פירלי, ספורט אילוסטרייטד ופלייבוי: שינוי אמיתי או בלוף על חשבוננו

פעם היתה את הבדיחה הידועה "אני קורא פלייבוי בשביל הכתבות". אף אחד לא תיאר לעצמו שיום יגיע והבדיחה הזו תיהפך למציאות. אבל הנה, זה קרה, והחודש יצא לאור הגיליון החדש של פלייבוי, שאמנם מכיל תמונות ארוטיות, אבל לא עירום מלא. בנוסף, גם מדור הבדיחות ירד ובאופן כללי יש דגש על יותר כתבות עומק ופחות פורנו.

 

עוד באון לייף: 

 

הגיליון הזה יוצא בתזמון מושלם, בדיוק כשהספורט אילוסטרייטד פרסמו את השער החדש שלהם לגיליון בגדי הים של 2016. למעשה מדובר בשלושה שערים: האחד קלאסי של דוגמנית רק עם החלק התחתון של בגד הים, בשני מופיעה כוכבת ה- NMA (אומנות לחימה משולבת) רונדה ראוזי ואילו בשלישי מככבת אשלי גרהאם– הדוגמנית במידה 44.

 

השערים של הספורט אילוסטריידט

 

אבל רגע, זו לא העדות האחרונה לכך שסוף סוף מתחוללת לה מהפכה: לוח השנה של פירלי, שבדרך כלל הוא סמל ו(לא) מופת לפורנו רך יותר או פחות, החליט להחליף את התמונות הפרובוקטיביות של דוגמניות בלבוש מינימלי, לתמונות של נשים מובילות ומשפיעות בתחומן, בהן השחקנית והקומיקאית איימי שומר, הטניסאית סרינה וויליאמס, בלוגרית האופנה והשחקנית טאבי גבינזון והאמנית יוקו אונו. צעד אחורה עבור הגברים במוסכים, אבל צעד משמעותי ביותר עבור הנשים.

 

אז לכאורה אפשר להכריז באופן רשמי שחזון אחרית הימים הגיע. אחרי מאבקים ברשתות החברתיות, דוגמניות מלאות שהפכו לכוכבות והדרישה הכללית של נשים ברחוב לראות ייצוג מגוון  והגון יותר של נשים, נראה שסוף סוף יש לכל אלו השלכות ותעשיית האופנה והתקשורת מתחילות להבין שהן צריכות ליישר קו עם הלך רוח והזמנים, ולספק לנשים את מה שהן באמת רוצות לראות.  

 

איימי שומר בלוח השנה של פירלי

 

אבל כאמור, מדובר במהפך שהוא רק לכאורה, לפחות כרגע. בפלייבוי לא יהיה עירום מלא, אבל כבר מהצצה על השער עדיין ברור שהוא גם לא ממש יהיה בין העיתונים שמונחים לכם על השולחן בסוף השבוע, כשהמשפחה מגיעה לבקר.

 

השער של גרהאם הוא אחד הדברים היותר משמחים שנראו לאחרונה, אבל היותו חלק מטרילוגיית שערים מצביע על החשש של עורכיו להמר ששער עם דוגמנית פלאס סייז יכול לעמוד בפני עצמו ולספק את אותו רעש ואת אותם נתוני מכירות גם ללא נציגות של דוגמנית "רגילה".  

 

ופירלי – אמנם זו יוזמה ברוכה מעין כמוה, סוף סוף לתת במה לנשים שהן לא נמצאות שם רק על מנת לגרות את הבוהים, אלא גם כדי להעביר מסר, אבל המבחן האמיתי יגיע דווקא שנה הבאה: האם נבין שלוח השנה של 2016 היה סתם קוריוז חד פעמי או שאולי מדובר במגמה שתמשיך? אני יודעת על מה אני מהמרת, אם כי אשמח לגלות שטעיתי.

 

השער של גיליון פלייבוי האחרון

 

אל תבינו לא נכון, אני ממש לא רוצה להיות מכל אותן ממורמרות שאף פעם לא מרוצות ותמיד מחפשות את הנקודה השלילית. אין ספק שמדובר בשינויים נפלאים, אבל בכל זאת, לפני שאנחנו מוציאות את השמפניה וחוגגת שחרור אחרי מאות שנות רזון והחפצה, צריך לזכור שהשינויים האלה הם רק ההתחלה, ושבסופו של דבר הם חלק מטרנד שיש עכשיו. אבל אנחנו, הרי, לא מעוניינות בטרנד, בגל שיחלוף שבמסגרתו זה יהיה לגיטימי שלנשים יהיו כל מיני מבני גוף ואפילו דעות ואחר כך שוב יגיע איזה הירואין שיק או מה שלא יהיה. אנחנו לא רוצות שחברות אופנה או אמצעי התקשורת יעשו כותרות על חשבון הרצון שלנו לשינוי. אנחנו רוצות שהשינויים הללו לא יהיו יוצאי דופן, הם יהיו ה"רגיל", היומיומי. ועד שזה לא יקרה, אנחנו נמשיך להיות סקפטיות. ממש כמו בפולניה.  

תגובות (0)
הוסף תגובה