תפסיקו לחשוב שאני לסבית

אין לי שום דבר נגד לסביות, להיפך, הלוואי והייתי לסבית. זה היה מוסיף לי קהל יעד פוטנציאלי שלם לחיפושי האהבה שלי, אבל מה לעשות שאני פשוט לא נמשכת לנשים. אולי זה בגלל שתל אביב באמת אוהבת את כולם, כולל את הקהילה הגאה, ואולי אנשים בתל אביב מנסים יותר מידי להראות שהם בסדר עם זה, אז הם מניחים מראש שכשתי נשים יושבות לבד לשתות כוס יין, הן כנראה לסביות. אבל אני חושבת שזה מעבר לזה. הרי לא הראנו שום סימן למשיכה או יחסים פיזיים, אז למה להניח שאנחנו ביחד? ומה, כל שני גברים שאתם רואים ביחד אתם אוטומטית מניחים שהם הומואים?! כנראה שלא, אז למה לעזאזל גברים תמיד חושבים שאנחנו לסביות?!

 

עוד באון לייף:

 

מדברות בחופשיות על בולבולים

אולי זה אשמת הלבוש שלי? לפעמים אני לובשת טי-שירטים שחורים, שרשראות גורמה מזהב והרבה תכשיטים. יש לי הרבה קעקועים ועגילים בכל מיני מקומות בגוף, האם זה הופך אותי ללסבית? לא, זה לא. אז מה? אולי זה בגלל שאנחנו רעשניות, מדברות בקול רם ומעט אגרסיביות, על נושאים שרוב הנשים לא מדברות עליהם בציבור, כמו סקס וזיונים? לא, זה גם לא יכול להיות זה, אנחנו הרי לרוב מדברות על בולבולים דיי בחופשיות כך שמי שמקשיב ודאי יודע שזה יותר תחום העניין שלנו. אז מה, מה לעזאזל הופך שתי בחורות שיושבות ביחד לדרינק, לזוג? אני אגיד לכם, שום דבר וכלום, חוץ מדעות קדומות והרבה בורות.

 

בואו ננסה להבין למה מבלבלים ביני והחברות הסטרייטיות שלי, לבין קבוצה של נשים לסביות. הסטיגמה הראשונה והמוכרת ביותר אודות לסביות היא ש?כל הלסביות בוצ'ות? – כלומר, נשים גדולות וחזקות, אולי אפילו מעט גבריות. מעבר לכך שזה בוודאות לא נכון, כי ראיתי בימיי גם לסביות נשיות ביותר, זה גם לא אומר שכל הבוצ'ות הן לסביות. אני מכירה לא מעט נשים גדולות יחסית, כלומר עם כתפיים קצת רחבות וגוף שלא עומד בסטנדרטיים האנורקטיים של החברה שלנו, והן דווקא ממש אוהבות גברים.

 

מה לעזאזל הופך שתי בחורות שיושבות ביחד לדרינק, לזוג? שום דבר וכלום. צילום: Shutterstock

 

– ?לסביות לא מגדלות ציפורניים ובאופן כללי פחות מטופחות?

פשוט סטיגמה מפגרת. יש המון לסביות מטופחות מאוד, אבל מעבר לכך, אני מכירה כל כך הרבה נשים סטרייטיות לא מטופחות שזה מצחיק. זה נכון שאנחנו רוצות להיראות טוב כשאנחנו פוגשות גבר, או בסביבת העבודה שלנו למשל, אבל בשבת בבוקר כשאני יושבת לכוס קפה אחרי שני לילות ארוכים של שיכרות, ממש לא אכפת לי איך אני או הציפורניים שלי נראים, או אם יש לי שפם. פשוט לא אכפת לי. וזה לא קשור לנטייה המינית שלי.

 

– ?לסביות לובשות בגדים רחבים ומנסות לא להבליט את המיניות הנשית שלהן?

אז מה, נשים סטרייטיות כל הזמן רק מנסות להחצין כמה הגוף שלהן סקסי כדי למשוך אליהן כמה שיותר גברים?! לא, אני לא חושבת כל היום על כמה אנשים מסתכלים עליי, איך התחת שלי נראה בטייטס או אם החולצה צמודה מספיק כדי להבליט את שדיי היפים! יש לי כל כך הרבה שיקולים כשאני מתלבשת, כמו נוחות ומזג האוויר למשל, שלהרשים גברים עם גופי החטוב הוא כנראה בתחתית הרשימה. לפעמים פשוט יותר נוח עם טי-שירט.

 

– ?לסביות הולכות עם תכשיטים גדולים, כמו גברים?

יכול להיות, אבל יש גם בנות סטרייטיות שמרגישות מספיק בטוחות עם עצמן, כדי ללכת עם תכשיטים שבדרך כלל רק גברים עונדים. אז כן, אני הולכת עם שרשראות גדולות מוזהבות, והן יפות עליי. זה לא קשור למה עושה לי את זה בין הרגליים. בנוסף, בישראל יש סטיגמות על ?הרבה קעקועים?, כאילו רק לקהילה הגאה מותר להתקעקע. עוד בולשיט, יש לי 20 קעקועים, שאת כל אחד מהם בחרתי בקפידה ובאהבה רבה, והם כולם מסמלים תקופה זו או אחרת בחיים שלי. הם יפים, הם חלק ממני והם שלי, וגם הם לא קשורים לנטייה המינית שלי.

