אני לא מאמינה זה כשר!

אם תקראו את הטוקבקים בכל כתבה או מתכון העוסקים באוכל לא כשר, תמיד תראו תגובות רבות בסגנון "למה אין משהו כשר?". זו הטענה הכי נפוצה במדורי האוכל, במיוחד בחברה בה הרוב מגדיר את עצמו מסורתי או שומר כשרות ברמה כזו או אחרת. בתחום מסעדות הגורמה, מדובר בכלל במצרך נדיר יותר מפטריות כמהין. אז מעכשיו כבר לא צריך להתפשר: השף מאיר אדוני ובית הספר הגבוה לקולינריה בישולים, משיקים את המיזם הקולינרי "כשרות ללא פשרות". מדובר ב-12 מפגשים קולינריים מתקדמים מהעוסקים במטבח הכשר העכשווי, פרי פיתוח משותף של  אדוני וסגל המורים המקצועי של בישולים, בהם השף עידו זרמי.

 

אדוני, שמחזיק בשתי מסעדות כשרות מתוך ארבע (בלוסקיי ולומינה), ושכל מנה שלו מורכבת מינימום מתריסר מרכיבים, מאמין שכשרות היא לא מגבלה ושאפשר להכין אוכל מדהים, מורכב ובעיקר טעים. המיזם "כשרות ללא פשרות" יתקיים בחלל Culinary Hub בשרונה מרקט והמפגשים יועברו על ידי אדוני, צוות השפים המיומן שלו וסגל המורים של בישולים. מדובר במפגשים אינטימיים עד 14 משתתפים המועברים על ידי אחד השפים הכי נגישים בארץ וכוללים הדגמות והתנסות אישית.

 

צילום: ריטה מאי

 

מתכונים של אדוני – תנסו את זה בבית

וכדי לתת לכם טעימה על קצה המזלג מהמנות העשירות של אדוני, הנה שני מתכונים שכדאי לנסות בבית, כדי לאתגר את היכולות הקולינריות שלכם.

 

סלט סלקים

מצרכים:

שני סלקים גדולים

1 יחידה אנדיב

1 ראש סלנובה

1 כף חמוציות זרש

1 כף אגוזי מלך קלויים

חצי כוס קינואה שחורה מבושלת

מעט עלי פטרוזיליה מופרדים

3 כפות של פילה פומלה (פומלה נקייה מציפה)

1 כפית ג'ינג'ר קצוץ

 

מצרכים לרוטב:

חצי כוס שמן חמניות

חצי כוס סויה (באיכות גבוהה)

שתי כפות חומץ

חצי כוס סוכר לבן

3 כפות שאטה גרוס

3 שיני שום

חצי בצל סגול

 

אופן ההכנה:

רוטב:

טוחנים את כל המצרכים בבלנדר, את השמן מזלפים ליצירת אמולסיה, מאזנים את הרוטב.

סלקים:

את הסלקים מקלפים ופורסים במנדולינה לצורת ספגטי. במידה ואין מנדולינת ספגטי חותכים לג'וליאנים (מקלות דקים).מערבבים את כל המצרכים של הסלט עם מעט שמן זית ולימון והרוטב שהכנו, מפזרים מעל את הקינואה והאגוזים.

 

המלצה חמה: להוסיף בשר צלוי שאוהבים – עדיף בקר אבל אפשר גם עוף.

 

צילום: ריטה מאי

 

ברולה שוקולד כשר

חומרים ל-6 מנות:

600 מ"ל חלב שקדים

50 גרם סוכר

150 גרם חלמונים

170 גרם שוקולד מריר 70%

25 גרם חמאת בוטנים

 

להגשה:

3 בננות

2 כפות סוכר

1 כפית תבלין "חמשת התבלינים"

½ כוס בוטנים מסוכרים קצוצים גס

 

אופן ההכנה:

ברולה:

מביאים את החלב אורז והסוכר לרתיחה. עושים השוואת טמפרטורה עם החלמונים ויוצקים על השוקולד והחמאת בוטנים. מניחים כחמש דקות בצד, טורפים היטב ומסננים. יוצקים לקערות קרמיות ומכניסים לתנור שחומם ל-100 מעלות למשך 50 דקות עד להתייצבות המסה. מצננים ומקררים לפחות שש שעות.

בננות:

חותכים את הבננה למקטעים של שלושה ס"מ, מתבלים בסוכר ותבלין חמשת התבלינים ומכניסים מתחת לגריל (בתנור הביתי) לשתי דקות להזהבה.

הגשה:

במידה ויש ברנר ידני בבית, בוזקים מעט סוכר בשכבה אחידה על גבי הברולה וחורכים את הסוכר עם הברנר. במידה ואין מדלגים על השלב הזה, מסדרים את הבננות המקורמלות מעל הברולה. בוזקים מעט בוטנים קצוצים ומגישים.

צילום: ריטה מאי

 

לפרטים:Culinary Hub, קלמן מגן 7, תל אביב, 03-5544191, www.facebook.com/BishulimCulinaryHub, WWW.CULINARY-HUB.COM

תגובות (0)
הוסף תגובה