לברידג'ט ג'ונס הגיע סוף טוב, אבל הוליווד הרסה אותו

לא הוליווד, אתם לא עושים לנו את זה שוב. אתם לא מחזירים את "ברידג'יט ג'ונס" ולוחצים בכוח על כפתורי הדמעות שהצליחו להתרוקן לנו מזמן. חבל, באמת. חבל מאד שאתם לא יודעים מתי לומר די, מספיק. האישה הזו סבלה די והותר. בואו ניתן לה, ואולי גם לנו, ליהנות מההאפי אנדינג שארגנתם כמעט בכוח בפעם הקודמת.

 

עוד באון לייף:

 

באמת, תנו פעם אחת לאיזה סוף טוב להיטמע במעמקי הזיכרון ולשהות שם. בדיוק כמו שעשיתם לנו ב"אישה יפה". אתם יודעים, מפעם לפעם כשהחיים לוחצים, מיליוני נשים ברחבי העולם נזכרות בסצנת המדרגות הבלתי נשכחת בה ריצ'ארד גיר וג'וליה רוברטס התנשקו. סצנה שהיא כמו פלסטר המאחה את ליבן השבור של נשים בכל גיל ומכל חור שהוא על פני הגלובוס. אז למה להרוס? ושתדעו, אתם שם למעלה בגבהות הקיטש ובעמק הסיליקון – העובדה שאתם צובעים הכל במבטא בריטי, רק כדי ליצור אשליה של ריחוק מהטראש ההוליוודי וקרבה לאיכות האנגלית, לא יעבדו עלינו פה. אמנם בלונדון, כידוע, יש לא רק טלוויזיה מצוינת אלא גם קולנוע מצוין, אך מסתבר שבקרוב אנחנו עומדים לקבל זרנוק של מים היישר על הראש, בלי רחמים, כזה שיהרוס לנו את הפן מיד.

 

 

הפח שכולנו ממשיכות ליפול בו

לזרנוק המים הזה קוראים ברידג'יט ג'ונס ההמשך. וכל ההקדמה הארוכה הזאת היא בכדי לומר שהטריילר לסרט החדש בסדרת "ברידג'יט ג'ונס", הנקרא בפשטות המלווה ברפלקס הקאה קל: "ברידג'יט ג'ונס בייבי", הצליחה להביא לי את הסעיף. לא רק בשל העובדה שבהוליווד, כמו בהוליווד (גם אם זה צבוע בבריטיות מעושה), אוהבים למתוח כל מותג מצליח כמו מסטיק, וללעוס ללעוס עד שמתחשק לנו להקיא. אלא גם כי הם העזו לגעת בקודש הקודשים, ולצרף לסרט החדש את – אתן יושבות? – מקדרימי! הלא הוא פטריק דמפסי שעד לפני רגע כיכב באנטומיה של גריי.

 

כאילו לא די לנו בגיבורים פיקטיביים שהורסים לנו כל סיכוי לזוגיות סבירה, הם החליטו לסבך את חייה של ג'ונס ולהכניס אותה להריון, אחרי גירושין, מגבר לא ידוע. זאת אומרת, ברידג'יט ג'ונס, שככל הנראה עדיין שוכבת עם מיסטר דארסי, שוכבת גם עם מקדרימי – והופ! יש ילד. היא לא ממש יודעת ממי הילד וככל הנראה על פי הטריילר, מספרת לשניהם שהם האבא. תודה לאל שלפחות יו גרנט, שכיכב בסרט הקודם, יצא מהתמונה. אולי כי מאז סיפור הזונה, אפילו הנשים הרחמניות ביותר כבר הפסיקו להאמין שהייצור עם המבטא המושלם ועיני הכלכלב הבהירות הוא משהו שמומלץ לפנטז עליו.  

 

 

הם יודעים טוב, המפיקים האלה שם למעלה, שהנשים, הבנות והבחורות שבורות הלב ברחבי העולם, ימשיכו ליפול שוב ושוב ושוב בתוך אותו פח אשפה טראשי של מסחטת הרגשות, כאילו היתה סמרטוט ספונג'ה אחרי ניקיון הפסח. פטריק דמפסי תחת ההילה הפיקטיבית "מקדרימי", עומד מבחינתי בשורה הראשונה עם הדמויות הפיקטיביות שדופקות לנו את החיים, הלא הן: סופרמן, קלארק גייבל ("פרנקלי מיי דיר"), ריצ'ארד גיר באישה יפה, מיסטר ביג, מיסטר דארסי, מקדרימי. אז בשביל מה לסבך?אבל בשורה התחתונה, אני מודה ומתוודה שאחרי רפלקס ההקאה הקל בשלושים השניות הראשונות של הטריילר, יצא ממני חיוך. מסתבר שאני תמימה, חלשת אופי ואידיוטית בדיוק כמו כולן.

 

 

אז ברידג'יט ג'ונס בסרט החדש בסדרה חייבת ליישר קו עם הטרנד הכי חם היום, הלא הוא גירושין. כן, את סצנות הרווקות ההוללת יחליפו בסרט החדש סצנות הגרושה ההוללת. איכשהו בסרטים ההוליוודים הרווקה תמיד יוצאת המסכנה שחוזרת שיכורה הביתה אחרי לילה לבד על הבר, ובחדר האמבטיה שלה זרוקים תחתונים מלוכלכים מליל אמש. אצל גרושות הסיפור אחר לגמרי. גרושה הוליוודית היא אשת קריירה מוצלחת, היא מטופחת ומתוקתקת, וחדר האמבטיה שלה מעוצב על פי הצעקה הנובורישית האחרונה. וברידג'יט ג'ונס עכשיו היא מפיקה בכירה, היא אשת קריירה מוערכת שאפילו מצליחה לשמור על מערכת יחסים בוגרת עם דארסי האקס. עד שנכנס מקדרימי לתמונה, ומן הסתם כבר בפריים הראשון בטריילר הוא כורע ברך עם החיוך הזה שלו. אוי הוליווד. לכי לעזאזל.

 

תגובות (0)
הוסף תגובה