בתור ילדה שמנה האופציות שלי היו מאוד מוגבלות

מה עושה אישה במידה גדולה שגם רוצה לקנות בזול, לא משנה אם ממניעים אידאולוגיים או כלכליים? ומה עושה אישה שגם עובדת, גם לומדת, גם מטפלת בילדים ובקיצור בקושי יש לה זמן לנשום, ובכל זאת רוצה להתלבש יפה? לאורחת במדור שלי השבוע, אורית פרץ ארי, יש תשובות מצויינות. היא מראה בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים שאפשר להתלבש נהדר במידה גדולה גם אם אין לך מאות שקלים להוציא על כל פריט, וגם כשסיבובי שופינג בקניון הם משהו שכמעט ולא קורה מפאת חוסר זמן.

עוד באון לייף: 

להתלבש בבוקר זו לא עוד מטלה, זו שליחות עבורי

התחבאתי מאחורי הבגדים כי התביישתי

כוכבת הרשת שלא מאמינה בריטושים או בדיאטות

היי אורית! ספרי לנו קצת על עצמך

שמי אורית פרץ ארי, מנהלת משרד ועורכת תוכן באתר חיפאי, אמא לשני חוליגנים מקסימים, נשואה לאהבת חיי, סטודנטית לתואר ראשון באוניברסיטה הפתוחה. חובבת אומנות, תיאטרון, ספרות וכל מה שיפה לעין ולנפש. אני אמנית בנפשי, פמיניסטית חובבת, מאמינה באהבת חינם ואופסימיסטית (כן, זה שילוב של אופטימיסטית ופסימיסטית) לנצח. אה, כמעט שכחתי, אוהדת מכבי חיפה.

מהי אופנה בשבילך?

אופנה בשבילי זה עוד דרך להביע את עצמי. אופנה זו אומנות שיכולה הכי לחבר אותך למקום ולזמן ומנגד להטיס אותך למחוזות פנטסטיים. זה עולם שלם של אפשרויות. עם אופנה צריך לנהל דיאלוג לדעתי, לשלב, לזרום. לזרום עם טרנדים חולפים ולהישאר נאמנים לפריטים על זמניים ולמקסם.


חולצה, עתיקה של מעצב בשם תומר בן כנען (שכבר פרש);
חצאית, אסוס; נעליים, המשביר לצרכן

איך היית מגדירה את הסגנון שלך?

לא אוהבת הגדרות כעיקרון. הסגנון שלי הוא מגוון אבל עם אמירות ברורות לכיוון הווינטג'. יש לי תקופות, זה בא לי בגלים. אם קראתם את הפסקה הראשונה בטח הבנתם שאין לי כל כך הרבה זמן מיותר. אז בפנטזיה שלי כל יום אני עם שמלה אחרת ושילובים מחושבים ומהממים אבל יש לי זמן בקושי להרים את הגרביון. אז בימים טיפה רגועים או עם השראה שבאה מהר, אני הולכת עם הפנטזיות לכיוון הפין אפ סטייל. בימים אחרים אני אהיה משעממת, לפעמים זרוקה או עם המראה העייף. מתה על צבע אז אני אכניס אותו אפילו אם זה בזריקה של שרשראות שהבנים שלי הכינו בגן. בקיצור – מה שמשמח אותי ועושה לי חיוך להביט במראה.

האם האהבה ללבוש ואופנה היתה קיימת אצלך מגיל צעיר או שזה התפתח בשנים האחרונות?

תמיד הייתה לי תשוקה לדבר, אבל גדלתי בבית מאותגר כלכלית. עד גיל מאוד מתקדם לבשתי יד שניה מבן-דוד וכאלו. גם אז מצאתי דרכים לעשות את זה טיפה יותר מעניין אבל עדיין לא פרצתי. בנוסף, בתור ילדה שמנה האופציות שלי היו מאוד מוגבלות. בשנים האחרונות אני מרשה לעצמי דברים שלא יכולתי או לא העזתי, נותנת לעצמי דרור יצירתי ושחרור מכמה כבלים חברתיים.

איפה את אוהבת לקנות? רשתות, מעצבים, אינטרנט?

כבר אמרתי שאין לי זמן. מאז שגיליתי את עולם הקניות ברשת לא הבטתי לאחור. אסוס הוא האתר האהוב עלי אבל בזמן האחרון אני שם בין מידות אז הרבה ממה שמגיע הוא או קטן או גדול אז אנחנו בהפסקה. אליאקספרס ואיביי הם אהוביי הנצחיים. הטריק הוא למצוא מוכרים אמינים ולדבוק בהם. לקרוא הרבה ביקורות ואת האותיות הקטנות.

כשיש לי תלושים או פריטים שהתאהבתי בהם, אני קונה ברשתות. עדיין שונאת להיכנס לחנויות, אבל מתגברת. תמנון זו רשת מאוד חביבה בעיני לפריטי טרנד בזול. כך גם "טו גו" בנעליים (זה גם ככה לעונה או שתיים ולא כואב הלב).


