בלרינה פלאס סייז: פרוסטין שייק מוכיחה שלא צריך לרעוב כדי לרקוד בלט

כל אחת יכולה לרקוד, אבל האם כל אחת יכולה להיות בלרינה? לא חסרים קולות שיטילו ספק באמירה כזו, יטיפו על הגוף ה"נכון" לרקדנית הבלט המקצועית – שדוף וחטוב עם אחוזי שומן ששואפים לאפס. גם לא חסרים סיפורי אימה על מורים ומורות לבלט שהובילו המוני נערות (וגם נערים) להפרעות אכילה, לכאורה כדי שיוכלו לממש את חלומם לרקוד. אבל, יש גם בלרינות שדואגות להוכיח שאין גוף "נכון" לבלט, ואת משטרי האכילה הקיצוניים המורים יכולים לשמור לעצמם, אם הם כל כך מתעקשים. תכירו את פרוסטין שייק – בלרינה יפהפיה ומוכשרת, בגודל מלא.

 

מתוך עמוד האינסטגרם של פרוסטין שייק

 

 

התמונות שמוכיחות שאין דבר כזה גוף יוגה טיפוסי

חשבתם שלכל האנשים שמתרגלים יוגה יש גוף תמיר וחטוב? התמונות האלו יוכיחו לכם שאין קשר בין יוגה למבנה הגוף

לכתבה המלאה

 

פרוסטין שייק היא רקדנית בת ה-30 מטקסס שרוקדת בלט קלאסי מגיל צעיר. יחד עם הריקוד היא גם מאפרת וסטייליסטית בעלת תואר באופנה ועיצוב, ועמוד האינסטגרם שלה מלא בעבודות סטיילינג יפהפיות, כשלרוב היא זו שמשמשת כדוגמנית. כמו רבים ורבות, גם שייק החלה להשתתף בשיעורי בלט כבר בגיל 6 או 7, ולקחה את החלום שלה ברצינות מלאה. היא הקפידה על אימונים תכופים ומשמעת גבוהה כנדרש במשך כעשר שנים. אך בגיל ההתבגרות, הלחץ שהופעל עלה במסגרת הזו להיות רזה הכריע אותה לבסוף והוביל אותה לפרוש בגיל 16-17. "פשוט לא יכולתי לעמוד בדרישות המורים, וגם לא ממש רציתי", היא מספרת.

 

פרוסטין שייק כבלרינה צעירה. מתוך עמוד האינסטגרם של שייק

 

אולם ההפסקה לא ארכה זמן רב – בגיל 18, שייק נחשפה לעולם הבורלסק. "התחלתי לחקור סוגים שונים של ריקוד, שנתנו לי חופש לבטא את עצמי בצורה חיובית כלפי הגוף שלי", היא מספרת. "הבורלסק הציג את אהבתי לריקוד, אמנות, מוזיקה ואופנה". את נעלי הבלט החליפו נעלי עקב גבוהות, את חצאיות הטוטו החליפו בגדים חושניים, והתנועות העדינות הפכו למפתות. אך עשר שנות הלימוד עשו את שלהן, ומיומנויותיה בבלט קלאסי השתלבו במהרה גם בתחביב החדש, ותלבושות הפין-אפ השתלבו לפתע עם נעלי הבלט.

 

"כמה מחברות הילדות שלי הפכו למורות לבלט עם השנים, אז הן עזרו לי להסיר את החלודה מיכולות הריקוד שלי ואפשרו לי לעשות זאת בקצב שלי", היא מספרת על חזרתה אל התחום. "אני אוהבת את המבנה והמשמעת שנדרשים כדי להופיע כבלרינה. העמדה שלי, תנועות הידיים שלי והמחוות שלי נובעים מהחן של הבלט – זה גורם לי להרגיש אלגנטית ועוצמתית".

 

הבורלסק הולך עם האלמנטים מעולם הבלט הקלאסי יד ביד. מתוך עמוד האינסטגרם של שייק

 

ממרומי שנותיה, היא מייעצת לבלרינות צעירות שמגיעות לפרשת הדרכים בה היא נתקלה: "אם המטרה שלכן היא להפוך לרקדנית מקצועית, אל תוותרו כמוני. אבל תזכרו לשים את הכבוד שלכן ואת האמונות שלכן לפני הכל". סיפורה של פרוסטין שייק מעורר השראה בקרב בלרינות רבות, ואפילו הצית האשטאג חדש באינסטגרם: #Plussizeballerina. ואם לרגע היה למישהו בתחום הזה ספק, פרוסטין מבהירה למה דימוי גוף חיובי חשוב במיוחד לרקדניות עם מסר חזק במיוחד: "הריקוד גורם לגוף שלי להרגיש חי. אני מנסה לעשות צדק עם צורת האמנות הזו – וזה כולל לאהוב את הגוף שלי".

 

והנה כמה דוגמאות נוספות ליכולות המרשימות של הבלרינה הזו:

 

 

 

תגובות (0)
הוסף תגובה