תיירות מין בפיליפינים: הנשים והילדים שנשארו מאחור

בשנת 2014, זוג צלמים שוויצרים, סטפאני בורקרד וניקולה מטרוקס, ביקרו בפיליפינים כדי לתעד את סיפוריהן של נשים המנסות לצאת מתעשיית המין המשגשגת במדינה. במהלך עבודתם התוודעו לילדים רבים במדינה המכונים טיסוי tisoy)). מדובר בצאצאים לאמהות פיליפיניות, שאבותיהם כולם תיירי מין שקפצו למדינה לביקור ולא חזרו אליה שוב מעולם.

"הילדים נאלצים להתמודד עם בריונות בבית הספר ולגדול ללא אב. חלקם עשו אידיאליזציה לדמות האבהית שלהם ופרסמו סרטונים ביוטיוב כדי למצוא האבות האבודים. אבל בדרך כלל, אין להם מספיק מידע אמין מספיק על הגברים הללו בשביל למצוא אותם וליצור עמם קשר", מספרים הצלמים.

פיליפינים היא מדינה קתולית ברובה. הוצאתן של ההפלות מחוץ לחוק, אמצעי המניעה היקרים מאוד, והעוני המחריד מניעים נשים צעירות רבות לעבודה בזנות. באנג'לס סיטי, רובע החלונות האדומים מלא בבורדלים ובברים שמציעים לתיירים, זרים עם מזומנים, "חווית בת זוג" עם נשים פיליפיניות צעירות. מדובר ביחסי מין בתשלום שיכולים להימשך שבועות או חודשים.

"ישנו פער כלכלי בלתי נתפס בין תיירי מין והנשים הללו", אומרים הצלמים ומספרים שפגשו לא מעט גברים כאלה. "מדובר בגברים בודדים. נראה כי כמה מהם אף מכחישים ש"החברה" שלהם היא בעצם מישהי שהם משלמים לה עבור סקס. הבעיה היא שרוב האנשים האלה כאן כדי לזמן קצוב, בדרך כלל חודשים. כל מיני הבטחות ניתנות לפני המראתם חזרה לארצם. לעתים היחסים נמשכים מעט באמצעות המדיה החברתית עד שהם חוזרים לביקור נוסף".

יחד עם זאת מרבית הגברים ששומעים ש"החברה שלהם" נכנסה להיריון מגיבים בשאלה: "איך את יודעת שאני האבא?"

אם גברים מסכימים לבדיקת DNA והיא מאשרת האבהות שלהם, הם אחראים לתשלומי מזונות חודשיים של כ- 10,000 פסוס פיליפיני לחודש, או בתרגום לשפת זרים $213 עד יום הולדתו ה -18 של הילד. אולם, למרבה הצער, רבות מן האמהות שהשניים ראיינו סיפרו שהגברים סירבו לקחת אחריות מלכתחילה, או הפסיקו מתישהו לשלם ונעלמו.

הנשים נותרות לגדל את ילדיהן לבדן והילדים נותרים לתהות מי הם אבותיהם. בסדרת התמונות הזו ביקשו בורקרד ומטרוקס ללכוד סיפורי הילדים הללו.

אן רק בת שנה. אביה בן 60 פחות או יותר, הגיע מספרד ובילה שבוע אחד באנג'לס סיטי בתור "תייר". אמה אומרת שהוא לא יודע שיש לו ילד.

סמנתה אליס בת 6 ואחותה, בריאנה לואיס בת 3. אביה של סמנתה מהודו ואביה של בריאנה מקנדה. הבנות גדלות אצל דודתן.

כרזת פרסומת של אחד מהברים באנג'לס סיטי. העיר הפכה לנקודה חמה של תיירות המין. מה שהתחיל בתור כמה ברים הגובלים בבסיס חיל האוויר של הצבא האמריקאי הלך והתעצם במהלך מלחמות קוריאה-ווייטנאם. כאשר אמריקאים עזבו את הבסיס בשנת 1991, נסגרו חלק מהברים אולם מאוחר יותר רבים מהם נפתחו מחדש.

מישל, בת 19, עובדת בבר בשדרת פילדס, רחוב מרכזי ברובע החלונות האדומים בעיר. כשהייתה בת 9, תוך כדי הליכה ברחוב לצד אמה, הצביעה האם על גבר זר שחלף על פניהן ברחוב ואמרה "זה אבא שלך". מישל כבר לא זוכרת את פניו. היא יודעת את שמו הפרטי ושהוא רופא אמריקאי מסנטה מריה.

קיילה ג'ולי בת 6. אביה הוא תייר מאירלנד, שתמך כלכלית בה ובאמה כלכלית במשך 10 חודשים לפני שנעלם. מאז, הן לא קבלו כל חדשות ממנו.

הרטי בת ה-5 עם אמה ג'וסלין, 31. לאב בן 55 מאוסטרליה, היה "קשר" בן שלושה חודשים עם ג'וסלין.

אנג'לה פאולה בת 4. אביה הוא אדריכל קוריאני בן 47. נראה שהוא דווקא רצה לפגוש את בתו, אבל אמה סירבה, ואמרה שהיא מפחדת שהוא ייקח את אנג'לה לסיאול והיא לא תראה אותה שוב לעולם.

מועדון לאס וגאס, אחד ממועדוני הלילה הרבים ברובע החלונות האדומים. חלק גדול מהברים הם בבעלות אמריקאים, אוסטרלים, גרמנים, ולאחרונה גם קוריאנים ויפנים.

בני בן 3. אביו מאוסטרליה והוא תומך כלכלית בבנו כלכלי עם 10,000 פסוס לחודש (קצת יותר מ 213 $ דולר). אמו של בני ממשיך לעבוד בשדרת פילדס.

מיץ', בת 28, בחודש החמישי להריונה. האב לא ידוע. היא עובדת בבר בשדרת פילדס כ"מלצרית" כדי לגדל את שני ילדיה האחרים.

השכונה המקיפה את אנג'לס סיטי. ברקע אראיט, הר געש כבוי.

שרה ג'יין בת 20. אביה אמריקאי. אין לה מידע עליו ואמה אומרת שהיא לא רוצה לדבר על זה. גילום הוא חי ביחס בלאס וגאס ומימן השכלתה. לאחר סיום הלימודים בקולג', היא למדה תכנות מחשבים באוניברסיטת אנג'לס. עכשיו, היא מחפשת עבודה.

אנאליזה בת 22. היא אומצה על ידי חברה של אמא שלה ומעולם לא מצאה אמה הביולוגית. אביה הוא חייל בחיל הים האמריקאי שהוצב במהלך שירותו בעיר קוסטלממערב לאנג'לס סיטי. אנאליזה מספרת שהיא סובלת הרבה מבריונות בשל צבע עורה.

אנטוניה, בת 26, מחזיקה נייר עליו רשומים כתובת ומספר טלפון של אבי בתה. הוא כבן 60 שנים, מגיע מספרד, ובילה שבוע אחד אנג'לס סיטי בתור "תייר". הוא לא יודע שהוא אבי הילד שלה.

ריטשל, בת 29, רק יודעת שאביה מגיע מגרמניה. היא אומרת שהיא מחפשת דרך רוחנית ומתכננת להצטרף בקרוב לעדי יהוה.

מארי גרייס בת 16. היא מעולם לא פגשה את אביה, שהינו אזרח שוויצרי, אבל היא יודעת את שמו. פעם הייתה למארי תמונה שלו, אבל מזג אוויר הלח הרס את ההדפסה. היא גדלה אצל דודתה.