למה בעצם כל כך מסוכן לישון עם איפור?

שתצביע באומץ מי שלא נרדמה פה ושם עם איפור על הפנים והעבירה כך את כל הלילה. כיוון שזה קורה לכל אחת, מי יותר ומי פחות, פנינו לשתי מומחיות שיסבירו לנו למה זה כל כך לא בריא לעור הפנים היקר שלנו.

 

עוד באון לייף: 

ממרפק ועד עפעפיים: האזורים בגוף שאסור להזניח

10 מזונות הכי מומלצים למסיכת יופי ביתית

המזונות שהכי מזיקים לעור שלנו

 

 

"ככל שנישן עם איפור לעתים קרובות יותר, כך עור הפנים שלנו יסבול", אומרת נחרצות ד"ר רעות גליניק, מהמרפאות לרפואה אסתטית, "תפקידו העיקרי של העור בלילה הוא להתחדש ולקלף תאי עור מתים. שכבה של איפור יוצרת מחסום, מונעת את התהליך הטבעי של ההתחדשות ועלולה לגרום לסתימת הנקבוביות, גירוי והופעת אקנה". עם זאת, אומרת ד"ר גליניק, כי אם נרדמתן לילה אחד עם איפור זה לא אסון, אך ממש לא כדאי להפוך זאת להרגל.

 

אידית אלברדו מורנו, קוסמטיקאית פרא-רפואית, בעלת מרכז בוניטה לקוסמטיקה אומרת כי "מאוד לא מומלץ ללכת לישון עם איפור, גם אם מדובר במוצרי איפור איכותיים או אפילו טבעיים. כל סוג של איפור סותם את הנקבוביות והתוצאה היא שהעור לא יכול לנשום, וזאת אחרי יום שלם שכבר היה חנוק בקרמים ומייקאפ ושאר מוצרי איפור. בעוד שביום מדובר ביתרון – האיפור מהווה חוצץ בין הגוף שלנו לבין זיהום האוויר, נזקי השמש, הלכלוך והפיח – בלילה זה מתהפך והופך לחסרון. ביום, לא חודר לנקבוביות שלנו כלום הודות לאיפור, כך שאני ממליצה לכולן למרוח איפור או לפחות קרם הגנה. בלילה, נקבוביות סתומות יביאו מהר יותר תופעות לא רצויות כמו קמטוטים, פצעים, זיהומי עור, יובש, הופעת קומודונים (נקודות שחורות), כתמים במרוצת השנים, ועוד".

 

 

 

כך תשמרי על עור פנים מטופח ב-5 דקות

אם גם את מסרבת לבזבז שעה מול המראה כל בוקר כדי להתאפר, אין לך מושג מה עושים עם חצי מהמוצרים בחנויות הקוסמטיקה והבילוי המועדף עליך הוא להתכרבל במיטה מול הטלוויזיה – הגעת למקום הנכון.

 

במקום להעמיס על עצמך אייליינרים, מייקאפ, מסלסלי ריסים, קונסילרים ועוד, אני אלמד אותך איך לטפח את העור בהשקעה יומית של 5 דקות בלבד. המשיכי לקרוא כדי לגלות את הסוד שלי >>

 

 

לדברי ד"ר גליניק, הנה כמה מההשפעות של מוצרי איפור על העור שלנו:

 

מייק-אפ– המייקאפ שאנחנו מורחות בבוקר עובר במהלך היום תהליך של "חילוף חומרים" כתוצאה מחשיפה לגורמים חיצוניים, אבק, זיהום אוויר, אור והפרשות טבעיות של העור. מה שנותר על הפנים בערב הוא סוג של תוצר לוואי. אם לא נסיר את שאריות האיפור כהלכה, נגרום לעיכוב בזרימת הדם, המהווה שלב חשוב מאוד בתהליך התחדשות התאים. כל אלו מובילים להאטת ייצור הקולגן ולאחר זמן קצר נתחיל להתלונן על הופעת קמטים, אדמומיות ואפילו אקנה.

 

שפתון– אם אתן ישנות עם ליפסטיק על השפתיים, הדבר יגרום לייבוש השפתיים במהלך הלילה, ובבוקר תתעוררו עם שפתיים יבשות וסדוקות. מומלץ להסיר אותו היטב לפני השינה ולאחר מכן למרוח שפתון לחות.

 

מסקרה– אם אתן ישנות עם מסקרה על הריסים, דעו כי חלקיקי המסקרה מעמיסים על זקיקי השערה והופכים את הריס לפריך ולשביר במיוחד, וכן מגרים את העיניים ועלולים לגרום לדלקות.

 

איך מנקים היטב את העור?

"לצעירות עד גיל 35 אני ממליצה לנקות את העור בעזרת סבון איכותי המיועד לעור הפנים ולאחר מכן להשתמש במי פנים המסירים את כל השאריות מהניקוי הראשוני. בעור בוגר יותר, מגיל 35, אני מציעה לעבור לניקוי בחלב פנים", מסבירה אלברדו מורנו. זה אולי ייתפס בקרב חלק מבעלות המקצוע כתמוה, אבל אלברדו מורנו ממליצה לא למרוח כלום ללילה, לפחות ברוב הלילות. "אני מציעה לישון בלילה ללא שום חומרים על העור כדי לאפשר לו לנשום ולהתחדש", היא אומרת.

 

ומה קורה אם בטעות נרדמנו מאופרות?

"אם נרדמת עם איפור אני ממליצה על ניקוי העור היטב בבוקר, בעזרת מוצרים איכותיים המותאמים לעור שלך (ג'ל ניקוי, סרום וקרם מזין), כדי להסיר בצורה טובה יותר תאים מתים ועל מנת למנוע הזדקנות מוקדמת של העור". מציעה ד"ר גליניק.

לסיום מזכירה אלברדו מורנו כי שמירה על העור שלנו היא מערכת שלמה הכוללת גם התייחסות לתזונה, לשתייה מרובה, לאורח חיים בריא (הימנעות מעישון, התמודדות עם סטרס) ולאימוץ שגרת טיפוח קבועה ומתאימה. 

תגובות (0)
הוסף תגובה