האנטומיה של גריי מציגה: אונס בפריים טיים

כל מי שצופה באדיקות ב"אנטומיה של גריי" – ויש לא מעט מיליונים כאלו ברחבי העולם – יודע שאין כמעט טראומה שהכוכבת של הסדרה, מרדית' גריי, לא עברה: היא איבדה חברים, ירו עליה ועל בעלה, היא ניצלה מתאונת מטוס שבה איבדה את אחותה, איימו לקחת את בתה המאומצת ולסיום גם בעלה נהרג. אבל על פי הדיווחים הטריים, כל אלו הולכים להתגמד נוכח הטראומה שהיא הולכת לעבור בעונה הנוכחית.

 

עוד באון לייף:

מכונת הלהיטים ההוליוודית של שונדה ריימס

איך הפכו ההפלות לסצנות הכרחיות בטלוויזיה

לא נאנסתי מעולם רק כי היה לי מזל

 

טיזר למה שהולך לעבור עליה קיבלו הצופים כבר לפני כמה שבועות, בדמות התמונה שפה למטה של מרדית' (אותה מגלמת אלן פומפאו). כעת, במסיבה של רשת ABC, חברי הקאסט של הסדרה נידבו כמה פרטים שמספקים תמונה די ברורה למה שהולך לעבור על הרופאה המסכנה.

 

"זה אחד מהפרקים היותר עוצמתיים שצילמנו", אמר לערוץ E! השחקן ג'יימס פיקנס ג'וניור, מי שמגלם את ד"ר ריצ'ארד וובר לאורך כל 12 עונות הסדרה. "את הפרק ביים דנזל וושינגטון וזו הפעם הראשונה שהוא מביים עבור סדרת טלוויזיה. הוא עשה עבודה מעולה איתנו וברור שמה שקורה בפרק הזה ימשיך להשפיע על הפרקים שיבואו אחריו במונחים של איך מישהו מתמודד עם טראומה, ובמקרה הזה זו מרדית' שעוברת מכה בלתי צפויה". עוד הוא הוסיף שאת הטראומה הזו תחווה מרדית' באופן אישי, ולשם שינוי לא רק דרך האנשים שמסביבה.

 

רמזים קצת יותר עבים למה שיעבור על מרדית' סיפקו גם הרופאות האחרות בבית החולים סיאטל גרייס. קלי מקריירי, מי שמגלמת את מגי פירס החל מהעונה ה-11, סיפרה שהתקיפה איומה ומפחידה כמו שזה נראה מהתמונה. קתרינה סקורסון, שמגלמת את אמיליה שפר הסכימה איתה ואף הוסיפה "היו רגעים שלא יכולנו להאמין או להסתכל על זה".

 

"מה שהכי מפחיד ברגע הזה עבורה, זה שהיא לגמרי חסרת שליטה ברגע הזה", הוסיפה שרה דרו, שידועה יותר כאפריל קפנר. "בכל הטראומות האחרות עדיין היתה לה שליטה ברמה כזו או אחרת, אבל הפעם היא משתתקת לגמרי".

 

 

כמובן שמעבר לזה חברי הסדרה של שונדה ריימס עדיין לא רשאים לחשוף, אבל לא צריך להיות מומחה גדול לטלוויזיה או לטראומות על מנת לנחש מה תהיה מנת חלקה של גריי הפעם, וככל הנראה מדובר באונס ברוטלי או לפחות תקיפה מינית חמורה. אם אכן זה יהיה המקרה, אין ספק שריימס, יוצרת הסדרה ומי שאחראית על הצלחות נוספות כמו "סקנדל" ו"המדריך לרוצח", שוב מראה שתחת מסווה של דרמות משפחתיות מתקתקות היא עוסקת בנושאים שמרבית העמיתים שלה מעדיפים להתחמק מהם.

 

ריימס ידועה כמי שמביאה למסך יותר מגוון של ייצוגים – הרבה הומוסקסואלים, אסייתיים, אפרו-אמריקאים ונשים מבוגרות יותר מהממוצע הטלוויזיוני ולעיתים גם מלאות יותר. להעביר את הגיבורה הראשית טראומה שכזו, היא חציית גבול נוספת עבורה, מכיוון שלרוב מי שסוף סוף בוחר להתעסק בנושא הלא פשוט הזה, בוחר להעביר אותו דרך שחקנית משנה ולא הגיבורה הראשית, כנראה מתוך החשש שהצופים לא ידעו לעכל דמות שעברה משבר שכזה, במיוחד האמריקה השמרנית.

 

כמובן שכרגע עוד הכל בגדר ספקולציות ואנו נאלץ לחכות עוד קצת כדי לראות עד כמה ריימס, בשיתוף עם וושינגטון, ילכו עם האותנטיות של החוויה הנוראית ועד כמה הם יעמיקו את העיסוק בה ולא ישאירו אותה רק כעוד טראומה שמרדית' עוברת וימשיכו הלאה, כי כמובן שכל מי שעברה תקיפה יכולה לספר עד כמה זה כמעט בלתי אפשרי להמשיך.

תגובות (0)
הוסף תגובה