האמנית שנלחמת באידאל היופי בעזרת מכחול

כל כך התרגלנו לראות את פרסומות האופנה המוכרות והרגילות, עד שלפעמים נדמה שהם פשוט תמיד היו שם. אותן דוגמניות רזות וקטנות, עם אותו פרצוף שדוף. האמנית הטורקית המוכשרת נור גורל, החליטה לקחת את התמונות המוכרות של מותגי האופנה היוקרתיים והכי מפורסמים בעולם, ולהכניס את הדוגמנית לפרופורציות יותר ריאליסטיות. התוצאה אמנם לא הופכת את הנשים הללו לפורצות דרך, אך האפקט הסופי הוא נשכני וביקורתי, ומצליח, באופן פשוט יחסית, להעביר את המסר החד משמעי שעובר מהפרסומות האלה – רק רזה זה יפה, ורק רזה זה אופנתי.

 

עוד באון לייף:

 

את ההשראה לפרוייקט, מספרת גורל, שאבה מדפדוף פשוט במגזינים המפורסמים. ?קניתי כל מיני מגזינים ישנים בכל מיני חנויות ספרים ודוכנים של יד שניה, הבאתי אותם לחדר העבודה שלי, והתחלתי פשוט לדפדף ולצבוע?, מספרת גורל בת ה-36. ?היו שם כל כך הרבה תמונות ורק אידיאל נשי אחד?.

 

 

 

 

 

 

בזמן שגורל מקווה שהאמנות שלה תפיץ מסר חיובי לעולם, היא מגלה שהכוונה הראשונית שלה היתה בסך הכל לעשות כיף עם התמונות. ?אולי הצלחתי להגיד לאנשים לאהוב את איך שהם נראים, אבל לא התחלתי את היצירות האלה כדי להעביר איזשהו מסר, פשוט שיחקתי. בדיוק כמו שציירתי גבות ושפמים על תמונות כשהייתי ילדה?, בדיוק כמו בפרסומות של פעם.

 

 

 

 

תגובות (0)
הוסף תגובה