סנדלים, טוגו; חצאית, בזאר ליד הבית;
חולצה, צ'רוקי (כן אופנת שופרסל); חגורה: איביי

מיהי אייקון האופנה החביב עלייך?

אם אני חייבת לבחור דמות אייקונית של ממש אז אלך על הקלישאה של מרילין מונרו. וינטג' כבר אמרתי? אבל האמת היא שאני מקבלת המון השראה מבלוגריות פלאסיות בארץ ולעיתים גם מחו"ל. ההשראה נמצאת בכל דבר מסביבינו, צריך רק לפתוח את העיניים ואת הראש.

מה לא תלבשי לעולם? ומצד שני – מה חשבת שלא תלבשי והיום את ממש אוהבת?

לעולם אל תאמרי לעולם וכו'. אני ממש סולדת מקטיפה וקורדורוי (ילדות עשוקה) אבל אולי עוד יצליחו לפתות אותי. כמו לכל אישה כמעט, גם לי יש סרט על איבר בגוף (אם לבר רפאלי מותר לשנוא את האוזניים שלה, מה יגידו אזובי הקיר?) אצלי זה הברכיים בואך אזור הירכיים. אפילו עם הבטן של אחרי הריונות הגעתי להשלמה יותר מהר. לא האמנתי שאחשוף את ברכי לעולם אבל ככל שאני מסתובבת יותר בקבוצות של אופנה מלאה והעצמה נשית אני מגלה יותר ויותר ביטחון בגוף שלי ובקיץ האחרון הלכתי עם שמלה שחשפה את ברכי ואפילו בלי גרביונים לתרופה. תראו קטע – העולם לא התהפך על צירו ולא עצרה אותי משטרת האופנה.

האם את מושפעת מטרנדים או מעדיפה מלתחה קלאסית?

מעדיפה ערבובים והם מעדיפים אותי. הכי כיף לשלב שמלת יום-יום קלאסית, וינטג' של מרקס אנד ספנסר, עם תכשיטים טרנדיים ונעלי שפיצים.


שמלה, אסוס; קרדיגן, פוקס עודפים; חגורה, המשביר לצרכן;
גרביונים, לייף; נעלים, טוגו

מה העדפות הקניות שלך: זול והרבה או יקר ומעט?

ציינתי שאני באה מבית לא מבוסס כלכלית וגם היום אני בראש עדיין עניה ובמציאות צריכה להיות מאוד מחושבת (כי אוניברסיטה וילדים וחוסכים לבית…). הייתי רוצה להיות מאלו שקונות פריט אחד או שניים אצל מעצבות בעונה כי עדיף איכותי ומעט על הרבה סמרטוטים. הייתי עוברת לגור ב"פיפה" או בבוטיק של אנהבשנקין. אבל כרגע אני עדיין בשלב שהעיניים שלי גדולות. אני רוצה הכל מהכל ומעדיפה להזמין שלוש שמלות מאשר חצאית אחת אצל מעצבת. אני מאוהבת במעצבות שיש היום למידות ביינים וגדולות ויש עוד תקווה שיגיע היום שיהיה לי פריט מכל אחת מהן לפחות (צילה, נומה, טליהועוד). בנתיים אני בחנויות יד שניה, באינטרנט ובמבצעי הרשתות המאפשרות.

האם האופנה והלבוש השפיעו על דימוי הגוף שלך לאורך השנים וכיצד?

בוודאי, אבל יותר מדוייק ההפך. היו לי שנים "חשוכות" שבהן התלבשתי בעיקר בשביל להתחבא ולהסתיר, או מחוסר ברירה כי זה מה שהיה, אבל די לי בזה כבר. תמיד יהיה מי שיהיה לו מה להגיד (אחותי), תמיד תהיה ביקורת וזה בסדר. היום אני רוצה ליהנות ממה שאני לובשת וככה אני לומדת ליהנות מהגוף שלי ולהפך. אני מהממת גם בימים שפחות מרגישה ככה ופחות נראית ככה. אנחנו באים בכל מיני צורות וצבעים. אידיאל היופי הוא מעט גמיש ובטוח משתנה עם השנים. בקיץ האחרון חזרתי לביקיני, מספר השמלות שברשותי עולה על מספר המכנסיים, אני מתאפרת בשביל הנשמה שלי ושמה עגילים מצחיקים בשביל הילדה שבי. אני מסתכלת מהצד על נשים מבוגרות מלאות סטייל ונחמד לי שעוד יש לי לאן לשאוף.

ולסיכום – מהו טיפ האופנה הכי חשוב שאת יכולה לתת לקוראות?

לאהוב את עצמכן ולהעיז!


שמלהH&M,; נעליים, טוגו; חגורה, סקופ; עגילים, איביי