רובי ריבלין ואיילת שקד הכריזו מלחמה נגד ציבור הנשים

חושך ליום אתמול נודע כי הנשיא רובי ריבלין ושרת המשפטים איילת שקד ימליצו על מתן חנינה לאנס הסדרתי, הנשיא לשעבר- משה קצב. זה היכה בי כרעם ביום בהיר, אולי כי שרת המשפטים לא הפתיעה אותי, אך אותו נשיא שמצייר עצמו כנשיא של- כ ו ל ם– שכח כנראה שהוא אמור לייצג גם את ציבור הנשים במדינה. חנינה לאנס הסדרתי – קצב, שלא הודה בעבירות המין הסדרתיות שלו, בטרור שהפעיל שנים ארוכות נגד נשים תחת מרותו, שלא עבר תהליך שיקום כלשהו ועל כן עדיין מסוכן כפי שהיה קודם לכליאתו – חייב לרצות את מלוא עונשו אחרת יהא זה דין עוול – הפוך מדין צדק כלפי הנפגעות.

 

עוד באון לייף:

 

כמי שניהלה את קמפיין העמדה לדין של משה קצב מטעם 20 ארגוני נשים, הייתה בהפגנות, במאבק התקשורתי מולו ומול סביבתו ועורכי דינו, בבגצ"ים, עד שבית המשפט הכיר בעובדות – נשיא המדינה דאז הוא אנס סדרתי, שקרן ומסוכן – אני מזועזעת עד עמקי נשמתי מהאפשרות שחלאת המין האנושי הזו תצא לחופשי. ברור ובהיר עד אימה כי כל עבריין מין אחר שלא מכיר בפשעיו, לא היה מקבל חנינה. הדיון מתקיים רק בגלל שמדובר בנשיא לשעבר, בבעל שררה בכיר, דווקא הוא ישוחרר עת השתמש בשררה זו בדיוק כדי להפעיל טרור מיני נגד אשה אחר אשה.

 

כיצד יכול להיות שמי שהשתלח בארגוני הנשים, בתקשורת וחשוב מכל – בנפגעותיו, ישוחרר עתה לביתו ולממונו שעדיין משולם לו מכספי המסים, כאשר הנפגעות מהטראומה שהוא הפיל עליהן, ייאלצו עד סוף חייהן להתמודד עם כאב תופת האונס שהיה, כאב בלתי נסבל? כיצד מעז נשיא המדינה הנוכחי שטורח להתחבב על כולם, להשתמש במעמדו החוקי ולפתוח את שערי הכלא, רק שבוע לאחר שנחמה ריבלין רעייתו הכריזה קבל עם וחברה – "גיבורות אתן" – כאשר פגשה את נפגעות עבירות המין שהצטלמו למגזין לאשה?

 

ניצל את מעמדו וכוחו. משה קצב. צילום: רויטרס

 

אם רוצות ורוצים לדעת אתם ואתן גבורה מהי – הביטו בעיני נפגעותיו של הנשיא לשעבר –הקצב- שהעזו לצאת בכל הכוח מול הראשון במדינה, וידוע המחיר הנורא ששילמו על כך. ידוע כל רדיפתו אותן, ידוע כי א' מבית הנשיא – זו שמזוז בשרירותיות העיף מכתב האישום, נאלצה להגר למספר שנים מהמדינה והתקשתה למצוא תעסוקה בשכר בעקבות אומץ לבה, כי הרי בזכותה נפתחה קופסת השרצים עקובת הדם הזו. מי את, איילת שקד, שמעזה לדלג בקלילות מטרידה וטראומטית להחריד לחייהן של אלו שנאנסו מהקצב הזה ולהעבירן טראומה נוספת? ריבלין, איזה מסר אתה, כנשיא המדינה, מעביר לציבור הנשים במדינה עת אתה מדיר ביודעין את ביטחוננו ולמעשה מבשר לנו – אמשיך להיות מן סבא חביב ונחמד עד אשר יגיע לפתחי עבריין מין מורשע, או אז אחזור להיות עוד נשיא, שיש לומר נסתרים מניעיו, ואמחל למי שאנס נשים באופן סדרתי. האם זו אחוות בעלי השררה? האם יש למי מכם-ן משהו להסתיר ועל כן אתם מבצעים את הפשע הזה?

 

ברצוני להדגיש, משה קצב חייב לרצות את מלוא עונשו לא עבור הנקמה שבעניין אלא משום שכך יידעו כל בעלי השררה שידם לא תהא חופשייה להפעיל טרור מיני על נשים בשל מעמדם ואין הם מורמים ביחס לעבריין מין – שאינו במעמדם- נהפוך הוא- צריכים הם לשלם כפל כפליים בעונשם בשל ניצול מעמדם הבכיר כדי להכפיף, לפשוע, לאנוס נשים.

 

דווקא בתקופה זו בה כמעט מדי יום אנו מתוודעות לבכיר נוסף שחשוד בעבירות מין – בצבא, במשטרה, בפוליטיקה, בתרבות – דווקא בתקופה זו עת עוד ועוד נשים יוצאות לציבור בפנים גלויות ומספרות את התופת שהוטלה על חייהן ומישירות מבט מול זה שפשע מינית נגדן- דווקא עתה אם אכן תינתן חנינה למשה קצב – יועבר מסר השתקה נוראי – ואולי זו בעצם הסיבה המרכזית להירתמותם של ריבלין ושקד לטובתו?

 

מכאן אני מודיעה – נרעיש את הארץ, לא נשקוט, לא נוותר, נפר כל סדר מבלי לפחד – אם אכן ימשיכו ריבלין ושקד בכוונתם לשחרר את הדמות הבכירה המסוכנת ביותר לנשים במדינה. 

תגובות (0)
הוסף תגובה