דודו מהאח הגדול לא התחייב לייצג את הקהילה הגאה

אם זה נראה כמו ברווז, נשמע כמו ברווז והולך כמו ברווז, זה כנראה דודו כהן מעפולה. דודו הוא דמות דומיננטית, צבעונית, בועטת ואמוציונלית בבית האח הגדול, הוא לא מפספס או חוסך ביקורת, דעה או בדיחה מעצמו או מאף דייר אחר בבית, מלבד נושא אחד, הנושא שאסור לדבר עליו, המיניות שלו.

 

עוד באון לייף:

 

כשדודו כבר כן מוכן לדבר על המיניות שלו הצופים זוכים לקבל ממנו פירורי הבהרה בנושא המעומעם הזה, הם נשארים מאוכזבים עם ציטוטים בנוסח: "מה שאני עושה במיטה בלילה הוא לא עניינו של אף אחד". נכון, דודו צודק, מה שהוא עושה במיטה הוא לא עניינו של אף אחד מלבדו, מה שהוא שכח הוא שנטייה מינית היא משהו שמזמן לא שייך רק לחדר המיטות, זהו עולם שלם שדודו בוחר במכוון להתעלם ממנו, ועל כך הוא סופג ביקורת מחלקים מסוימים בקהילה הלהט"בית. האמירה הנפוצה "תעשו מה שאתם רוצים במיטה בלילה זה לא מעניין אותי" היא כביכול אמירה גיי פרדנלית שנפלטת על ידי אנשים שמנסים לקבל את חברי הקהילה, אך למעשה היא אמירה הומופובית שמצמצמת את כל נושא הנטייה המינית למין ולסקס – תתנהג כמו כל בני האדם הנורמטיביים (והסטרייטים), אל תראה או תדבר על כך שאתה אחר מהם, ובלילה כשאנחנו נפרוש לישון, בחדרי חדרים ובשקט תוכל לעשות כל שחשקה נפשך.

 

מעבר לזה שמדובר באמירה בעייתית, כשהיא יוצאת מפיו של דודו המסר הוא עוד יותר בעייתי ורק מחזק את האסכולה שמנסה להשתיק ולהנמיך את הווליום של הקהילה. כשאבא לילד גיי יושב לו בסלון בנעימים ב-21:00 בערב וצופה בדודו, הוא יכול להגיד לעצמו עמוק בלב (או אפילו בקול רם): "הלוואי והילד שלי גם היה מצניע קצת את אורח חייו, שיעשה מה שהוא רוצה, אבל בשקט בלילה, בהתמזגות, בלי לעורר גלים ובלי יותר מדי צבעים".

 

 

ואז מגיעה השאלה הבאה, ממה דודו מפחד כל כך? למה הוא מתבייש? הוא מפחד ומתבייש בדיוק כמו שכל הומו שאני מכיר התבייש או פחד פעם. כולנו היינו שם, עדיין בתוך הארון, חצי בפנים וחצי בחוץ, עדיין חוששים מהמפגש החזיתי ששם אותך שחקן אחד קטן מול עולם שלם, זה לא כוחות וזה פחד משתק. דודו נמצא בעיצומו של תהליך המוכר היטב לכל להט"ב. יכול להיות שחלק מקרוביו לא יודעים, יכול להיות שכולם יודעים, אבל מה שבטוח שהוא עדיין חושש, מפוחד ולא מוכן לצעד הזה, גם אם זה גורם לי בתור גיי לחרוק שיניים בעצבים מול המסך.

 

 

תגדיו את האמת, חיי המין שלי מעניינים אתכם מאוד, נכון?

איש הטלוויזיה, יעקב אחימאיר תהה בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו למה ח"כ איציק שמולי ועיתונאית קרן נויבך בכלל טרחו לצאת מהארון. אני מתנדבת להסביר

לטור המלא

 

חייבים וחייבות לזכור- דודו הוא לא חבר כנסת, יוצר מוערך או איש תרבות, הוא אינו מחויב להחזיק את לפיד הקהילה ולהאיר לכולנו את הדרך רק בגלל שבוקר אחד הוא קם בבוקר והחליט שהוא רוצה לקחת חלק בתוכנית ריאליטי שמשודרת בפריים טיים. נכון, הוא בחר לבוא לאח הגדול, והיה עליו לקחת בחשבון שהוא חשוף לעיני כל, גם לביקורת, לשאלות קשות וגם לטור כמו זה שאני כותב ממש עכשיו. הוא היה צריך להשכיל ולהבין זאת טרם הכניסה לבית, אבל מי הוא אותו דודו מעפולה שאליו אנחנו יכולים לבוא בטענות? אנחנו מצדנו יכולים לנסות להבין שלא כל הומו בטלוויזיה בא לייצג את הקהילה שלנו. אנחנו בתקופה מתקדמת בה טפו טפו יש לנו קשת של נציגים בתקשורת, בפוליטיקה ובתרבות, אנחנו יכולים לנשום לרווחה, לא כל הומו צריך לעבוד בשבילנו, לייצג אותנו או לסחוב על גבו את האג'נדה שלנו. האם דודו כהן מעפולה הוא הוא דמות האבטיפוס ההומואית אותה אנו מחפשים? אם כך, נסתכל גם על שי-חי כדמות סטרייט ארכיטיפית? נלמד ממנו שגבר שאוהב אישה מצפה ממנה להגיש לו אוכל וכשהיא מאכזבת אותו לתת לה את הסיילנט טריטמנט עד שתתייפח ותישבר לרסיסים? לאו דווקא. זו הדרך בה בוחר שי-חי ולא כל עיני הצופים נשואות אליו ומחפשות לקחת ממנו דוגמה. והנה מהצד השני, גם ברק, חברו הטוב של דודו בבית, הומו מוצהר למהדרין, לא בטוח שעושה שירות טוב יותר לקהילה כשבריבים עם חבריו לבית הוא בוחר להמטיר עליהם את קללת המחץ "לך יא הומו".

 

אם זה הולך כמו ברווז, נשמע כמו ברווז ומתנהג כמו ברווז, זה יכול להיות ברווז. ומי מאיתנו לא מכיר את זה? איזה גיי לא הרגיש כמו ברווז כל חייו? כולם סביבך יודעים ורק מחכים שאתה כבר תגיד את זה בעצמך, אבל אתה תגיד את זה רק כשתהיה מוכן. אם אני הייתי נכנס לאח הגדול לפני ארבע שנים הייתי כנראה מתנהג כמו דודו. ההוצאה מהארון בכוח היא אלימה (ע"ע הראל סקעת) והכעס והביקורת מופנים לדלת הלא נכונה, למשתתף ריאליטי "פשוט עם" שמשתתף בתכנית בידור. אם כבר הביקורת אולי צריכה להיות מופנית דווקא להפקה ולליהוק. יתכן וזה משהו שהאח הגדול היה צריך לחשוב עליו כשבחר בו להשתתף בתכנית או אפילו לעשות תיאום ציפיות עם המתמודדים לפני הכניסה לבית. אז כן, כולנו מנחשים שזה ברווז, אבל כל ברווז צריך את הזמן שלו. בכל מקרה, אני לא מצליח להפנות את האצבע שלי כלפיו, הוא נמצא באמצע הדרך, עדיין לא הגיע לסופה ובהתחשב בכך שבית האח הגדול השנה התהדר בגאווה בנוצות צבעוניות של טרנסג'נדר, לסבית והומו, אפשר להניח לדודו כהן מעפולה להיות פשוט בן אדם.

תגובות (0)
הוסף תגובה