 

-?פרטי לבוש תואמים?

 כן כן, כי מסתבר שלסביות אוהבות ללכת עם אותו הכובע, חולצה, טבעת וכ?ו. שזה בסדר גמור וגם דיי מגניב אבל בחיאת, זה שאני וחברה שלי במקרה בחרנו ללכת עם אותו הכובע לבירה, ממש לא אומר שאנחנו זוג. אני לא מכירה את כל הנורמות החברתיות שיש בקהילה הגאה, אבל אני כן יכולה לומר שהתשובות השונות שנאמרו לי במשך השנים, לשאלה ?למה חשבת שאנחנו לסביות?? הן פשוט הזויות, וזו רק אחת מהן.

 

זמן איכות בין חברות. צילום: Shutterstock

 

נשים, אני רוצה לספר לכן על סוג חדש של אישה

נדמה לי שכל הסיבות בעצם מצביעות על כך שגברים לרוב חושבים שלסביות הן פחות מטופחות, פחות נשיות, עדינות, חושבות על המראה החיצוני שלהן וכ?ו, כשבפועל זה לא נכון. יש לסביות נשיות, ויש לסביות גבריות, בדיוק כמו שיש נשים סטרייטיות נשיות יותר ונשיות פחות. אני למדתי לשים לק על הציפורניים רק כשהייתי בשנות ה-20לחיי ועד גיל 18היו לי רק סניקרס וג'ינסים בארון. אולי כי לא הייתה לידי דמות נשית ללמוד ממנה בשנים המעצבות כנערה מתבגרת, ואולי זה בגלל שפשוט לא היה אכפת לי אז מהשיט הזה.

 

זה לא שאני לא מטופחת, או נראית ?גברית? לצורך העניין. אני פשוט לא עונה לנורמות החברתיות של ?איך אישה צריכה להיראות?, ?איך אישה צריכה לדבר? או ?איך אישה צריכה להרגיש? וברגע שאני לא מתאימה לנורמות הללו, מיד משייכים אותי לנורמה הקרובה ביותר שנוח להם להתמודד עמה – לסבית. אז אני רוצה לספר לכן על סוג חדש של אישה, שצומחת ממש פה במדינת ישראל, וקרואים לה ?האישה המשוחררת?. היא לא שמה זין על מה שגברים חושבים עליה והיא לא מתלבשת, מתאפרת או מטפחת את עצמה בשביל אף אחד חוץ מעצמה.

 

בסך הכל זוג חברות, לא לסביות. צילום: Shutterstock

 

היא מתלבשת איך שנוח לה, נועלת איזה נעליים שבא לה (כן, לפעמים גם עקבים), מתאפרת איך ומתי שבא לה, מסדרת או לא מסדרת את הציפורניים ואת השיער, היא לפעמים מדברת בקול רם, מעזה להביע את דעתה בציבור והיא לא צריכה גבר בשביל להסתדר בחיים כלכלית. תתפלאו, היא דווקא מסתדרת לא רע לבד. זה נכון, עמוק בתוך ליבה היא כן מייחלת לעצמה למצוא את אהבת חייה, אבל אושרה לא תלוי בכך. היא בונה לעצמה את החיים שעושים אותה מאושרת. האישה החדשה לא חיה יותר בשביל גברים או בשביל להביא ילדים, היא חיה בשביל עצמה.היא לא צריכה גבר בחיים (למרות שהייתה שמחה אם היה לה) וטוב לה לחלוטין עם הרווקות שלה. היא חרמנית ורוצה אהבה, אבל לא בוכה על זה שאין לה כרגע במשך ימים ולילות והיא בטח לא עוצרת את החיים שלה עד שזה יגיע. היא בונה לעצמה קריירה לבד, עושה כסף משלה, אולי אפילו גרה בדירה לבד במרכז תל אביב, כי היא יכולה. היא חכמה, עצמאית ואוהבת את עצמה, אין לה בעיה לדבר על סקס ולמה שתהיה לה? היא לא מתביישת במיניות שלה, בחרמנות שלה או ברצון שלה לקיין יחסי מין עם גברים יפים. לפעמים סתם לכיף, לפעמים לאהבה ולפעמים כי זה פשוט קרה.

 

אז בפעם הבאה שתראו אישה חזקה, שאולי לא מתלבשת כמו שאתם חושבים שאישה צריכה להתלבש, שאולי לא סידרה ציפורניים, שחס וחלילה גם אוכלת אותן כי היא מכורה וקשה לה להפסיק למרות שהיא יודעת שזה לא אסטטי, או בחורה שיושבת עם בחורה אחרת לבירה בבר, סתם כי לא היה לה כוח לעוד דייט משעמם ולא מוצלח באותו הערב – אל תניח ישר שהיא לסבית. להיפך, אולי היא האישה הכי מעניינת שתכיר בזמן הקרוב, אבל לא ניגשת אליה כי אתה שטחי ובחנת רק את הבחוץ, בלי בכלל לנסות ולהכיר את כל הבפנים המופלא הזה שיש לה להציע. וחבל, כי זהו הפסד שלך בלבד. 

תגובות (0)
הוסף תגובה