלל הזהב שלהם הוא "תתייחס לאחרים כמו שאתה רוצה שיתייחסו אליך" וכי הם מגנים כל התנהגות אלימה, או גזענית. אממ..

 

 

ג'אנט ווילאמס, נשיאת סניף מחוז סולט לייק של ה-NAACP (הארגון לקידום אנשים שאינם לבנים), אמרה למגזין The Salt Lake Tribune שההחלטה לשים את השלט הזה דווקא ביוטה נראית לה קצת תמוהה, אחרי הכל "חלק גדול מהאוכלוסייה שם הוא לבן. אז אתה בוחר לשים דווקא שם שלט ששואל איפה אפשר להכיר רווקים לבנים? כל הזמן אתה יכול לפגוש שם רווקים לבנים".

 

ובכל זאת, רגע לפני שאתם מכריזים על האתר כעל אחת היוזמות הכי גזענית בהן נתקלתם לאחרונה, כדאי שתראו גם את הצד השני והלא פחות בעייתי של המטבע. לאור התגובות על גזענות, צייצו מנהלי האתר כי הם הקימו אותו כ"אלטרנטיבה לאתרים אחרים שפונים לגזעים ולדתות ספציפיים, כמו למשל BlackPeopleMeet.

 

אה, כן, האתר העונה לשם "אנשים שחורים נפגשים" חי ובועט כבר מספר שנים, וחברים בו קרוב לחצי מיליון אנשים. כמו שאפשר להבין משמו, הוא מיועד להיכרויות בין אנשים שחורים בלבד, אבל כמובן שעוד אף אחד לא יצא נגדו. נכון, אפשר לטעון שאנשים שאינם לבנים בארצות הברית, או בכלל במדינות המערב, סובלים מדי יום מקיפוח, לכן זה יכול להיחשב בגדר של "הפליה מתקנת". עם זאת, אם אנחנו באמת שואפים לחברה שבה כל בני האדם שווים, כדאי שכולנו נתנהג ככה ולא רק נפעל להנצחת והעמקת הפערים. ולא משנה מה צבע עורנו. 

תגובות (0)
הוסף תגובה