מזעזע: בלוג של בת 12 שעומדת להתחתן

אנחנו רואים מדי פעם תמונות של ילדות אומללות ביום חתונתן, בו הן נאלצות לעזוב את המשפחה לטובת חיים לצד בעל שמבוגר מהן, לפעמים בכמה עשרות שנים. לפעמים אנחנו גם שומעים עדויות על הסיפורים שלהן, ועל כאלו שהצליחו לחלץ את עצמן מחיים של סבל והתעללות פיזית, מינית ונפשית. ועד כמה שכל אלו מזעזעות אותנו, הן לא נשארות אתנו אחר כך, ובטח שלא גורמות לנו לקום ולעשות מעשה. וזה בדיוק מה שהפרויקט Stop The Wedding ("עצרו את החתונה" בתרגום חופשי) ביקש לשנות.

עוד באון לייף: 

הפרויקט, שעלה בשנה שעברה, הוא למעשה קמפיין של העמותה plan הנורבגית לזכויות אדם, שביקש לעורר מודעות לכך ש- 39 אלף ילדות מתחת לגיל 16 נישאות ברחבי העולם מדי יום. מלבד לילדות שנגזלת מהן באחת, הן נאלצות לעזוב את בית הספר, להתרחק מקרוביהן ולעיתים קרובות מסכנות את חייהן במהלך הריונות, בשל גילן הצעיר.

לצורך כך הם גייסו ילדה בת 12 שנראית כמו כל מתבגרת נורבגית טיפוסית, והעלו לה בלוג שבו היא מתכוננת לחתונה שלה, שתערך בעוד חודש, לגבר בן 37. הבלוג עקב אחריה כשהיא מדדה שמלות וערכה טעימות ועשתה את כל שאר הפעילויות שכלות עושות בדרך למה שאמור להיות היום המאושר בחייהן. הניגוד בין פעולות שלרוב אנחנו רואים כמלאות באהבה ומתיקות לבין הגיל הצעיר של הכלה, כמו גם המראה המערבי שלה, גרם לצופים להתחבר יותר למקרה ולהזדעזע ממנו.

כבר מרגע עלייתו, הבלוג עשה הרבה רעש בכל רחבי העולם, כשאפילו פוליטיקאים וסלבריטאים התייחסו למקרה. כ-2.5 מיליון גולשים נכנסו אליו וכ-30 מיליון גולשים התייחסו למקרה ברשתות החברתיות. סלבריטאים עם מיליוני עוקבים, דוגמת אשטון קוצ'ר וזואי דשנל, שיתפו את הבלוג ולבסוף גם החתונה עצמה (המזויפת כמובן) שודרה על ידי רשתות מכל העולם ולמעלה מ-6 מיליון אנשים צפו בה. הרעש שעשה הקמפיין, גרם לממשלת נורבגיה לקחת על עצמה את המלחמה נגד נישואי ילדות בכל העולם.

כעת, יצא סרט המסכם את הפרויקט ומזכיר שעבור מאות אלפי ילדות עדיין מדובר במציאות היומיומית הכואבת.

בלוגהתעללותהתעללות בילדיםהתעללות מיניתחברהחתונהתמר שקולניק