קציצות מש על קרם כרובית

המצרכים:

·         לקציצות:

·         כוס מש

·         עגבניה קטנה

·         צרור כוסברה

·         חצי כפית מלח

·         קמצוץ פלפל שחור

·         חצי כפית פפריקה מעושנת

·         חצי כפית כמון

·         10 כפות קמח חומוס (או קמח אחר)

 

לקרם כרובית:

·         חצי כרובית גדולה

·         5 כפות שמן זית

·         רבע כפית אגוז מוסקט

·         חצי כפית מלח

 

 

הוראות הכנה:

1.  מכינים את הקרם כרובית (עדיף שהקרם יהי מוכן לפני הקציצות כדי להגיש אותן חמות עליו): מבשלים את הכרובית במים עד שהיא רכה (כאשר מזלג ננעץ בה בקלות), מצננים מעט, וטוחנים בעזרת בלנדר מוט יחד עם השמן זית והתבלינים עד לקרם חלק.

2. מכינים את הקציצות: את המש משרים בקערה עם מים לכ-12 שעות. אני גם מנביטה אותו אח"כ, שזה בסה"כ אומר מרוקנת את המים ומשאירה בתוך מסננת מעל קערה ריקה, ופעממים ביום מרטיבה קצת, מערבבת, ומרוקנת את המים. אחרי בין יום ליומיים (תלוי איזה אורך רוצים את הנבטים זה מוכן). לא חובה להנביט אותם אבל זה פשוט וקל ומשפר משמעותית את הערך התזונתי שלהם (לי יש הרגל להנביט עדשים ומש לפחות פעם בשבוע ואז תמיד יש מוכנים לסלטים, קציצות וכו'). טוחנים את המש (המונבט או רק המושרה) יחד עם כל שאר הרכיבים במעבד מזון (לגבי העגבניה, כדי שהעיסה לא תצא מימית מדי, מתחילים עם חצי עגבניה ומוסיפים עוד חצי לפי הצורך) עד לעיסה אחידה. מדי פעם עוצרים ו"עוזרים" למעבד מזון ע"י כך שעוברים על הדפנות שלו עם לקקן ומכניסים את החתיכות פנימה.

3. מעבירים לקערה ומוסיפים קמח לפי הצורך עד לעיסה נוחה לעבודה (לי יצא להוסיף כ-10 כפות, זה תלוי בכמה מימית הייתה העגבנייה וכו'). העיסה עלולה להיראות מימית מעט אבל זה מה שגורם לה להיות עסיסית מבפנים.

4. מחממים מחבת נון-סטיק עם טיפת של שמן, יוצרים כדורים עם הידיים, מניחים על המחבת, ופוחסים מעט עם התרווד (ראו תמונה למעלה), מטגנים משני הצדדים עד שמשחים (כ-3 דקות.)

5. מגישים את הקציצות חמות על הקרם.

 

לבלוג  VeganHightechMom

תגובות (0)
הוסף תגובה