מיכל שלם: הדרך לשוויון מגדרי עוד ארוכה

זו השנה השלישית שאני זוכה וגאה לעמוד כאן מולכן, בוועידה המיוחדת והנפלאה הזו שכולה העצמה ואחווה נשית, ובמה מקצועית איכותית ומגוונת. 

 

בימים אלו, כשאנו מציינות ומציינים ברחבי העולם את יום האישה הבינלאומי, נדמה שהדיסוננס בין יכולתן המוכחת של נשים להצליח, להשפיע ולשנות את המציאות בה אנו חיות – לבין הפערים העצומים שעדיין קיימים בחברה שלנו – גדול וצורם מאי-פעם. 

אנו חיים היום בעולם שבו נשים הן מדעניות זוכות פרס נובל, הן מנכ"ליות ומנהלות בכירות, הן אוחזות בתפקידי מפתח בממשל, הן אסטרטגיות מובילות, מעצבות דעה ומתוות דרך. די במבט אחד בכן – הנשים הנפלאות שהגיעו לכאן היום; וברשימת המרצות והפאנליסטיות בוועידה; כדי להיווכח בכך. כדי לברך על כך שהשיאים והפסגות שנשים יכולות להגיע אליהם וכובשות אותם היום – הם גבוהים ונישאים מתמיד. 

 

הדרך לשוויון מגדרי עוד ארוכה

אך לצד ההישגים האדירים האלה, הבלתי מבוטלים, גם היום בשנת 2016, הדרך לשוויון מגדרי עוד ארוכה. פערים בשכר, ייצוג הולם במגזר הציבורי, אלימות כלפי נשים ואלימות מינית בפרט – הסוגיות הבוערות הללו עדיין מונחות לפתחנו, בכל כובד משקלן. 

 

במעלה הדרך הזו, רצופת האתגרים עדיין, מובילות את השינוי נשים עצמאיות ובעלות תושייה כמוכן; נשים שבוחרות לממש את מלוא הפוטנציאל שלהן, לחלום וגם להגשים חלומות. נשים שעושות מאמץ יוצא דופן לשלב בין קריירה ובית, בין עבודה למשפחה, ולא מוכנות לוותר על אף אחד מהעולמות. נשים שרוצות להיות נוכחות ולהצליח בשתי הזירות גם יחד. גם אני כמוכן, בחרתי לא לותר ולהמשיך ולדחוף את המעטפת. השמים הם הגבול.

 

בין הנשים החזקות הללו נמצאות אתן, בעלות העסקים הקטנים והבינוניים, שבעניינן התכנסנו כאן היום. נשים שמובילות את השינוי ומהוות חתך מייצג לכלל האוכלוסיות והמגזרים בעיר.

 

התפיסה שלנו בעיריית ירושלים בנושא העסקים הקטנים והבינוניים היא פשוטה וברורה: מדובר באחד המנועים המשמעותיים ביותר לצמיחה המואצת של הכלכלה הירושלמית; בפלח אוכלוסייה יצרני, משפיע ומעורב בסביבה; ובחלק בלתי נפרד מהנוף העירוני וממרקם החיים בירושלים. תרומתכן קריטית ומשמעותית. על כן, היום כתמיד, אנו עושים ונמשיך לעשות כל שביכולתנו כדי לתמוך, לחזק ולסייע לעסקים המקומיים בעיר.  

 

העסקים הקטנים – אחד המנועים המשמעותיים ביותר לצמיחה מיכל שלם (צילום: בני גם זו לטובה)

 

הנפגעים הקשים ביותר – בעלי ובעלות העסקים

התקופה האחרונה שעוברת עלינו בירושלים וברחבי הארץ היא קשה, מתוחה וכואבת, על אחת כמה וכמה עבור בעלות ובעלי העסקים הקטנים והבינוניים בעיר. ברצוני לפנות אליכן בעלות העסקים הירושלמיות, הפגיעה והנזק הכלכלי שהוסבו לחלקכן – אנחנו יודעים – היו הקשים ביותר. 

 

בעידודו וברכתו של ראש העיר ניר ברקת, אנחנו פועלים בנחישות על מנת לגייס ולהעניק לכם את התמיכה המרבית האפשרית: תמיכה ממשלתית חסרת תקדים בעסקים הירושלמים; הלוואות ומענקים; לצד שימור ועיבוי שגרת אירועי התרבות בעיר, במטרה לעודד את זרם המבקרים והמבלים בירושלים. 

 

חברות – עברנו וגברנו על ימים קשים מאלו. אני מכירה את העוצמות שלכם, את האיתנות והרוח הירושלמית שניחנו בה בעלי העסקים בעיר הזו, ואין לי ספק שגם על הגל העכור הזה אנחנו נתגבר. אני מאמינה בעוצמה הנשית. ירושלים מאמינה בכן.

 

לסיום אני רוצה להודות לכל השותפות והשותפים לארגון ועידת נשים ועסקים; לכל המשתתפות; לנשים מעוררות ההשראה שידברו כאן היום, על הבמה ובקהל; ובעיקר לכן – בעלות העסקים שהגיעו לשמוע, להשמיע ולקחת חלק. אתן ההוכחה לכך שאין דבר העומד בדרכנו.

 

תודה רבה לכולכן. 

תגובות (0)
הוסף תגובה